تبیان، دستیار زندگی

سرطان‌هایی که الکلی‌ها می‌گیرند

نتایج بررسی‌های محققان نیوزلندی نشان می‌دهد که 5.8 درصد مرگ و میرهای ناشی از سرطان مربوط به مصرف الکل است. در واقع بی‌دلیل نیست که دین ما مصرف الکل را نکوهش کرده است. در ادامه بیشتر در خصوص سرطان‌هایی که مصرف کنندگان الکل را درگیر می‌کند صحبت می‌کنیم.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
الکل   الکلیسم   نوشیدنی الکلی

الکل صرفا مسئول بروز سرطان کبد نیست. بر اساس بررسی‌های محققان نیوزلندی، نوشیدنی‌های الکلی منشا بروز 7 سرطان هستند که جزو سرطان‌های مرگبار محسوب می‌شوند.

در واقع مصرف کننده های الکل در معرض سرطان کولون (روده بزرگ)، سرطان رکتوم، سرطان اروفارنکس (بخشی از گلو واقع در پشت دهان)، سرطان لارنکس یا حنجره، سرطان مری، سرطان کبد و سرطان سینه (در خانم ها) قرار می گیرند.

به گفته سرپرست این تیم تحقیقاتی، الکل تاثیر مستقیمی در ابتلا به این سرطان‌ها دارد.

محققان معتقدند دلایل مستدلی مبنی بر اینکه الکل باعث بروز هفت نوع سرطان خطرناک و احتمالا بیش از آن می‌شود، وجود دارد.

البته محققان هنوز به طور کامل در جریان مکانیسم تاثیر الکل در بروز این سرطان‌ها نیستند، اما اطلاعات به دست آمده تاثیر الکل در بروز این سرطان‌ها را به اثبات رسانده است.

براساس بررسی‌های محققان نوشیدنی‌های الکلی منشا بروز 7 سرطان هستند که جزو سرطان‌های مرگبار محسوب می‌شوند، سرطان کولون (روده بزرگ)، سرطان رکتوم، سرطان اروفارنکس (بخشی از گلو واقع در پشت دهان)، سرطان لارنکس یا حنجره، سرطان مری، سرطان کبد و سرطان سینه (در خانم ها) 

 

الکل مخرب است، حتی میزان کم آن

به نقل از روزنامه گاردین، محققان برای دستیابی به این نتایج، به مطالعات و بررسی‌های اپیدمیولوژیکی و بیولوژیکی ده سال گذشته که در مرکز ملی مطالعات سرطان، آژانس سازمان جهانی بهداشت و دیگر سازمان ها انجام شده است مراجعه کردند.

محققان مشاهده کردند خطر ابتلا به این سرطان‌ها نه تنها افراد الکلی پرمصرف را تهدید می‌کند، بلکه خطری جدی حتی برای افرادی است که به زعم خودشان مصرف متعادلی دارند.

در واقع مصرف الکل به میزان زیاد یا کم آن خطر بروز مشکلات زیادی از جمله سرطان‌های ذکر شده را برای مصرف کننده فراهم می‌کند.

نتایج این پژوهش زنگ خطری است برای تمام افرادی که به مصرف این قبیل نوشیدنی‌ها علاقه نشان می‌دهند و ناخواسته سلامتی خود را در معرض نابودی قرار می‌دهند.


 

 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.