تبیان، دستیار زندگی
وزیر ورزش و جوانان در خصوص ناکامی بهداد سلیمی در کسب مدال، گفت: شکایت به مراجع قضایی برای ثبت ناداوری در حق او با هدف روشنگری و ثبت در تاریخ ورزش انجام می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسئولیت مدال‌آوری همیشه بر دوش کشتی و وزنه‌برداری است

وزیر ورزش و جوانان در خصوص ناکامی بهداد سلیمی در کسب مدال، گفت: شکایت به مراجع قضایی برای ثبت ناداوری در حق او با هدف روشنگری و ثبت در تاریخ ورزش انجام می‌شود.

بخش ورزشی تبیان
title

محمود گودرزی بامداد امروز  شنبه که در مراسم استقبال از کاروان تیم ملی وزنه برداری در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) حضور داشت، گفت: امروز به نمایندگی از مردم و دولت به مراسم استقبال از ملی پوشان آمده ایم تا از آنان تشکر کنیم. از عملکرد ورزشکاران رضایت داریم و امیدواریم سایر نفرات باقیمانده کاروان ایران نیز نتایج خوبی بگیرند. ضمن اینکه وزنه برداری و کشتی از گذشته‌های دور در المپیک، مسابقات جهانی و بازی های آسیایی همواره بار کسب مدال را به دوش کشیده اند.

وزیر ورزش در خصوص شکایت از ناداوری در مسابقه بهداد سلیمی، گفت: متاسفانه اتفاقی که برای بهداد افتاد، نشان داد مدیران ورزشی جهان اجازه نمی دهند برخی از کشورها به حد بالای موفقیت دست یابند و در این راه مشکل ایجاد می کنند. البته کار شکایت به مراجع قضایی انجام شده، ولی ما برای ثبت این ناداوری در تاریخ، شکایت می کنیم که روشنگری شود.

گودرزی در خصوص عملکرد کاروان امام رضا (ع) در سی و یکمین دوره بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو، تاکید کرد: در ۱۵ دوره المپیک ۶۰ مدال گرفتیم که به طور میانگین در هر دوره ۴ مدال می شود. این کسب مدال در ادوار مختلف المپیک نوسان داشته و باید به صورت علمی و با ایجاد پایگاه های استعدادیابی سعی کنیم، موفقیت ها پایدار باشد.

وزیر ورزش در خصوص پاداش بهداد سلیمی نیز خاطرنشان کرد: پاداش بهداد سلیمی همان‌طور پرداخت خواهد شد که قبلاً اعلام کردم.

سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل در جریان است. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.

ایران در این دوره از بازی ها تا به حال صاحب ۷ مدال شده است. کیانوش رستمی و سهراب مرادی در اوزان ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری و حسن یزدانی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد صاحب مدال طلا شده اند و سعید عبدولی و قاسم رضایی در اوزان ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی و حسن رحیمی در وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال برنز رسیده اند. علیزاده هم در ۵۷ -تکواندو آخرین برنز ایران را به دست آورده است.


منبع: مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .