تبیان، دستیار زندگی
تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی در نشست با مدیران موسسات قرآنی استان یزد روز سه شنبه ١٩ مردادماه در ارتباط با هیئت رسیدگی به امور موسسات اظهار داشت: اصل مجوز برای موسسات فرهنگی و هنری را ارشاد بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجوز ۷۰۰ موسسه قرآنی در کشور صادر شد

مجوز ۷۰۰ موسسه قرآنی در کشور صادر شد

تبیان به نقل از گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی در نشست با مدیران موسسات قرآنی استان یزد روز سه شنبه ١٩ مردادماه در ارتباط با هیئت رسیدگی به امور موسسات اظهار داشت: اصل مجوز برای موسسات فرهنگی و هنری را ارشاد بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر می کند.

وی ادامه داد: همزمان سازمان تبلیغات پیگیری موسسات قرآنی را در اساسنامه خود دید و شروع به مجوز دادن کرد و به این صورت هم سازمان تبلیغات و هم وزارت ارشاد صدور مجوز موسسات قرآنی را صادر می کردند.

موسساتی که زمان مجوز آنها به پایان رسیده و نیاز به تمدید دارند، بدون بررسی سوابق فعالیتهایشان این پرونده را به مدت یک سال تمدید می کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: وقتی ما کار را در وزارت ارشاد در دست گرفتیم تعداد زیادی پرونده تشکیل شده بود که با یک کار فشرده حدود ٧٠٠ مجوز صادر کردیم.

حشمتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی مواقع دیده می شد که موسساتی که از این دو نهاد مجوز دریافت کرده بودند با یکدیگر اختلاف پیدا می کردند، مقرر شد که هیئتی برای نظارت بر فعالیت و اختلافات موسسات تشکیل شد.

وی ادامه داد: باری این که یکسان سازی صورت گیرد و نوع حمایت هم از یک منشا خاصی سرچشمه بگیرد، این هیئت تشکیل شد و به صدور مجوز هم پرداخت.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه موسسات قرآنی در سراسر کشور از شرایط و ویژگی های مختلفی برخوردار هستند، گفت: باید یک همسان سازی و استانداردسازی در بین موسسات صورت گیرد.

حشمتی تصریح کرد: موسساتی که زمان مجوز آنها به پایان رسیده و نیاز به تمدید دارند، بدون بررسی سوابق فعالیتهایشان این پرونده را به مدت یک سال تمدید می کنیم.

وی ادامه داد: آن دسته از موسساتی که نیاز به صدور مجوز دارند به هیئت ایجاد شده معرفی می شوند و پس از تکمیل پرونده، مجوز فعالیت این موسسات توسط هیئت در کمتر از دو ماه تشکیل می شود.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با حمایت از موسسات قرآنی گفت: با توجه به اینکه هنوز ساز و کار حمایت مشخص نشده، آیین نامه ای در این زمینه در حال تدوین و بررسی است که مشخص شود حمایت ها به چه صورتی باشد.


منبع:
خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .