تبیان، دستیار زندگی
نمایش ارزش مکانی روشی برای نمایش اعداد است که در آن ارزش رقم ها با قرار گرفتن در مکان های مختلف (مانند یکان، دهگان، یا صدگان و ...) تغییر می کند. به عبارتی دیگر، برخلاف شیوه های نمایش دیگر مانند عددنویسی رومی، مرتبهٔ بزرگی رقم ها به ترتیب آن ها ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارزش مکانی اعداد

نمایش ارزش مکانی روشی برای نمایش اعداد است که در آن ارزش رقم ها با قرار گرفتن در مکان های مختلف (مانند یکان، دهگان، یا صدگان و ...) تغییر می کند.

ارزش مکانی اعداد

با توجه به داده های مسئله و با درگ کردن اعداد می توانید مانند تصویر بالا ارزش مکانی اعداد را مشخص و آنها را در جای درست قرار دهید.

مثال: در اینجا برای من مرتبه ها به این صورت مطرح شده است، دهگان هزار 4، دهگان 7، یکان 6، یکان میلیون 1، صدگان 8، یکان هزار 3 و صدگان هزار 2 می باشد که در جای مناسب قرار داده و برای اطمینان از درستی روی دکمه تایید کلیک کرده ام .

اگر در بین کار متوجه شدید عددی را درست در جای خود قرار نداده اید برای ادامه بازی  و اصلاح آن روی دکمه پاک کردن کلیک کنید و دوباره ادامه دهید.

در این بازی آموزشی دانش آموزان مقطع متوسطه اول با ارزش مکانی و مفهوم آن بیشتر آشنا می شوند و جایگاه قرار  گرفتن اعداد را می آموزند.


جهت دانلود فایل آموزشی اینجا کلیک کنید.

مرکز یادگیری سایت تبیان - مرجان سلیمانیان