تبیان، دستیار زندگی
مهدی باقریان، مدیر انتشارات کارگزار روابط عمومی از انتشار کتاب های «مدیریت مستندسازی در روابط عمومی»، «راهنمای نگارش و ویرایش صفحات وب» و «گزارش نویسی در روابط عمومی» تا پایان شهریورماه خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سه کتاب جدید در حوزه روابط عمومی منتشر می شود

مهدی باقریان، مدیر انتشارات کارگزار روابط عمومی از انتشار کتاب های «مدیریت مستندسازی در روابط عمومی»، «راهنمای نگارش و ویرایش صفحات وب» و «گزارش نویسی در روابط عمومی» تا پایان شهریورماه خبر داد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

مهدی باقریان

به گزارش  روابط عمومی، مهدی باقریان از انتشار جدیدترین آثار خود تا پایان تابستان سال جاری خبر داد و افزود: کتاب «مدیریت مستندسازی در روابط عمومی» عنوان اثری است به قلم من که با همکاری انجمن متخصصان روابط عمومی منتشر می شود.

وی با بیان اینکه کتاب حاضر در دو بخش با عناوین مستندسازی و کلیات آن و مدیریت مستندسازی در روابط عمومی تشکیل شده گفت: مباحث این کتاب در یازده گفتار با عناوین تعریف مستندسازی، مستندسازی الکترونیکی، اهمیت و ضرورت مستندسازی، اهداف و مزایای مستندسازی، انواع مستندات، مراحل و فرایند مستندسازی، قوانین و معیارهای مستندسازی، مدیریت مستندات، مدیریت مستندسازی در روابط عمومی، انواع مستندسازی در روابط عمومی و نتیجه گیری و پیشنهادها سامان یافته است.

مدیر انتشارات کارگزار روابط عمومی با تاکید بر رشد چشمگیر و برق آسای دانش بشری در سال های اخیر یادآور شد: در این نکته تردیدی وجود ندارد که ثبت دقیق و کامل مطالب علمی و به عبارتی مستندسازی خدمت بزرگی به جامعه آموزشی و علمی کشور است.

وی تصریح کرد: امروزه بسیاری معتقدند که پایه و اساس تحقیقات و پژوهش های علمی بر مدارک، مستندات و سوابق متکی بوده و هر چه این مستندات کامل تر و پربارتر باشد به همان اندازه موفقیت مصاحبان خرد در زمینه پیشرفت و پژوهش در علوم مختلف افزایش می یابد.

باقریان با بیان اینکه نگاهی به اصول راهنما در مجموعه های استاندارد سازمان استاندارد جهانی می تواند تا حدود زیادی بیانگر ارزش و اهمیت ویژه نگارش و به موازات آن مستندسازی فعالیت های علمی باشد، گفت: این در حالی است که وضع و حال مستندسازی در روابط عمومی به گونه  دیگری است و متاسفانه باید اقرار کرد در سال های اخیر این موضوع به صورت هدفمند و روشمند مورد توجه نبوده است و این امر موجب شده تا ثبت و ضبط فعالیت ها و مطالب ارزشمند مورد غفلت واقع شود.

مدیر انتشارات کارگزار روابط عمومی یادآور شد: امروزه در کشورهای مترقی در زمینه روابط عمومی ارزش و اهمیت ویژه ای برای مستندسازی قائل بوده و سرمایه گذاری قابل توجهی در این بخش داشته اند و توجه زیاد به این حوزه ها حاکی از کارایی و قابلیت های آن ها در این زمینه است.

این کارشناس روابط عمومی اظهار امیدواری کرد که این اثر مورد استفاده استادان، دانشجویان، مدیران و کارگزاران روابط عمومی قرار گیرد. موسسه کارگزار روابط عمومی نیز به اهمیت این مساله در چند سال گذشته پی برده و به دلیل مشاهده نقاط ضعف موجود به تدوین و انتشار این آثار اقدام کرده است.

باقریان در ادامه با اشاره به تدوین کتاب دیگری با عنوان «راهنمای نگارش و ویرایش صفحات وب» نیز گفت: این کتاب توسط من گردآوری شده که در آن به تفاوت نگارش در وب و نگارش چاپی اشاره شده است.

وی افزود: این راهنما به مخاطب کمک می کند تا محتوای وب را به صورت موثری تهیه کند و آن را با استانداردهای مورد استناد ویراستاران تطبیق دهد و همچنین خوانایی آنلاین خود را افزایش دهد.

مدیر موسسه کارگزار روابط عمومی کتاب حاضر را مشتمل بر 6 فصل دانست و گفت: اصول نگارش صفحات وب، نگارش وب و سبک ارائه، آماده سازی محتوا و مدیریت فرایند نگارش، نوشتن برای وب سایت ها، ویرایش، غلط گیری وب سایت ها، بهبود و رتبه بندی در موتورهای جستجوگر عناوین فصول اصلی این کتابند.

به گفته باقریان، کتاب «گزارش نویسی در روابط عمومی» نیز عنوان کتاب جدید دیگری است که به قلم سید شهاب سید محسنی تهیه شده و تا پایان تابستان امسال منتشر می شود.