تبیان، دستیار زندگی
تبیان به نقل از گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، ثبت نام در مرحله مقدماتی طرح شوق تلاوت 2 تا 25 مردادماه ادامه دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیوه نامه اجرایی مسابقات شوق تلاوت ۲ منتشر شد

شوق تلاوت

تبیان به نقل از گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، ثبت نام در مرحله مقدماتی طرح "شوق تلاوت 2" تا 25 مردادماه ادامه دارد.

با توجه به برگزاری رقابت های قرآنی "شوق تلاوت 2" ویژه دانش آموزان 18 استان کشور، شیوه نامه اجرایی این مسابقات از سوی ستاد اجرایی اعلام شد. این رقابت ها در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار می شود.

برخی از شروط ویژگی های شرکت در این طرح عبارتند از: «شرکت کلیه اعضای طرح ملی و طرح های ابرار و ملکوت در این رقابت ها الزامی است» «اجرای تلاوت قرآن آموزان در هر سه مرحله رقابت ها می بایست از حفظ باشد» »«آزمون ترجمه آیات و مفاهیم آن پس از اجرای تلاوت به صورت شفاهی صورت می پذیرد» و «شرط شرکت در مرحله نیمه نهایی کسب حداقل امتیاز 60 از 100 امتیاز  است و غیره می باشد».

بر اساس این گزارش، زمان برگزاری مرحله مقدماتی از اول تا ۱۵ شهریورماه، مرحله نیمه نهایی 23 تا 27 آذرماه در جزیره کیش و مرحله نهایی اول تا 15 اسفندماه در کربلای معلی برگزار خواهد شد.

این مسابقات در چهار سبک قرائت، استاد مصطفی اسماعیل، استاد عبدالباسط، استاد منشاوی و استاد شحات انور با رقابت بین قرآن آموزان، در سطح طرح ملی تلاوت، طرح ابرار و طرح ملکوت برگزار می شود.

برخی از شروط ویژگی های شرکت در این طرح عبارتند از: «شرکت کلیه اعضای طرح ملی و طرح های ابرار و ملکوت در این رقابت ها الزامی است» «اجرای تلاوت قرآن آموزان در هر سه مرحله رقابت ها می بایست از حفظ باشد» »«آزمون ترجمه آیات و مفاهیم آن پس از اجرای تلاوت به صورت شفاهی صورت می پذیرد» و «شرط شرکت در مرحله نیمه نهایی کسب حداقل امتیاز ۶۰ از ۱۰۰ امتیاز  است و غیره می باشد».

این مسابقات با هدف ایجاد رقابت سالم بین قرآن آموزان طرح در سراسر کشور، ترغیب و تشویق نخبگان قرآنی، بالا بردن سطح تلاوت شرکت کنندگان، آشنایی با شرایط مسابقات و کسب تجربه، آزمودن سطح آموزشی قرآن آموزان، تشویق عموم جهت حضور و ثبت نام در طرح ملی تلاوت و شناساندن چهره های قرآنی نوجوان در سطح جامعه برپا می شود.


منبع:
خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .