تبیان، دستیار زندگی
این روزها هم تا آخر تابستان فصل اسباب كشی خانواده هاست. ممكن است با همه اطرافیان تان اتفاق نظر داشته باشید كه اسباب كشی سخت ترین مرحله خانه داری است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه به دوش

اسباب کشی

این روزها هم تا آخر تابستان فصل اسباب‌كشی خانواده‌هاست. ممكن است با همه اطرافیان‌تان اتفاق نظر داشته باشید كه اسباب‌كشی سخت‌ترین مرحله خانه‌داری است اما شما می‌توانید با كمی تدبیر و برنامه‌ریزی، هم به اثاث‌كشی خود نظمی بدهید و خیلی زود و راحت این پروسه را تمام كنید و هم طبق روال قبلی، مدیریت خانگی‌تان را انجام دهید. در این میان كافی است شما مقداری از آن قوه مدیریت‌تان را خرج كنید تا بتوانید بازهم همه‌‌چیز را در كنار هم و به بهترین شكل به خانه جدید منتقل كنید.

وسایل اولیه

مدام با خودتان فكر نكنید كه قرار است سخت‌ترین كار دنیا را انجام دهید و این فقط شما هستید كه این همه سختی و مشقت را تحمل می‌كنید و غیره. زاویه دیدتان را كه تغییر دهید خیلی از كارها آسان‌تر انجام می‌شود. برای اینكه كار اسباب‌كشی را به بهترین شكل آن انجام دهید به چیزی حدود 10روز تا 2هفته زمان نیاز دارید. در این مدت باید وسایلی را كه قرار است با آنها بسته‌بندی و جمع‌آوری وسایل انجام دهید، تهیه كنید. این وسایل بسته به نوع چینش و جمع‌آوری هر خانواده متفاوت است. اما به‌طور كلی وسایل ابتدایی عمدتا مشترك هستند: چسب پهن، طناب، پلاستیك‌های محافظ حباب‌دار، جعبه‌های محكم، ماژیك‌های درشت در 2رنگ متفاوت و روزنامه باطله.

مدیریت كنید

كار ظریفی مانند مدیریت تمام وسایل خانه و كارتن‌ها، فقط در توان و حوصله یك خانم می‌گنجد. بهتر است تعداد دقیق جعبه‌هایی كه قرار است جابه‌جا شوند را بدانید و روی هر كدام از آنها شماره‌گذاری كنید تا هنگام جابه‌جایی وقت كمتری از شما گرفته شود. برای اینكه وسایل داخل هر جعبه را شناسایی كنید بهتر است به شیوه‌ای كه خودتان متوجه می‌شوید، روی جعبه را نامگذاری كنید؛ به‌عنوان مثال می‌توانید اینطور بنویسید: «ظرف‌های كابینت بالای هود» با این نشانه‌گذاری‌ها در روز اثاث‌كشی هر كدام از كارتن‌ها دقیقا به محل مورد نظر خودشان خواهند رفت و شما در روز انتقال وسایل به خانه جدید با كوهی از وسایل در وسط خانه مواجه نمی‌شوید.

كمتر خرید كنید

جا‌به‌جا كردن وسایل داخل یخچال و فریزر یكی از اساسی‌ترین مشكلات روز اسباب‌كشی است. بهتر است در 2هفته منتهی به جابه‌جایی، خریدهای وسایل آشپزخانه را به حداقل برسانید تا مواد غذایی كمتری در یخچال و فریزر داشته باشید. با این حال مقداری از خوراكی‌های داخل فریزر باقی می‌مانند و شما ناگزیرید كه راه‌حلی را برای جا‌به‌جا كردن‌شان پیدا كنید. یكی از بهترین گزینه‌ها استفاده از جعبه‌های بزرگ یونولیتی است كه می‌تواند دمای مواد داخل خود را حفظ كند و به یخ مواد غذایی اجازه ذوب شدن نمی‌دهد. توجه كنید كه یخچال و فریزر تا 3 یا 4ساعت بعد از جابه‌جایی نباید روشن شوند، پس وسایل داخل آنها باید آخرین ساعات قبل از جابه‌جایی از داخل آنها خارج شوند و داخل یونولیت محافظ سرما قرار گیرند.

بازیافت كنید

حالا كه قرار است همه وسایل خانه را یك‌بار جمع كنید، بهترین زمان برای آن است كه ابزارها و وسایل و لباس‌های كم‌استفاده و بی‌استفاده را جدا كنید. آن دسته از وسایل بی‌استفاده كه سالم هستند را برای اهدا به خیریه‌ها كنار بگذارید و دسته دیگری كه قابل استفاده نیستند را راهی بازیافت كنید. مطمئن باشید اگر در این خانه از این وسایل استفاده نكرده‌اید در خانه جدید هم از آنها استفاده نخواهید كرد اما اگر همین حالا آنها را به افراد نیازمند بدهید، شاید بتوانید گرهی از زندگی آنها باز كنید.

قبل از روز موعود

قبل از روز اثاث‌كشی، روزی را برای مرتب‌كردن خانه جدید اختصاص دهید. تمام قسمت‌های خانه را تمیز كنید تا هنگام جابه‌جایی به خانه جدید وسایل‌تان كثیف نشود. اگر می‌خواهید باز كردن و چیدن وسایل در خانه جدید وقت كمتری بگیرد بهتر است تمهیداتی را درنظر بگیرید؛ كارهایی مانند نصب پرده‌ها و زیرپرده‌ای‌های خانه جدید، تمیز‌كردن داخل كابینت‌ها و پهن‌كردن پلاستیك‌های كف كابینت. نصب لوسترها و... با این سری از كارها شما می‌توانید سرعت بیشتری به كارهایتان بدهید. می‌توانید قبل از وارد شدن همه وسایل به خانه ابتدا فرش‌ها، مبل‌ها و میزها را وارد كنید و هر كدام را سر جای اصلی خودشان قرار دهید و در واقع چینش كلی خانه را مشخص كنید.

پیك‌نیك بروید

فرض كنید قرار است 3-2 روزی به پیك نیك بروید. چه غذاهایی آماده می‌كنید؟ غذاهایی مانند الویه و ماكارونی و انواع كوكوها می‌توانند پیشنهادهای كم‌دردسری باشند كه به شما كمك می‌كنند تا روند عادی زندگی‌تان را حین اسباب‌كشی حفظ كنید. بچه‌ها در روز اثاث‌كشی همانقدر به رسیدگی احتیاج دارند كه در روزهای عادی به آنها رسیدگی می‌كردید. بهتر است یك عدد گاز كوچك مسافرتی تهیه كنید تا بتوانید در 3-2 روز جابه‌جایی، تا زمانی كه كاملا مستقر شوید، پخت‌وپزهای ساده‌ را انجام دهید.



همشهری انلاین

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.