تبیان، دستیار زندگی
سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی روز جهانی مسجد نام گرفته است که در آستانه این روز هستیم و امید است برای مسجد سازی قدم برداریم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مساجد ما امروز نزدیک به مساجد صدر اسلام است

مساجد صدر اسلام

تبیان به نقل از گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ آیت الله سید محمد شاهچراغی امروز(30 مرداد) در دیدار با اعضای شورای عالی رسیدگی به امور مساجد استان سمنان مساجد آباد، پر جمعیت و اسلامی را موجب زنده نگه داشتن جامعه عنوان کردوافزود:مسجد یک دانشگاه است و امام صادق (علیه السلام) شاگردانش را در مسجد تربیت کرد.

آیت الله شاهچراغی خواستار برگزاری های برنامه های متنوع در مساجد شد و تاکید کرد: خدا را شاکریم که وضعیت استان ما در مباحث مساجد بسیار مطلوب است اما باز هم باید تلاش کنیم تا بهتر شود.

وی با تاکید بر بازگو کردن برکات وآثار معنوی مساجد برای مردم ادامه داد:مسجد پایگاه معنوی و فرهنگی جامعه در برابر هجمه دشمنان است.

باید مردم را برای احداث مساجد و تجهیز این اماکن مذهبی تشویق کنیم چرا که هیچ پایگاهی بهتر از مسجد نیست و این اماکن مذهبی پایگاه عبادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ما هستند.

امام جمعه سمنان دست یافتن به علم تازه و ترک یک گناه را از مهمترین برکات حضور در مسجد عنوان کردوافزود: اعضاء شورای عالی رسیدگی به امور مساجد استان باید مردم را به مسجد دعوت و در این زمینه تلاش کنند لذا ما در صورتی می توانیم با هجمه دشمنان به مقابله بپردازیم که مساجدمان با شکوه هر چه تمام از مردم مالامال شوند.

وی با اشاره به این مطلب که در جنگ تحمیلی مساجد، بسیج و سپاه نقش کلیدی را داشتند، اظهارامیدواری کرد: همیشه شاهد حضور پر رنگ مساجد در امور اجتماعی باشیم.

آیت الله شاهچراغی ساختن مسجد را دستور الهی و پیغمبر(صلی الله علیه وآله وسلم) عنوان کردوافزود: لذا باید مردم را برای احداث مساجد و تجهیز این اماکن مذهبی تشویق کنیم چرا که هیچ پایگاهی بهتر از مسجد نیست و این اماکن مذهبی پایگاه عبادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ما هستند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان عنوان کرد: سالروز به آتش کشیدن مسجدالاقصی روز جهانی مسجد نام گرفته است که در آستانه این روز هستیم و امید است برای مسجد سازی قدم برداریم.

آیت الله شاهچراغی با تاکید براینکه مساجد با برگزاری کلاس های متنوع فرهنگی و هنری می توانند نقش زیادی در تربیت جوانان زبده و کارآفرین داشته باشند اضافه کرد:نباید سرمایه بزرگی چون مساجد راکد بمانند و اگر کاری در مساجد و حسینیه ها نکنیم ظلم به این اماکن است.


منبع:
خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .