تبیان، دستیار زندگی

فراری دادن پشه‌ها با گیاهان

گرمای تابستان یک طرف و وز وز پشه‌های مزاحم و نیش گاه و بیگاه آنها نیز یک طرف دیگر! حتما برای شما هم پیش آمده است که شب‌ها از مزاحمت پشه‌ها خواب بر چشمان‌تان حرام شود. در این مطلب چند توصیه داریم تا از مزاحمت این موجودات ریز خلاص شوید.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پشه

دم پنجره اتاق تان شمعدانی بچینید

برای اینکه اجازه ندهید پشه‌ها وارد اتاق خواب و منزل‌تان شوند، گل شمعدانی دم پنجره‌تان قرار دهید. پشه‌ها از بوی این گل بیزار هستند و دور و بر آن نمی‌آیند. شما همچنین می‌توانید از اسانس‌های روغنی آن استفاده کنید.

برای تهیه این دافع طبیعی می‌توانید 10 قطره اسانس روغنی شمعدانی را با 10 قطره روغن گیاهی مانند روغن فندق مخلوط کرده و روی قسمت‌هایی از بدن مانند بازوها و پاها بزنید. البته اگر پوست حساسی دارید بهتر است از این روش استفاده نکنید.

اسانس روغنی سیترونلا روی ملافه‌ها

بهترین سلاح برای مقابله با پشه‌ها، گیاه سیترونلا است. اگرچه محصولات زیادی با این گیاه تهیه می شود، اما کم ترین آن استفاده از اسانس روغنی است.

توصیه می‌کنیم چند قطره از این اسانس را قبل از خواب روی ملافه تان بزنید و یا اینکه می‌توانید 2 تا 3 قطره اسانس روغنی سیترونلا را با روغن بادام شیرین مخلوط کرده و روی قسمت هایی از بدن تان که همیشه طعمه پشه‌ها می شود بزنید.

اسانس روغنی اسطوخودوس پشه‌ها را فراری می‌دهد. کافیست یک تا دو قطره از این اسانس را روی نعلبکی یا اسانس سوز قرار داده و روی پاتختی بگذارید

 

اکالیپتوس روی پیژامه

اسانس روغنی اکالیپتوس یکی از دافع‌های موثر و طبیعی است. چند قطره از این اسانس کافیست تا پشه‌ها از شما دور شوند.

چند قطره از اسانس روغنی اکالیپتوس را با 15 قطره روغن گیاهی مانند روغن کنجد یا فندق مخلوط کرده و روی پیژامه‌تان اسپری کنید. گفتنی است که این شیوه برای بزرگسالان مناسب بوده و نباید در کودکان زیر شش سال استفاده شود.

اسطوخودوس بالای تخت‌تان

اسانس روغنی اسطوخودوس نیز پشه‌ها را فراری می‌دهد. کافیست یک تا دو قطره از این اسانس را روی نعلبکی یا اسانس سوز قرار داده و روی پاتختی بگذارید.

پشه بند همچنان موثر

اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که پشه فراوان است بهتر است در محل خواب خود پشه بند بزنید و حتی پنجره‌ها را با توری بپوشانید.

پشه بند بخصوص برای افرادی که عادت دارند در هوای آزاد بخوابند بسیار لازم است. توصیه می‌کنیم برای کودکان کم سن و سال و نوزادان حتما از پشه بند استفاده کنید.


 

 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.