تبیان، دستیار زندگی
نمی توان منکر نکات مثبت شبکه های اجتماعی در التیام بخشیدن روابط دوستانه و سرعت عمل اطلاع رسانی و غیره شویم اما نقش این شبکه ها در تنش های خانوادگی و تغییر رفتار نسل جوان کاملا مشهود است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شبکه های اجتماعی تیری بر پیکر خانواده ها

شبکه های اجتماعی

امیر لطفی حقیقت استاد دانشگاه و روان شناس درگفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی  باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه شبکه های اجتماعی جزئی از واقعیت های جامعه هستند، اظهار داشت: نمی توان منکر نکات مثبت شبکه های اجتماعی  در التیام بخشیدن  روابط دوستانه و سرعت عمل اطلاع رسانی و غیره شویم اما نقش این شبکه ها در تنش های خانوادگی و تغییر رفتار نسل جوان کاملا مشهود است.

وی افزود: با ورود شبکه های اجتماعی و گسترش آن، این پدیده  به بالاترین سطح نفوذ خود در میان کاربران رسیده و بسیاری از افراد شناخت کافی از این فضای آنلاین اجتماعی را ندارند و به نوعی با ریه های سنتی اکسیژن مدرن تنفس می کنند.
این استاد دانشگاه در ادامه گفت: شبکه های اجتماعی تأثیرات منفی بر کانون گرم خانواده می گذارند و بسیاری از خانواده ها به درستی نمی دانند چگونه باید افراد خانواده خود را در مواجه با این فضا مدیریت کرده و از گم گشتگی رسانه ای جلوگیری کنند.

لطفی حقیقت با بیان اینکه برای کنترل آسیب های شبکه های اجتماعی باید اتصال عاطفی همسران به حداکثر برسد، تصریح کرد: خانواده ها برای مصون ماندن از شبکه های اجتماعی باید با سازمان دهی روابط خود و پذیرش نامشروط آن حساسیت ها را کاهش و با یادگیری روش صحیح استفاده از این ابزار آنها را به نسل بعد آموزش دهند.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.