تبیان، دستیار زندگی
محمد رضا گلزار قرار است سومین سریال شبکه نمایش خانگی را تجربه کند ؛ او بتازگی برای بازی در سریال «عاشقانه» قرارداد بسته اما خبر دستمزد یک میلیاردی اش می رود که او را دچار حاشیه کند. سال 88 شایعه دستمزد 90 میلیونی برای سه روز بازی در «دموکراسی تو روز روشن»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنجال دستمزد میلیاردی گلزار

محمد رضا گلزار قرار است سومین سریال شبکه نمایش خانگی را تجربه کند ؛ او بتازگی برای بازی در سریال «عاشقانه» قرارداد بسته اما خبر دستمزد یک میلیاردی اش می رود که او را دچار حاشیه کند. سال 88 شایعه دستمزد 90 میلیونی برای سه روز بازی در «دموکراسی تو روز روشن» حاشیه پررنگ این بازیگر بود و سال 90 خبر دستمزد یک میلیاردی او جنجال آفرین شد.

فرآوری: منیژه خسروی - بخش سینما و تلویزیون تبیان
گلزار

واکنش کارگردان «عاشقانه»

انتشار خبر دستمزد یک میلیاردی محمد رضا گلزار خیلی زود واکنش تهیه کننده را به همراه داشت. منوچهر هادی به صبا گفته: « نرخ های بازیگران افزایش زیادی پیدا کرده است در این ارتباط نمی توانم صحبت کنم، اما به مدت پنج ماه این بازیگر در اختیار پروژه است و باید رقم قرارداد وی را بر این اساس حساب کرد.» منوچهر هادی درباره سریال حرف های دیگر هم زده که در پایان گزارش آن را مرور می کنیم.

بازخوانی ماجرای دستمزد دردسرساز

«گلزار برای 3 روز بازی در یک نقش سینمایی 90 میلیون تومان دستمزد دریافت کرده است.» این خبر سال 88 منتشر شد؛ درست روزهایی که محمدرضا گلزار پس از وقفه ای چند ماهه و پشت سر گذاشتن حاشیه های ریزودرشت، قرار بود با «دموکراسی تو روز روشن» به سینما بازگردد. علی عطشانی، کارگردان فیلم خبر را تکذیب کرد اما حاشیه ها نخوابید: «من نمی دانم این روزنامه ها و خبرگزاری ها این خبر را با چه منبعی کار کرده اند؟! نمی دانم این ارقام را از کجا آورده اند؟ اینها که گفتند 90 میلیون به یکباره می گفتند 900 ىمیلیون تا این خبر خنده دار تر شود.»

سوال گدای سر خیابان!

انتشار خبر دستمزد یک میلیاردی محمد رضا گلزار خیلی زود واکنش تهیه کننده را به همراه داشت. منوچهر هادی به صبا گفته: « نرخ های بازیگران افزایش زیادی پیدا کرده است در این ارتباط نمی توانم صحبت کنم، اما به مدت پنج ماه این بازیگر در اختیار پروژه است و باید رقم قرارداد وی را بر این اساس حساب کرد.»

مدتی بعد محمد رضا گلزار این گونه به ماجرای دستمزد 90میلیونی خود واکنش نشان داد:« ببینید چه قدر مطبوعات به این موضوع پرداخته اند که حتی گدای سر خیابان هم این موضوع را به من گفته است .سر چهارراه یک پسر بچه 9ساله به شیشه ماشین من زد و گفت راست است که برای 3 روز 90 میلیون گرفته اید.کسی صلاح دانسته که من در آن کار باشم و کس دیگری را مناسب ندانسته و گفته شاید حضور این آدم به فروش و نوع فیلمبرداری و نوع ساخت فیلم کمک کند.»

هیاهوی دستمزد بازیگران

میزان دریافتی بازیگرها همیشه سوژه رسانه ها بوده اما نحوه ورود برنامه هفت در سال 90 به این ماجرا جنجالی چند ماهه را درپی داشت. این بار هم پای محمد رضا گلزار در میان بود که به شکل غیر مستقیم اعلام کرد:« او برای بازی در دو فیلم و حضور در قسمت های آخر سریال در حال پخش اش در شبکه ویدیویی (قهوه تلخ)، یک میلیارد تومان برای یک سال قرارداد بسته است.»: اعلام این خبر از سوی برنامه هفت  آنقدر داغ وغیر منتظره بود که فریدون جیرانی مجبور شد در میانه برنامه هفت این توضیح را نیز بدهد که بازیگر فوق توانسته اسپانسری 3 میلیارد تومانی را جور کند و به همین خاطر دستمزدش یک میلیارد تومان بوده است!
 گلزار مدتی بعد این طور اعتراضش را عمومی کرد:« من برنامه هایی می بینم در تلویزیون که راجع به دستمزد صحبت می کنند.آیا این سینما هیچ مشکل دیگری غیر از این ندارد؟ برنامه بدی درتلویزیون در حال پخش است که در شرایط کنونی به جای کمک به سینما فقط آن را می کوبد و مشخصا مسخره است. به نظرم هرکسی این برنامه را می بیند با من هم نظر است.»

و اما «عاشقانه» چیست؟

منوچهر هادی درباره سریال جدیدش یعنی «عاشقانه» گفته:« پیش تولید غیررسمی این سریال به تازگی آغاز شده است و بیش از 45روز هم طول خواهد کشید. خوشبختانه موفقیت سریال«شهرزاد» باعث شده که با حساسیت های زیادی روند تولید این اثر را به جلو هدایت کنیم و با استراتژی موثر و مشخص فعالیت خودمان را آغاز کنیم.» وی با اشاره به اینکه 27صفحه از فیلمنامه سریال«عاشقانه» توسط نویسندگان نوشته شده، گفت: «چون حساسیت روی ساخت این سناریو بالاست، خیلی محتاطانه و با وسواس کار را پیگیری می کنیم. حساسیت تولید این اثر به قدری بالاست که در انتخاب بازیگران و به ویژه نگارش فیلمنامه تامل زیادی می کنیم تا ماحصل این اثر خوب از آب درآید.» این کارگردان با اشاره به این که ساخت آثار نمایشی در شبکه نمایش خانگی از فرمول های پیچیده ای نسبت به تلویزیون و سینما برخوردار است، گفت: «بعد از موفقیتی که «من سالوادور نیستم» در گیشه سینماها کسب کرد، خیلی سختگیرتر شدم. ولی مدیوم تلویزیون، تئاتر، سینما یا شبکه نمایش خانگی تفاوت آن چنانی برایم ندارد، اگر با موقعیت خوب و حرفه ای در کنار تجربه گرایی مواجه شوم حتما به سمت ساخت آن خواهم رفت.»

هادی با اعلام این که مردم در حال حاضر به شبکه نمایش خانگی روی خوش نشان داده اند، گفت: «کارگردانی من به لحاظ ساختاری در مدیوم های نمایشی تغییری نمی کند، تنها فرق آن در قصه و فیلمنامه است که چه طراحی و دکوپاژی را برای باید آن لحاظ کنم، تنها شاید زمانی که عوامل و فیلمنامه از کیفیت بالایی بهره می برند، نتیجه موفقیت آمیزی از ساخت اثر مربوطه حاصل شود.» کارگردان «من سالوادور نیستم» با اعلام این که موفقیت «شهرزاد» به نفع جامعه هنرمندان است، گفت: «باید به تمام عوامل این سریال تبریک گفت، موفقیت آنها سبب شده تا سرمایه گذاران بیشتری وارد عرصه تولید آثار نمایشی شوند، این اتفاق موجب اشتغالزایی همکارانم می شود. همچنین وقتی که سرمایه گذار وارد این عرصه شد باید اثری بسازیم که مورد توجه همگان قرار بگیرد، پیام انسانی داشته باشد و در کنار تمام این فاکتورها سودآور هم باشد تا سرمایه گذار از حضور در سینما فرار نکند.» وی با اعلام این که هنوز اسم نهایی این سریال انتخاب نشده و فعلا با همین نام «عاشقانه» آن را صدا خواهیم کرد، تصریح کرد: پنج الی 6 اسم پیشنهادی را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه داده ایم تا در ابتدا بدانیم کدام یک از اسم ها تائید می شود، پس از آن حتما نام نهایی فیلم را اعلام خواهیم کرد.»


منابع: صبا ، وطن امروز ، زندگی ایرانی