تبیان، دستیار زندگی
در میان کشتی گیران اعزامی به المپیک ریو میثم نصیری آزادکار اهل زنجان با یک مدال طلای آسیا کم عنوان ترین کشتی گیر اعزامی ایران به این رقابت هاست.البته شاید نصیری به لحاظ مدالی نتواند با رقبای طراز اول جهانی شباهت زیادی داشته باشد اما این کشتی گیر محجوب زنج
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میثم نصیری: کارکردن با خادم لذت بخش است

در میان کشتی گیران اعزامی به المپیک ریو میثم نصیری آزادکار اهل زنجان با یک مدال طلای آسیا کم عنوان ترین کشتی گیر اعزامی ایران به این رقابت هاست.البته شاید نصیری به لحاظ مدالی نتواند با رقبای طراز اول جهانی شباهت زیادی داشته باشد اما این کشتی گیر محجوب زنجانی طی یکی دو سال اخیر با پشتکار و سختکوشی زیاد توانست در نهایت نظر مساعد خادم برای اعزام به آوردگاه بزرگ المپیک را بدست بیاورد.

مصاحبه: فاتح حسینی-بخش ورزشی تبیان
کشتی

نصیری چند ماه پیش در رقابت های قهرمانی آسیا موفق شد با ارایه یک عملکرد خوب بر بام قاره کهن بایستد.وی سپس در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی از سد خریف عنوان دار خود سید احمد محمدی دارنده مدال برنز جهان عبور کرد و پس از حضور در چند تورنمنت خارجی مهم نظیر جام جهانی آمریکا موفق شد نظر مساعد کادر فنی را جلب کند و افتخار پوشیدن دوبنده تیم ملی را بدست بیاورد.هر چند محمدی پیش از آغاز مرحله نهایی انتخابی تیم ملی طی نامه ای از فدراسیون کشتی خواست که بدلیل مصدومیت شدید جواز شرکت نکردنش را در این مسابقات صادر کنند که البته با مخالفت فدراسیون و ناراحتی این کشتی گیر همراه بود اما پیروزی نصیری مقابل محمدی را نمی توان به طور کامل ناشی از مصدومیت حریفش دانست.حال این کشتی گیر با استعداد،فنی و پر از انگیزه زنجانی قرار است امروز (یکشنبه) مقابل بزرگان جهان هنرنمایی کند و به مدال المپیک برسد.
کشتی گیر با اخلاق و بی حاشیه ایران حضور بسیار منظمی در اردوهای تیم ملی دارد و بی توجه به حرف و حدیث های بیرون فقط به دنبال مدال المپیک است و می خواهد مقابل بزرگان کشتی جهان از ایتالیا،آذربایجان ،روسیه و .... بزرگی کند و تاریخ ساز شود.
گفتگوی خبرنگار ورزشی تبیان با میثم نصیری نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در المپیک ریو را در ادامه می خوانید:

امیدوارم مزد اعتماد خادم را بدهم

کشتی گیر با اخلاق و بی حاشیه ایران حضور بسیار منظمی در اردوهای تیم ملی دارد و بی توجه به حرف و حدیث های بیرون فقط به دنبال مدال المپیک است و می خواهد مقابل بزرگان کشتی جهان از ایتالیا،آذربایجان ،روسیه و .... بزرگی کند و تاریخ ساز شود.

تا به حال نه در مسابقه‌های جهانی و نه در بازی‌های آسیایی حضور نداشتم و از اینکه توانسته‌ام بدون حضور در این رقابت‌ها مستقیما راهی المپیک شوم، واقعا خوشحالم. البته طی این چند سالی که گذشت خیلی زحمت کشیدم تا به این هدف برسم.و از خادم و کادر فنی تیم ملی بخاطر اعتمادشان تشکر می کنم و امیدوارم بتوانم مزد این اعتماد را بدهم.

شب وروز سختی کشیدم تا المپیکی شدم

از 4-5 سال پیش ابتدا هدفم حضور در مسابقه‌های جهانی و بازی‌های آسیایی بود اما به هر شکل قسمت نشد راهی این مسابقه‌ها شوم اما این بار لطف خدا شامل حالم شد و مزد زحمات و سختی‌هایی که در اردوهای تیم ملی متحمل شدم را گرفتم.بخاطر اینکه دوبنده تیم ملی در المپیک را بر تن کنم شب و روز تمرین کردم و سختی کشیدم.

احساس غرور می کنم

آرزوی هر ورزشکاری است که برای کشورش در رقابت‌های المپیک مبارزه کند. من هم حس غرور دارم و امیدوارم بتوانم نماینده شایسته‌ای برای کشتی ایران در رقابت‌های المپیک  باشم.
کشتی آزاد ایران همیشه در المپیک ها افتخارآفرین بوده و من هم سعی می کنم با وجود تجربه کم بهترین نمایش را داشته باشم.

شاید باور نکنید اما هدفم طلای المپیک است!

شاید فکر کنید می خواهم شعار بدهم اما باور کنید فقط به فکر رفتن روی سکوی نخست المپیک هستم.نمی خواهم این فرصت را به راحتی از دست بدهم و بعدها حسرت آن را بخورم.
البته در المپیک رقبای بسیار قدرتمندی دارم که هیچ کدام از آن‌ها دست و پا بسته نیستند اما مطمئنم با تفکرات خادم و برنامه‌ریزی او و همچنین تلاش‌های خودم بهترین نتیجه ممکن را در المپیک خواهم گرفت.

قول می دهم کم کاری نکنم

همیشه با هدف خوشحال کردن مردم و مخصوصا زنجانی های عزیز و پدرم به روی تشک رفته ام.قول می‌دهم در المپیک کم‌کاری نکنم و امیدوارم با دعای خیر مردم بتوانم نماینده شایسته‌ای برای کشتی ایران و استان زنجان باشم.

خادم طلا گرفت پدرم گریه کرد

آرزوی هر ورزشکاری است که برای کشورش در رقابت‌های المپیک مبارزه کند. من هم حس غرور دارم و امیدوارم بتوانم نماینده شایسته‌ای برای کشتی ایران در رقابت‌های المپیک  باشم.
کشتی آزاد ایران همیشه در المپیک ها افتخارآفرین بوده و من هم سعی می کنم با وجود تجربه کم بهترین نمایش را داشته باشم.

وقتی رسول خادم در المپیک ۹۶ آتلانتا به مدال طلا رسید من پسر بچه بودم و با چشمانم دیدم که پدرم از شدت خوشحالی چگونه اشک می ریخت.همان موقع تصمیم گرفتم در کشتی خودی نشان بدهم و بتوانم با رسیدن به افتخار اشک شوق پدرم را بار دیگر ببینم.خدا را شکر می کنم که وقتی به دوبنده تیم ملی رسیدم پدرم بار دیگر از شدت خوشحالی گریست.و این صحنه هر گز از خاطر من نمی رود و می خواهم با مدال المپیک بار دیگر پدر و عموهایم را خوشحال کنم.

با محمدی خیلی رفیقم و امیدوارم دعایم کند

آن‌هایی که به خوبی من و سید احمد محمدی را از نزدیک می‌شناسند می‌دانند که رفاقت بسیار نزدیکی با هم داریم. هر وقت سید موفق به کسب مدال شده، اولین نفری بودم که به او تبریک گفتم و همیشه برای موفقیتش دعا کردم. امیدوارم همان طور که من همیشه درطول سال های گذشته گذشته برای او دعا کرده‌ام او هم این بار من را دعا کند تا بتوانم در المپیک به موفقیت برسم.

کار با خادم لذت بخش است

می دانند هر کشتی گیری نمی تواند از زیر فشار تمرینات رسول خادم به راحتی شانه خالی کند.واقعا او یک اعجوبه در کشتی دنیا بوده و در مربیگری نیز بسیار فنی است.اگر سختی و فشاری به ما در تمرینات می آورد بخاطر خودمان است تا موفق شویم و کشتی ایران نیز هر چه بیشتر افتخارآفرین باشد.از اینکه با خادم کار می کنم واقعا لذت می برم.

با همه بچه های تیم ملی رفیقم

با همه آزادکاران حاضر در اردوهای تیم ملی رفیقم و برای همه آن ها احترام زیادی قایلم.از اینکه در کنار با تجربه هایی چون رضا یزدانی و حسن رحیمی هستم بسیار خوشحالم.واقعا تیم خوبی داریم که همگی پرافتخار هستند و می توانند روی سکو بروند.

کاری به نام و نشان حریفانم ندارم

چامیزو ایتالیایی که طلا و برنز جهان را دارد ظغرل عسگراف که طلای المپیک قبل را گرفت در کنار سوسلان رامونوف روس که قهرمان جهان است و داوید صفریان ارمنستانی که طلای ۲۰۱۳ جهان را دارد مهمترین رقبای من در المپیک خواهند بود.هر چند نحوه قرعه کشی بسیار مهم است و می تواند به موفقیت بیشتر یک کشتی گیر کمک کند اما من کاری به قرعه و این حرفها ندارم و فقط به دنبال پیروزی مقابل حریفانم هستم و اصلا کاری هم به نام و نشانشان ندارم.

از مردم می خواهم دعایم کنند

المپیک میدان بسیار بزرگی است و واقعا کار سخت و دشواری پیش رو دارم.از همه مردم عزیزمان می خواهم دعایمان کنند تا با دست پر به ایران بازگردیم و شرمنده شان نشویم.