تبیان، دستیار زندگی
رف و شهادت این سید بزرگوار و عالم مجاهد بی شك در خدمت هدف های آمریكا و صهیونیست های غدار انجام یافته است. در پی شهادت آیت الله محمد باقر حكیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و جمع زیادی از نمازگزاران جمعه در شهر نجف اشرف، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقام معظم رهبری:

فاجعه نجف اشرف و شهادت این سید بزرگوار و عالم مجاهد بی شك در خدمت هدف های آمریكا و صهیونیست های غدار انجام یافته است.

در پی شهادت آیت الله محمد باقر حكیم رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و جمع زیادی از نمازگزاران جمعه در شهر نجف اشرف، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در پیامی این شهادت را تسلیت و تبریك گفتند.

متن كامل پیام مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

دست گنهكار و پلید مزدوران استكبار فاجعه بزرگ آفرید و شخصیت ارزشمندی را كه در برابر اشغالگران عراق، سنگر مستحكمی به شمار می آمد، از مردم عراق گرفت و این سنگر را ویران كرد.

امروز در جوار حرم ملكوتی مولای متقیان علیه آلاف التحیه والثناء، آیت الله        سید محمد باقرحكیم به همراه دهها نفر از مردان و زنان با ایمان كه از زلال ذكر و خشوع نماز جمعه بهره مند شده بودند، شربت شهادت نوشیدند، و به حریم امن رحمت و فیض خاص الهی عروج كردند.

این شهید عزیز، عالم مجاهدی بود كه سال های متمادی برای احقاق حق ملت عراق با رژیم خبیث صدام مبارزه كرد و پس از سقوط آن مجسمه شر و فساد در مقابله با اشغالگران امریكایی و انگلیسی همچون سد مستحكمی ایستاد، و مبارزه ای دشوار را با نقشه های شوم آنان آغاز كرد و خود را برای شهادت در راه این جهاد بزرگ و پیوستن به خیل شهیدان خاندان معظم آل حكیم و دیگر شهیدان علم و فضیلت در عراق آماده كرده بود.

شهید آیت الله حكیم  مظهر خواست های بحق ملتی بود كه دین و استقلال و آینده كشور خود را در معرض تهدید و خانه خود را در زیر چكمه اشغالگران می بیند و می خواهد از هویت دینی وملی خود در برابر متجاوزان دفاع كند.

شهادت این سید بزرگوار مصیبت جانكاهی برای ملت عراق و سند دیگری بر جرم اشغالگران است كه ناامنی وهرج و مرج را با حضور نامشروع خود بر عراق تحمیل كرده اند.

اما دشمنان عراق مستقل و مسلمان بدانند كه با این شهادت مظلومانه، عزم و مقاومت ملت عراق در برابر نقشه ها و هدف های استكبار و صهیونیسم و ایمان و وفاداری آنان به خط اسلام و رهبری دینی ضعیف نمی گردد و بر عكس خواسته های آنان، پایدارتر خواهد گشت. انشاءالله.

به ملت مومن و غیور عراق یادآوری می كنم كه تنها راه سربلندی ملت و نجات كشور از شر نقشه های خطرناك استكبار و صهیونیسم، وحدت كلمه آنان در زیر پرچم پرافتخار اسلام است و امروز آنان می توانند با تمسك به این ریسمان مستحكم الهی آینده را برای كشور خود و نسل های بعدی رقم بزنند كه در آن عراق اسلامی و مستقل همچون ستاره درخشانی در دنیای اسلام نمایان گردد. بزرگان و نخبگان دینی و سیاسی عراق تنها با تمسك به اسلام و وحدت كلمه خواهند توانست وظیفه بزرگی را كه دراین روزگار استثنایی برعهده دارند انجام دهند و امید است كه در این راه ثابت قدم و موفق باشند .

اینجانب این فقدان مصیبت بار را به حضرت بقیه الله الاعظم روحی فداه و عموم ملت عراق و ایران و به حوزه علمیه و مراجع اعلام نجف و قم و مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و به خصوص به خاندان معظم و شهیدپرور حكیم، بالاخص به برادر مكرم ایشان جناب آقای سید عبد العزیز حكیم و به خانواده و فرزندان معزز این شهید محراب تسلیت و این شهادت بزرگ را تبریك می گویم و همچنین برای خانواده های محترم سایر شهیدان این حادثه مصیبت بار صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت میكنم و علو درجات همه آن شهیدان مظلوم و شفای عاجل مجروحان این حادثه را از خداوند متعال خواهانم و به منظور بزرگداشت یاد آن سید شهید عزیز و سایر همرزمانش سه روز عزای عمومی اعلام می دارم

و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

سید علی خامنه ای

اول رجب 1424

موسسه فرهنگی  و اطلاع رسانی تبیان نیز ضایعه ی شهادت جانسوز و جانگداز حضرت  آیت الله سید محمد باقر حكیم شهید محراب و جمعی از نمازگزاران را به محضر حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید و عموم شیعیان جهان تبریك و تسلیت می گوید.