تبیان، دستیار زندگی
150 تاجر افغانستان برای سرمایه گذاری در بندر چابهار ایران اعلام آمادگی کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمادگی سرمایه  گذاری تاجران افغانستان در چابهار


150 تاجر افغانستان برای سرمایه  گذاری در بندر چابهار ایران اعلام آمادگی کردند.

آمادگی سرمایه ‌گذاری تاجران افغانستان در چابهار

وزارت تجارت و صنایع افغانستان اعلام کرده است، بیش از 150 تاجر افغانستانی برای سرمایه گذاری در بندر چابهار ایران اعلام آمادگی کرده اند.
مسافر قوقندی، سخنگوی این وزارت گفت: بندر چابهار ظرفیت خوبی جهت سود دهی برای سرمایه گذاران افغانستان دارد و سهولت ها برای سرمایه گذاری در این بندر توسط دولت ایران ایجاد شده است.
قوقندی گفت: شمار زیادی از سرمایه گذاران علاقمندی شان را برای سرمایه گذاری در منطقه ابراز کرده اند، برهمین اساس، مقامات ایران نیز برای سرمایه گذاری تاجران افغانستان سهولت های مناسبی را بوجود آورده اند.
در همین حال سخنگوی وزارت تجارت و صنایع گفت که وزارت امور خارجه ایران نیز نمایندگی را برای سهولت کار تاجران کشور در بندر چابهار تدارک دیده است.
سرمایه گذاران و تاجران کشور می خواهند در بندر چابهار سرمایه گذاری کنند، زیرا صادرات و واردات از این مسیر هزینه کمتری را برای آنان خواهد داشت.
پیشتر هیئتی از این وزارت برای بازدید از بندر چابهار به ایران سفر کرده بود.
مقامات افغانستان، هند و ایران ( دوشنبه، 3 جوزا) موافقتنامه اقتصادی سه جانبه برای احداث بندر تجارتی و ترانزیتی چابهار را در تهران امضا کردند.
با احداث بندر چابهار، ارسال هر کانتینر اموال تجارتی نسبت به بندر کراچی پاکستان، 500 تا هزار دالر ارزان تر می شود.
بندر چابهار، در شهر جنوبی سیستان ایران در کنار دریای عمان و اقیانوس هند قرار دارد، لنگرگاه این بندر قابلیت پهلوگیری کشتی های بزرگ تجاری جهان را دارد و از مناطق مهم تجاری است.
منبع: خبرگزاری آسیا