تبیان، دستیار زندگی
کاروان ورزش ایران در آخرین روز از بازیهای المپیک ریو سه نماینده خواهد داشت. با این حال شانس کسب مدال طلا خیلی زیاد نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه آخرین روز مسابقات ورزشکاران ایران در المپیک/ کورسوی طلا

کاروان ورزش ایران در آخرین روز از بازیهای المپیک ریو سه نماینده خواهد داشت. با این حال شانس کسب مدال طلا خیلی زیاد نیست.

بخش ورزشی تبیان
title

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ریودوژانیرو، سی و یکمین دوره بازیهای المپیک تابستانی بامداد دوشنبه با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان خواهد رسید و کاروان ورزش ایران نیز جایگاه خود در این دوره از بازیها را خواهد شناخت.

در روز پایانی این مسابقات که روز یکشنبه برگزار خواهد شد، کاروان ورزش ایران سه نمایند در دوومیدانی و کشتی آزاد خواهد داشت که از آزادکاران انتظار مدال وجود دارد اما رسیدن به مدال طلا کمی دور از ذهن است. البته اگر رضا یزدانی با مصدومیت کهنه دست و پنجه نرم نمی کرد این انتظار بالا بود.

با این حال در رقابت های کشتی آزاد میثم نصیری در وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد در دور اول به مصاف «وریسلاو نواچکوف» از بلغارستان می رود و در صورت برتری برابر حریف بلغاری، در دور دوم با نماینده پورتوریکو دیدار می کند.

همچنین رضا یزدانی کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد در دور نخست وزن ۹۷ کیلوگرم با «ابراهیم بلوکباشی» از ترکیه مبارزه می کند. اگر مشکل مصدومیت قدیمی یزدانی را آزار ندهد او می تواند شانس مدال طلا باشد. وی در صورت برتری برابر حریف ترکیه ای در دور دوم با برنده «گازیموف» آذربایجان و «رادوسلاو باران» از لهستان کشتی می گیرد.

در دوومیدانی هم محمد جعفر مرادی نیز از ساعت ۱۷:۰۵ دقیقه در دوی ماراتن المپیک به مصاف حریفان خود می رود تا پرونده ورزشکاران ایران در این بازیها بسته شود.

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل در جریان است. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

ایران در این دوره از بازی ها تا به حال صاحب ۸ مدال شده است. کیانوش رستمی و سهراب مرادی در اوزان ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری و حسن یزدانی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد صاحب مدال طلا شده اند،‌ کمیل قاسمی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد مدال نقره کسب کرد و سعید عبدولی و قاسم رضایی در اوزان ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی و حسن رحیمی در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال برنز رسیده اند. علیزاده هم در ۵۷ -تکواندو آخرین برنز ایران را به دست آورده است.


منبع: مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .