تبیان، دستیار زندگی
بزرگداشت پوران درخشنده به دلیل دغدغه مندی در حوزه سلامت و رامبد جوان به دلیل تلاش برای شادی و نشاط مردم جامعه از برنامه های جشنواره فیلم سلامت است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجلیل از پوران درخشنده و رامبد جوان در جشنواره سلامت

بزرگداشت پوران درخشنده به دلیل دغدغه مندی در حوزه سلامت و رامبد جوان به دلیل تلاش برای شادی و نشاط مردم جامعه از برنامه های جشنواره فیلم سلامت است.

بخش سینما و تلویزیون تبیان
پوران درخشنده و رامبد جوان

نشست خبری اولین جشنواره فیلم سلامت با حضور دکتر ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس جشنواره، دکتر ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فیلم سلامت و اصحاب رسانه صبح امروز در تالار ایوان شمس برگزار شد.
پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی، ایازی رئیس جشنواره فیلم سلامت گفت: طی چندین سال گذشته با اهالی هنر ارتباط داشتم و این جشنواره فرصتی دیگر برای این ارتباط است. اگر بخواهیم مسئله سلامت را در جامعه مطرح کنیم، باید با طریق هنرمندان، هنر و اصحاب این حوزه در ارتباط باشیم.
وی افزود: آمار، ارقام و گزارش هایی که از وضعیت سلامتی مردم جامعه منتشر می شود، نشان دهنده لزوم توجه به این امر است. یکی از این موارد افزایش میزان سکته قلبی و مغزی است که باید ریشه های آن بررسی شود.
ایازی ادامه داد: ما 300 اثر تولیدی را در طول سه دهه بررسی کردیم. در مقایسه هر دهه با دهه قبل چندین برابر افزایش مصرف سیگار را در زنان و مردان داشته ایم. در آخرین دهه که آمار آن را بررسی می کردیم، شاهد افزایش 5 برابری و 10 برابری بودیم.

دبیر جشنواره با اشاره به حضور نمایندگان انجمن های فعال داوطلب در حوزه سلامت گفت: 15 نشست تخصصی در جریان برگزاری جشنواره خواهیم داشت و آثار سینمایی، فیلم مستند داستانی و فیلم های کوتاه به نمایش در خواهد آمد

رئیس جشنواره فیلم سلامت با اشاره به تاثیر آثار سینمایی و تلویزیونی بر مردم جامعه اظهار داشت: هنرمندان و فیلمسازان  باید در آثار خودشان فرهنگ سازی کنند؛ چون تاثیر مخاطبان از آن ها بسیار زیاد است. در حال حاضر مجموعه تلویزیونی «پریا» به موضوع مهم ایدز می پردازد. بسیاری از مبتلایان این بیماری خودشان اطلاع از از آن آگاهی ندارند.
ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره فیلم سلامت در ادامه عنوان کرد: هدف این جشنواره جلب نظر و توجه فیلمسازان، هنرمندان و برنامه سازان به حوزه مهم سلامت بوده است.

وی با اشاره به بخش های این جشنواره گفت: فیلم های ارسالی محصول چهار سال اخیر است. در بخش های مختلف فیلم های سینمایی 24 اثر، فیلم مستند 39 اثر، فیلم کوتاه 35 اثر و همچنین آثار تلویزیونی را خواهیم داشت.
داروغه زاده ضمن یادآوری اسامی هیأت داوران بخش های مختلف جشنواره گفت: بزرگداشت پوران درخشنده به دلیل دغدغه مندی در حوزه سلامت و رامبد جوان به دلیل تلاش برای شادی و نشاط مردم جامعه از برنامه های ماست.
دبیر جشنواره با اشاره به حضور نمایندگان انجمن های فعال داوطلب در حوزه سلامت گفت: 15 نشست تخصصی در جریان برگزاری جشنواره خواهیم داشت و آثار سینمایی، فیلم مستند داستانی و فیلم های کوتاه به نمایش در خواهد آمد.
ایازی در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر روند پیگیری پرونده عباس کیارستمی و ایجاد شکاف بین جامعه پزشکی و هنرمندان گفت: جلساتی در هیأت سی نفره متشکل از اهالی هنر و جامعه پزشکی تشکیل شده و با تعامل خوب و مطلوب ادامه دارد. امیدواریم این جلسات نتایج مفیدی داشته باشد و اگر کوتاهی از سوی کسی بوده، مشخص و با وی برخورد شود.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان