تبیان، دستیار زندگی
اور دست سرخ آبی ها را گرفت ورزشگاه: آزادى سایپا : 2 گل ها: احمد مؤمن زاده (19 ) ؛ حسین كریمى(84) پرسپولیس: 2 گل ها: علیرضا واحدى نیكبخت(4 ) و مهرزاد معدنچی (90 + 4 ) داور: خداداد افشاریان كمك ها: اسماعیل صفیرى و داود رفع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سایپا 2 – پرسپولیس 2


داور دست سرخ آبی ها را  گرفت


ورزشگاه: آزادى

سایپا : 2

گل ها: احمد مؤمن زاده (19 ) ؛ حسین كریمى(84)

پرسپولیس: 2

گل ها: علیرضا واحدى نیكبخت(4 ) و مهرزاد معدنچی (90 + 4 )

داور: خداداد افشاریان

كمك ها: اسماعیل صفیرى و داود رفعتى

اخطار: على عشورى زاد،امید شریفى نسب و على دایى (سایپا)، شیث رضایى (پرسپولیس)

تماشاگر: 60 هزار نفر

تساوى كه پرسپولیس در آخرین دقایق و ثانیه ها به لطف داور از سایپا گرفت تنها هواداران استقلال را خشنود كرد و حالا این آبى هاى پایتخت هستند كه مى توانند در صورت پیروزى در بازى عقب افتاده خود به 2 قدمی نارنجى هاى صدرنشین برسند.

پرسپولیسی ها دیروز در حالی بازی را آغاز کردند که کمتر کسی پیش بینی می کرد بهد از باخت در برابر پرسپولیس 60 تا 65 هزار هوادار دو آتشه از این دیدار دیدن کند

پرسپولیس كه بعد از 2 باخت بد و تحقیركننده پاى به میدان تیم قدرتمند سایپا گذاشته بود خیلى زود به گل رسید تا نشان دهد براى این بازى حساب ویژه اى باز كرده و توفانى به پا خواهد كرد اما هرچه از زمان بازى گذشت این شاگردان دایى بودند كه با كنترل میانه میدان اجازه خودنمایى به سرخپوشان ندادند و بعد از زدن گل مساوى نبض میدان را در اختیار گرفتند.

پرسپولیس و دنیزلى كه در بازى مقابل پیكان از ناحیه دفاعى ضربه بزرگى خورده بودند این بار و براى این بازى بار دیگر از كریم باقرى در قلب خط دفاعى و حاجى زاده و رضایى در طرفین او سود جستند.

سرخپوشان همانند بازی های گذشته در ایجاد خلق موقعیت به خوبی عمل می کردند اما در نواختن ضربات پایانی بسیار بی دقت عمل می کردند .اما دقیقا در طرف مقابل قضیه کاملا برعکس بود و نارنجی پوشان سایپا در نواختن ضربات آخر بسیار خوب و با دقت عمل کردند .

در طول نیمه دوم هم با حملات جسته و گریخته پرسپولیسى ها و تمركز سایپا در میانه میدان بیشتر توپ در زمین سایپا ضربه مى خورد و كمتر شاهد موقعیت مسلم بودیم. هرچند از 2-3 موقعیت عالى معدنچى، زارع و نورى براى پرسپولیس و همچنین یكى دو موقعیت سایپا نمى شود بى تفاوت عبور كرد.

بازى با همان سبك و سیاق در میانه زمین دنبال مى شد كه در فاصله 6 دقیقه مانده به پایان كار شوت سركش حسین كریمى و گل زیباى او بار دیگر پرسپولیسى ها را در كابوس شكست فرو برد. پرسپولیس كه همه چیز را از دست رفته مى دید بى محابا هجوم آورد و در لحظات تلف شده با یك پنالتى مشكوك به گل تساوى رسید تا تنها فاصله 12 امتیازی اش را با رقیب صدرنشین حفظ كرده و فقط به رقیب دیرینه كمك كند.

این بازى مثل دیدار رفت زیبا و دیدنى نبود و عیناً همان نتیجه را تكرار كرد تا خوشحال تر از هر كس این استقلالى ها باشند كه به فكر رسیدن به صدر بیفتند و رؤیاى قهرمانى دوباره در لیگ برتر را در سر بپرورانند.

در حاشیه دیدار پرسپولیس – سایپا

باتوجه‌ به‌ حساسیت‌ بازى‌ و انجام‌ این‌ دیدار در روز تعطیل، هواداران‌ و طرفداران‌ بى‌شمارى‌ براى‌ تماشاى‌ آن‌ راهى‌ ورزشگاه‌ آزادى‌ شدند. همین‌ مسأ‌له‌ باعث‌ شد تا یک‌ ساعت‌ قبل‌ از شروع‌ این‌ مسابقه، ترافیک‌ شدیدى‌ در اتوبان‌ تهران‌ - کرج‌ و خیابان‌هاى‌ اطراف‌ ورزشگاه‌ آزادى‌ به‌ وجود بیاید.

ورود تماشاگران تا دقایق پایانی نیمه اول

جالب است بدانید که اسنوبرد دیروز دقیقه 44 بازی را نشان می داد اما همچنان تماشاگران وارد ورزشگاه می شدند و ورود تماشاگران تا اوایل شروع نیمه دوم نیز ادامه داشت . به نظر می رسید که این بازی آن قدر برای هواداران پرسپولیس ارزش داشته است که حتی برای دیدن یک نیمه آن به ورزشگاه آمدند.

حضور دایى‌ واکنشى‌ نداشت‌

وقتى‌ على‌ دایى‌ براى‌ گرم‌کردن‌ وارد زمین‌ شد، تماشاگران‌ پرسپولیس‌ هیچ‌ واکنشى‌ نسبت‌ به‌ او نشان‌ ندادند که‌ این‌ مسأ‌له‌ جالب‌ و در عین‌ حال‌ عجیب‌ به‌ نظر مى‌رسید.

دایى‌ ضد فوتبال‌

درگیرى‌ على‌ دایى‌ و شیث‌ رضایى‌ در دقایق‌ پایانى‌ نیمه‌ اول‌ باعث‌ شد تا هواداران‌ سرخ‌ با شعار «دایى‌ ضدفوتبال» به‌ نحوه‌ بازى‌ او انتقاد کنند. البته‌ صحنه‌ ضربه‌زدن‌ دایى‌ با سر به‌ شیث‌ از اسکوربورد پخش‌ نشد تا جو ورزشگاه‌ به‌ هم‌ نریزد.

فریاد مربى‌ سایپا

در حالى‌ که‌ فقط‌ 20 دقیقه‌ از شروع‌ مسابقه‌ گذشته‌ بود، على‌ دایى‌ به‌ سمت‌ نیمکت‌ تیمش‌ دوید و فریاد زنان‌ خواست‌ تا تمامى‌ بازیکنان‌ بلند شوند و بدن‌ خود را گرم‌ کنند.

شیث، محبوب‌ترین‌ پرسپولیسى‌

شیث‌ رضایى‌ دیروز محبوب‌ترین‌ بازیکن‌ پرسپولیس‌ بود.

او که‌ با یارگیرى‌ من‌ تو من‌ با على‌ دایی، مهاجم‌ سایپا را از کار انداخته‌ بود، بعد از پایان‌ مسابقه‌ از طرف‌ تماشاگران‌ به‌ شدت‌ تشویق‌ شد.

آزادى‌ لرزید

بین‌ دو نیمه‌ مسابقه، تماشاگران‌ طرفدار پرسپولیس‌ به‌ طور همزمان‌ سه‌ نارنجک‌ به‌ پست‌ تارتان‌ پرتاب‌ کردند که‌ این‌ مسأ‌له‌ باعث‌ شد ورزشگاه‌ آزادى‌ بلرزد.

دنیزلی: از بازی تیمم رضایت دارم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: انتظار داشتم با تلاش بسیاری که بازیکنان تیم ام انجام دادند با نتیجه ای غیر از تساوی از زمین خارج شویم.

مصطفی دنیزلی پس از تساوی تیمش برابرسایپا در جمع خبرنگاران افزود: دو تیم ارایه گر یک بازی زیبا و سرعتی بودند . این بازی یکی از دیدنی ترین دیدارهای ما درهفته های گذشته بود . ناراحتم از اینکه تلاش بازیکنانم بی نتیجه ماند.

وی افزود: امیدوار بودم با تلاشی که بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس صرف کردند پیروز از زمین خارج شویم اما گلایه ای نیست فوتبال همین است یک روزمانند امروز بر جریان بازی حاکم هستیم اما به نتیجه نمی رسیم و در مقابل یک ضربه از سوی تیم حریف وارد دروازه ما می شود.

دنیزلی تصریح کرد: پیروزی برابر سایپا باعث می شد راه مان را در لیگ برتر راحتر ادامه دهیم با این وجود چیز زیادی نمی شود درخصوص بازی گفت . تنها می توانم بگویم از کار تیمم رضایت دارم.

دنیزلی پس از گفتن این جمله سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی را ترک کرد و از پاسخ گفتن به خبرنگاران خودداری کرد.

وی در پاسخ به اصرار یکی از خبرنگاران که علت خروجش از سالن کنفرانس را جویا شد گفت: چیزهایی را که باید می گفتم عنوان کردم و نیازی نبود بیش ازاین صحبت کنم .

علی دایی: تیم من دو - یک برنده شد

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: به نظرمن تیم سایپا برنده واقعی این بازی بود و ما با همان نتیجه دو بر یک پرسپولیس را شکست دادیم .

علی دایی سرمربی تیم فوتبال سایپا که پس از تساوی تیمش مقابل پرسپولیس درجمع خبرنگاران سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: مطمئن باشید حتی اگر 9 نفره هم می شدیم ، بازی را به پرسپولیس واگذارنمی کردیم و حداقل با نتیجه مساوی از زمین خارج می شدیم.

وی افزود: به تیم داوری تبریک می گویم . هیچ کس مانند آنها نمی توانست جو ورزشگاه آزادی با این همه تماشاگر را آرام نگه دارد . آنها نکات زیر داوری را به خوبی اجرا کردند.

دایی از اظهارنظرفنی درخصوص بازی خودداری کرد و گفت: درمورد این بازی حرف زدن ثمری ندارد.

کاپیتان سابق تیم ملی افزود: درفوتبالی که سرتیم های بی تماشاگر را می برند در مورد مسائل فنی صحبت کردن بیهوده است . همه در بازی امروز دیدند داورچگونه بازی را که سایپا می توانست برنده از زمین خارج شود را مساوی به اتمام رساند.

سرمربی تیم سایپا تاکید کرد: ظاهرا قرارنبود ما دراین بازی پیروز از زمین خارج شویم . در طول بازی بازیکنان پرسپولیس بارها مرتکب خطا شدند اما داور خطاهای آنها را نادیده گرفت. شیث رضایی بازیکن پرسپولیس از ابتدای بازی چندین بار پیراهن مرا گرفت . نمی دانم او باید چقدرخطا می کرد تا داورکارت زرد نشان دهد اما با این حال عشوری زاد بازیکن تیم ما به علت دیر زدن ضربه خطا در دقیقه 35 بی جهت کارت زرد دریافت کرد.

وی تاکید کرد: درهیچ کجای دنیا اینطور با تیم ها رفتارنمی شود . متاسفانه دربازی امروز تا تماشاگران پرسپولیس سر و صدا کردند داور برای کنترل بازی بی جهت اعلام خطای پنالتی کرد.

دایی اذعان داشت: از ابتدای فصل نیزسعی و تلاش کردیم تا درپایان فصل به موفقیت برسیم اما بدین صورت امتیازات ما را می گیرند. با این شرایط درمورد مسائل فنی بازی صحبت کردن ثمری ندارد. هفته گذشته دربازی استقلال - صباباتری ، استقلال را برنده از زمین خارج کردند و در بازی امروز نیز نتیجه تساوی را به پرسپولیس تقدیم کردند. در این شرایط آیا امتیازات تیم های صبا و سایپا را به آنها باز می گردد . متاسفانه انتقادات ما بی ثمراست و باعث می شود مرا را به کمیته انضباطی احظارکنند و محرومم کنند.

سرمربی تیم سایپا تصریح کرد: زمانیکه داوربه راحتی به سود پرسپولیس اعلام پنالتی می کند و بی جهت سعی به تکرارضربه ای می دهد، نمی توان حرفی از مسائل فنی زد. اعتقاد دارم داور در زمان اعلام پنالتی مرتکب اشتباه شده است.

وی افزود: پیش از آنکه روی بازیکن پرسپولیس خطایی صورت گیرد جلال حسینی درمحوطه جریمه سایپا متوقف شد که گمان می کنم داورباید به جای اعلام ضربه پنالتی ضربه خطا را به سود سایپا اعلام می کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که چرا در واپسین دقایق نیمه اول روی شیث رضایی مرتکب خطا شد گفت: من نمی گویم با شیث رضایی برخورد نکردم اما روی او مرتکب خطا نشده ام و به صورت او ضربه نزدم. یک مهاجم زمانی که می خواهد از سد مدافع خود عبور کند بارها جای خود را تغییر می دهد . من هم بی اختیاربا مدافع پرسپولیس برخورد کردم که گمان نمی کنم حرکت من باید با جریمه داورهمراه می شد.

دایی در واکنش به اظهارات شیث رضایی که او را متهم به فحاشی کرده بود اظهار داشت: من به شیث توهین نکردم اما از او تشکر می کنم.

مهاجم تیم فوتبال سایپا تاکید کرد: متاسفانه دوست ندارند تیمی که علی دایی سرمربی آن است قهرمان شود .

وی با دفاع از شرایط بازیکنان تیمش در پاسخ به این سئوال که منظورش ازمخالفان علی دایی و تیم سایپا کیست، گفت: منظورم همین هایی هستند که به راحتی نتیجه بازی های ما را تغییر می دهند.

سرمربی بازیکن سایپا افزود: نمی دانم چرا داوران همیشه به سود تیم های پرطرفداری مانند پرسپولیس و استقلال قضاوت می کنند . تا به امروزندیده بودم که داوری تا این اندازه به نقاط ریز داوری توجه نشان دهد اما متاسفانه در بازی های ما به خوبی این نکات مد نظر قرار می گیرد.

علی دایی با انتقاد دوباره از خداداد افشاریان افزود: افشاریان پس از سوت بازی از دروازبان تیم ما سئوال کرد آیا خطای بازیکن سایپا روی مهاجم پرسپولیس خطا بوده یا خیر؟ زیرا من این صحنه را به خوبی ندیدم." متاسفانه نمی دانم داورخطایی را که ندیده است چگونه پنالتی اعلام می کند.

وی تصریح کرد: ما کار خود را انجام می دهیم و حتی اگر تیم من در لیگ برتر آخر شود مردانه بازی کرده و به راه خود ادامه می دهیم.

نتایج هفته بیستم

دیگر رقابتهای عصر دیروز هفته بیست و یکم لیگ برتر با پیروزی صباباتری و توقف تیمهای پیکان و فجر در ورزشگاه خانگی پیگیری شد.

در کرمان تیم صباباتری توانست با نتیجه 3 بر 2 میزبان خود مس را شکست داده و به یک پیروزی با ارزش دست یابد.

در این دیدار که در پایان آن حاشیه های غیر ورزشی زیادی رخ داد، علیرضا دغاغله در دقیقه 35 و آدریانو آلوز در دقیقه 60 برای مس گلزنی کردند ومصطفی مهدی زاده دردقیقه 39، تاجی اف در دقیقه 44 و مسعود ابطحی در دقیقه 88 گلهای تیم فوتبال صباباتری را به ثمر رساندند.

در پایان این دیدار صحبت نادر دست نشان سرمربی مس با قائم مقام صباباتری به بازیکنان منتقل شد تا زمینه ایجاد صحنه های غیر ورزشی را فراهم کند که در این بین یکی از بازیکنان صباباتری به ضرب و شتم خبرنگار کرمان پرداخت.

همچنین در دیگر دیدار امروز تیم پیکان در ورزشگاه خانگی مقابل ابومسلم به تساوی 2 بر 2 رضایت داد. محسن بیاتی نیا در دقیقه 54 و ایمان حیدری در دقیقه 84 برای پیکان گلزنی کردند و همچنین جواد رزاقی در دقیقه 69 و دنی اولروم در دقیقه 75 گلهای تیم ابومسلم را به ثمر رساندند.

در شیراز هم مسابقه 2 تیم فجرسپاسی و فولاد با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید تا تیم فولاد همچنان با 15 امتیاز در رده پانزدهم جدول رده بندی قرار بگیرد.

مطالب مرتبط :

پیکان ؛ پرسپولیس را زیر گرفت

گزارش تصویری دیدار  پرسپولیس - سایپا