تبیان، دستیار زندگی
استقلال که با 6 گل خورده در 4 بازی ابتدایی لیگ شانزدهم آماج انتقادات قرار گرفته و خط دفاع و دروازه بانش بیش از دیگران زیر تیغ انتقاد هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روزهای پرفشار رحمتی

استقلال که با 6 گل خورده در 4 بازی ابتدایی لیگ شانزدهم آماج انتقادات قرار گرفته و خط دفاع و دروازه‌بانش بیش از دیگران زیر تیغ انتقاد هستند.

بخش ورزشی تبیان
رحمتی

در بازی‌های تدارکاتی هم همچنان در خط دفاع متزلزل و شکننده نشان می‌دهند و شکست این تیم با حضور سیدمهدی رحمتی مقابل تیم دسته دومی پاس همدان باعث تشدید انتقاد از آبی‌های پایتخت شده است.
 روز گذشته گزارشی از آمار تکان‌دهنده دروازه‌بان استقلال منتشر شد که نشان می‌دهد بحث این تیم فقط خط دفاعی‌اش نیست و افت محسوس سیدمهدی رحمتی یکی از دلایل اصلی گل خوردن استقلال و ناکامی این تیم است. رحمتی که در فصل گذشته بارها ناجی دروازه تیمش شده بود اواخر لیگ پانزدهم دچار افت محسوسی شد به طوری که با عملکرد ضعیف او در هفته‌های پایانی و فینال جام حذفی خیلی‌ها بر این باور بودند جام‌های استقلال در لیگ و حذفی از دستان کاپیتان افتاده است. 
بر مبنای گزارشی که خبرگزاری مهر منتشر کرده رحمتی در ۱۱ دیدار اخیر استقلال ۱۹ گل دریافت کرده که ۴ گل از پرسپولیس و 3 گل از تراکتورسازی در آن دیده می‌شود. موضوع زمانی حاد و خطرناک می‌شود که علیرضا منصوریان سرمربی جوان آبی‌ها با وجود چنین کارنامه ضعیفی همچنان اصرار به استفاده از رحمتی درون دروازه دارد و نمی‌خواهد ریسک کرده و با میدان دادن به سیدحسین حسینی هم به دروازه‌بان جوانش اعتماد به نفس دهد و هم به رحمتی افت کرده انگیزه برای بازگشت به روزهای اوج. حسینی که در نخستین بازی استقلال در لیگ شانزدهم به خاطر محرومیت رحمتی درون دروازه قرار گرفت دروازه‌بانی مطمئن و آینده‌دار نشان داد که به میدان بیشتری برای بروز توانایی‌ها و اثبات شایستگی‌هایش نیاز دارد.
 درست در چنین شرایطی که ضعف دفاع و دروازه استقلال همچنان توی ذوق می‌زند برخی منابع خبری غیررسمی از تصمیم عجیب سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان آبی‌ها مبنی بر خداحافظی‌اش پیش از دیدار داربی پایتخت خبر می‌دهند! 
بر اساس شنیده‌ها بازیکن سرشناس استقلال که طی چند وقت اخیر به شدت تحت فشار بوده و در میادین فوتبال و در تیمش ضعیف عمل کرده تصمیم گرفته از میادین خداحافظی کند. گویا رحمتی به یکی از نزدیکانش اعلام کرده که شاید قبل از داربی خداحافظی کند و نامه خداحافظی‌اش را هم آماده کرده است چون با فشارهایی که به وی وارد شده دیگر نمی‌تواند فوتبال بازی کند. او که اتفاقا ارتباط بسیار نزدیکی با منصوریان دارد ظاهرا این موضوع را به سرمربی تیمش هم انتقال داده و سرمربی استقلال هم از شنیدن آن شوکه شده و سعی کرده رحمتی را منصرف کند. البته کنار همه این شایعات یک شایعه دیگر هم وجود دارد که بحث کناره‌گیری رحمتی را خنثی می‌کند!
 بر اساس شایعه دوم این خداحافظی نمادین است و رحمتی قصد دارد با این حرکت فشارها را از روی دوش خود بردارد تا به نوعی بتواند با خیال راحت‌تر و همراه با استقبال مردم به فوتبال خود ادامه بدهد. البته برخی معتقدند شاید کاپیتان استقلال قبل از داربی می‌خواهد به نوعی به تیمش که این روزها خوب نتیجه نمی‌گیرد شوک وارد کند اما اگر تصمیم رحمتی جدی باشد داستان خداحافظی او از تیم ملی دوباره تکرار می‌شود و پایان خوبی نخواهد داشت! 
سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان تیم استقلال و گلر سابق تیم ملی فوتبال در تاریخ اول بهمن سال 91 و در بحبوحه برگزاری مسابقات مقدماتی جام‌جهانی 2014 برزیل با انتشار نامه‌ای به طور موقت از تیم ملی کناره‌گیری کرد. او که در فاصله 6 روز مانده به داربی 76 از تیم ملی فوتبال ایران کناره‌گیری کرد، درباره تصمیمش گفته بود: «به دلیل پاره‌ای از مشکلات فعلا ترجیح می‌دهم سکوت کنم اما فقط همین را بگویم که مدتی در خدمت تیم ملی نیستم.»
 اما او نمی‌دانست در قاموس کارلوس کی‌روش خداحافظی موقت جایی ندارد و سرمربی تیم ملی برای همیشه روی نام رحمتی قلم قرمز کشید و هرگز هم زیر‌ بار فشار رسانه‌ها و توصیه‌های مردم و مسئولان برای بازگرداندن رحمتی به تیم ملی نرفت. حالا رحمتی دوباره تصمیم به کناره‌گیری گرفته و جالب اینجاست که گفته می‌شود دوستان رسانه‌ای و غیر رسانه‌ای‌اش با یادآوری خداحافظی‌اش از تیم ملی او را از این تصمیم بر حذر کرده‌اند البته ظاهرا سودی نداشته است.


منبع : خراسان