تبیان، دستیار زندگی
کاروان ورزش ایران در پایان سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با کسب هشت مدال به کار خود پایان داد که نسبت به دوره گذشته چهار مدال کمتر به دست آورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پایان کار ایران در المپیک با ۸ مدال/ سقوط در جایگاه و تعداد مدال

کاروان ورزش ایران در پایان سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با کسب هشت مدال به کار خود پایان داد که نسبت به دوره گذشته چهار مدال کمتر به دست آورد.

بخش ورزشی تبیان
title


پرونده المپیک‌ 2016 با وداع تلخ کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد از رقابت‌های ریو بسته شد. آن هم در شرایطی که کاروان ایران با 3 طلا، یک نقره و 4 برنز در مقایسه با دوره قبل پسرفت قابل تاملی داشت.
 المپیک‌2012 لندن درحالی نقطه عطفی بود در کارنامه المپیکی ایران که ورزشکاران کشور در آن دوره با کسب 4 طلا، 5 نقره و 3 برنز(که بعدها به دلیل دوپینگ یک وزنه‌بردار، کیانوش رستمی نقره‌ای شد و ترکیب مدال‌های ایران به‌4 طلا، 6 نقره و 2‌‌‌برنز تغییر یافت) در رتبه هفدهمی جدول رده‌بندی مدال‌آوران قرار گرفتند تا از منظر کارشناسان کارنامه قابل قبولی باشند اما سقوط چند پله‌ای ایران در ریو نسبت به لندن جای هیچ توجیهی باقی نگذاشت.
 در این دوره از رقابت‌ها احسان حدادی، فرزان عاشورزاده و حمید سوریان ضعیف‌تر از حد خود ظاهر شدند تا چاشنی ناداوری هم روی عملکرد برخی از جمله بهداد سلیمی،‌ رضا یزدانی و...‌ تاثیرگذار باشد. هرچند که درخشش ستارگانی چون مجتبی عابدینی در شمشیربازی، کیمیا علیزاده در تکواندو، حسن تفتیان در دوی‌100‌متر و حسن یزدانی در کشتی آزاد بالاتر از حد انتظار بود‌ اما باز‌هم از کاروان ایران در ریو به خصوص در برخی رشته‌ها بیش از این انتظار می‌رفت.
 ایران که رقابت‌های ریو را خوب شروع نکرد، وداع دل‌چسبی هم با المپیک 2016 نداشت. در آخرین روز این رقابت‌ها رضا یزدانی آزادکار وزن 97 کیلوگرم کشورمان درحالی روی تشک رفت که در اولین رقابت شروعی توفانی داشت تا ابراهیم بلوکباشی از ترکیه را با نتیجه قاطع 10- صفر مغلوب کند. او در دور بعد با نتیجه 2- یک و درحالی که درگیر ناداوری شده بود، گوی و میدان را به ختاگ گازیموف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آذربایجان واگذار کرد تا راهی گروه شانس مجدد شود. 
در این مرحله یزدانی با نتیجه 5 - 2 رادوسلاو باران از لهستان را شکست داد و گام به دور بعد گذاشت. درحالی که کاپیتان یک گام بیشتر تا مدال برنز المپیک فاصله نداشت، در یک غافلگیری آن هم طی مدت‌ 24 ثانیه با ضربه فنی مغلوب ماگومدف ابراگیموف از ازبکستان شد تا وداعی تلخ با المپیک داشته باشد.

نتایج ایران در ریو

3 طلا:
وزنه‌برداری: کیانوش رستمی‌، سهراب مرادی
کشتی آزاد: حسن یزدانی
یک نقره:
کشتی آزاد: کمیل قاسمی
4 برنز:
تکواندو: کیمیا علیزاده
کشتی آزاد: حسن رحیمی
کشتی فرنگی: سعید عبدولی و قاسم رضایی


منبع: اسپرت

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .