تبیان، دستیار زندگی
زهرا صادقیان مشاور و درمانگر خانواده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در آشنایی قبل از ازدواج افراد به دنبال یافتن شباهت ها در یکدیگر هستند در حالی که بعد از ازدواج با تفاوت های طرف مقابل مواجه می شوند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلاق خاموش مبدأ زندگی پوچ

طلاق خاموش

زهرا صادقیان مشاور و درمانگر خانواده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: در آشنایی قبل از ازدواج افراد به دنبال یافتن شباهت ها در یکدیگر هستند در حالی که بعد از ازدواج با تفاوت های طرف مقابل مواجه می شوند و این مسئله نخستین عامل در بروز اختلاف است چرا که هر یک از زوجین تصور می کنند با فرد سابق روبرو نیست.

وی با بیان اینکه تناسبی میان ضعف ارتباطی و مدت زندگی زناشویی وجود ندارد، افزود: سردی روابط زوجین و گسستن پیوندهای روحی میان آن ها محدود به زمان خاصی نیست و ممکن است در هر مقطعی اتفاق بیفتد.

صادقیان در ادامه افزود: این ضعف ارتباط، ناشی از عوامل تنفرزا مانند عدم ارتباط موثر کلامی و غیر کلامی، شک و بدبینی، عدم صداقت، سلطه گری و به خصوص عوامل حاشیه ای مانند دخالت خانواده هاست.

این مشاور خانواده گفت: عوامل ایجاد تنفر در خانم ها و آقایان تقریبا مشابه است. اما مورد مقایسه واقع شدن در مردان عامل اصلی است که منجر به عدم عزت نفس و پدید آمدن احساس خشم می شود.

وی در پایان بیان داشت: عدم اعتماد به یکدیگر و تحت نظر داشتن طرف مقابل به طور مداوم یک عمل اشتباه است که بار منفی زیادی به دنبال دارد و باعث از دست رفتن آرامش در رابطه می شود برای پیشگیری از چنین مشکلاتی آموزش مهارت های ارتباطی لازم و مراجعه به مشاور توصیه می شود.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.