تبیان، دستیار زندگی
‌های شبكه سه سیما در ایام نوروز - شبكه‌ی سه سیما در ایام نوروز ویژه‌برنامه‌های «دور ونزدیک»، «یکسال ، یک نگاه»، «بوی بهار»، «مسابقه جام 3»، «مردان آهنین»، «سبز در سبز»، «فرزند ایران » و سریال «ترش و شیرین» را برای مخا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژه ‌برنامه‌های شبكه سه سیما در ایام نوروز

- شبكه‌ی سه سیما در ایام نوروز ویژه‌برنامه‌های «دور ونزدیک»، «یکسال ، یک نگاه»، «بوی بهار»، «مسابقه جام 3»، «مردان آهنین»، «سبز در سبز»، «فرزند ایران » و سریال «ترش و شیرین» را برای مخاطبان خود پخش می‌كنند.

- گروه ورزش شبكه‌ی سه سیما با تولید 5 برنامه از بیشترین سهم تولید، در بین ویژه‌برنامه‌های نوروزی برخوردار است.

***

* سریال تلویزیونی«ترش وشیرین» به كارگردانی رضاعطاران و بازی حمید لولایی، برای پخش در ایام نوروز تولید می‌شود.

داستان این سریال 15 قسمتی، درباره‌ی نصرت خانم، زنی متکی به نفس است که پس از مرگ شوهرش کمر همت بسته وازطریق ترشی فروشی چهار فرزند قد ونیم قدش را به سختی اما آبرومندانه از آب و گل درآورده است. داستان از جایی شروع می‌شود که مهلت خانه اجاره‌ای نصرت خانم به سر آمده و او مجبور است به خانه‌ای دیگر نقل مکان کند اما این جابجایی باعث بروز ماجراهایی می‌شود که مسیر زندگی نصرت خانم و خانواده‌اش را تغییر می‌دهد.

علاوه بر حمید لولایی، بازیگرانی چون مریم امیرجلالی ، شهره سلطانی ، آناهیتا همتی ، رضا شفیعی جم، مجید صالحی ، رضا عطاران و احمد پورفجر در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

سایر عوامل این سریال عبارتند از:

نویسندگان : سروش صحت، محمدرضا آرین، کارگردان تلویزیونی: محمود رضایی، تهیه کنندگان:ایرج محمدی ومهران مهام، صدابردار:مرتضی اصلان زاده، دستیاراول کارگردان وبرنامه‌ریز: فرشاد ارج

دستیار دوم کارگردان : امیر سلیمانی، مدیر تولید: اصلان مرتضایی و مدیر تدارکات : شاپور دلدار

** گروه ورزش شبكه‌ی سه نیز برنامه‌ی «فرزند ایران» را در قالب 8 قسمت 30 دقیقه برای پخش در ایام نوروز تدارك دیده است.این برنامه به تهیه کنندگی همایون ایزد پناه، به زندگی شخصی و ورزشی قهرمانانی نظیرمراد محمدی، حسن روحانی، حسین روحانی، صمد نیکخواه بهرامی، فرخنده صادق، علی مظاهری ، علیرضا حیدری و محسن ربانی می‌پردازد.

**«مردان آهنین» دیگر برنامه‌ی گروه ورزش است كه در قالب 13 برنامه‌ی 90 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی غلامعباس قنبری و محسن تقوی زنوز تولید می‌شود. دراین مسابقه 30 نفر ورزشکار حضور دارند و در مرحله نهایی به نفر اول تا سوم جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد که نفر اول به‌عنوان قویترین مرد کشور معرفی خواهد شد.

این برنامه در شهر بم برگزار خواهد شد و در این سری مسابقات ورزشکاران با 21 آیتم مانند کنده ، چرخ عصاری ، لاستیک ،گوی ، اسکات تعادلی و غیره ارزیابی خواهند شد که 12 آیتم برای این سری مسابقات طراحی شده است .

* شبكه‌ی سه سیما برنامه‌ی«سبز در سبز» را نیز در ایام نوروز به روی آنتن می‌برد.این برنامه در قالب 13 قسمت 90 دقیقه‌ای ، به صورت زنده و با حضور ورزشکاران ، قهرمانان ملی ، کارشناسان ، مدیران و مسئولان ورزشی کشور به‌همراه هنرمندان در عرصه‌های خوانندگی و بازیگری با آیتمهای ورزشی ( اسب سواری ، تیراندازی، غواصی و غیره) پخش خواهد شد.

این برنامه علاوه بر تهران در شهرهای اصفهان و یزد نیز اجرا می‌شود.

*«بوی بهار» عنوان دیگر برنامه‌ی نوروزی شبكه‌ی سه است كه در قالب 14 قسمت 10 دقیقه‌ای به تهیه کنندگی و گزارشگری محسن حاجیلو از این شبكه پخش می‌شود.

گزارشگر این برنامه در خصوص حال وهوای شبهای عید، آخرین شب جمعه سال، در مراکز خرید و بازار، ترمینالها و فرودگاه‌های سراسر ایران گزارشهایی را تهیه کرده است.

*«مسابقه جام 3» در قالب 28 برنامه 30 تا 35 دقیقه‌ای در ایام نوروز از شبكه‌ی سه پخش می‌شود. این برنامه به تهیه کنندگی و کارگردانی حمید رحیمی نادی و اجرای جواد خیابانی و با حضور قهرمانان ملی المپیک و جهانی همچون حسین رضازاده ، فردین معصومی ، حمید سوریان ، محمود میران ، احسان قائم مقامی ، مصطفی جوکار ، قادر میزبانی ، بهزاد خداداد ، قاسم ویشگاهی و ... به روی آنتن می‌رود.

مجریان طرح سوال‌های این برنامه پیمان یوسفی و بهزاد کاویانی هستند و 5 هزار سوال توسط گروه تحقیق ، طراحی و برنامه ریزی شده است.

* همچنین روابط عمومی شبكه‌ سه سیما اعلام كرد: برنامه‌ی«یکسال ، یک نگاه » نیز در گروه سیاسی این شبكه تولید شده كه در قالب 14 قسمت 15 دقیقه برای ایام نوروز پخش می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی رضا کوچک زاده درهر قسمت به رویدادهای یک منطقه از جهان مانند امریکای لاتین ، عراق ، لبنان وغیره و یا یک رویداد مهم داخلی مانند انتخابات در سال 85 ، مصوبات مهم مجلس در سال 85 و غیره

می‌پردازد.

* گروه فرهنگ ومعارف شبكه‌ی سه ویژه‌برنامه‌ی«دور ونزدیک» را در قالب 13 قسمت 30 دقیقه تولید كرده است.

سازندگان این برنامه به سرپرستی احمد جان میرزایی در توضیحی پیرامون موضوع برنامه آورده‌ است: «غیور مردانی هستند در همین نزدیکیها، نفیر جدائی را الحان غیر می‌دانند، اخوت و یگانگی را ندای توحید، روبه سوی یک معبود سجده می‌روند، زنجیره حضورشان در امتداد مرزهاست ، شانشان والاتر از رادمردان و شیرزنان عالم است، هیبت وجودشان برق از نگاه اجانب ربوده است، گرمای دیارشان هوای میهن را بهاری نموده است، حافظان فرهنگ، آئین و امنیت این ملتند ، سرو وجودشان مستدام باد.»

منبع : ایسنا