تبیان، دستیار زندگی
مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سلاله نور،کمینگاه شیطان، سنگ های خواب آور، تعهدات خبرنگار

مقالات خواندنی گروه دین در هفته ای که گذشت

گروه دین تبیان
سنگ های خواب آور

سهل انگاری و موشکافی، دو کمینگاه شیطانی
احکام شرعی،  درحقیقت دستورهای خدا برای انسان است. مردم درباره عمل به احکام شرعی و نیز مهم دانستن آن، بسیار گوناگون هستند. عده ای پایبند هستند که به دقت آن را اجرا کنند و عده  ای اهمیت چندانی به آن نمی  دهند. سهل انگاری و بی  اهمیتی به انجام آن، اطاعت از شیطان است و نشان دهنده بی  اهمیتی به دستور خدا و خود خداست و نیز موشکافی  های وسواس گونه در احکام نیز راه دیگر نفوذ شیطان در انسان می  باشد.

آثار بی احترامی به والدین/اینفوگرافی    
در قرآن کریم بعد از توحید و خداپرستی، احترام به پدر و مادر به شدت سفارش شده است.
و در روایات هم از آثار بی احترامی به والدین بسیار سخن گفته شده است. که متاسفانه در زمان ما به این مقوله کمتر توجه می شود.

تنها دل پاک داشتن کافی نیست/ تکست گرافی
جمله" دلت باید پاک باشد" به تنهایی جمله ای با ظاهر زیبا اما بی محتوا است چرا که با کمی فکر و اندیشه، می بینیم آن کسی که من و تو را خلق کرده است، اگر فقط دل پاک کافی بود، فقط می فرمود: «آمنوا» اینکه کنار «آمنوا» فرموده: «آمَنُوا وَ عَمِلُوالصَّالِحات» یعنی هم دلت پاک باشد، هم عملت.

مرگ

سنگ‌ های خواب ‌آور
اگر امروز گذرمان به قبرستان بیفتد، به جای آنکه محیط قبرستان ما را به فکر فرو برد، از فخرفروشی و بی‌خیالی بازماندگان برایمان حکایت می‌کند؛ هزینه‌هایی که اگر در جای دیگری سرمایه می‌شد، گره از کار صاحب قبر را باز می‌کرد

فرزندی از سلاله نور  (امام زاده صالح کیست)/ اینفوگرافی   
بر اساس تقسیم بندی باقر قرشی نویسنده کتاب حیاة الامام موسی بن جعفرعلیهما السلام، آخرین فرزند پسری که برای امام موسی بن جعفر نام برده است، جناب صالح بن موسی است.
آخرین فرزند پسر امام موسی کاظم که به صفت شجاعت مشهور بوده است. او نیز در شجره نامه امام کاظم جای دارد و فرزند بلافصل ایشان است. در تجریش وفات یافته است و قبر او زیارتگاه همگان است و بنایی بر مزار شریف ایشان ساخته شده است.

چگونه حرمت شما حفظ می شود؟
این شناخت والا و گرانقدر، خود بهترین راه به سوی شناخت حق است. به بیان پیشوای موحدان، علی علیه السلام «مَن عَرَفَ نَفسَه فَقَد عَرَفَ رَبَّه»؛ هر که خود را بشناسد، پروردگار خود را شناخته است.

پنجره ای رو به سوی تعهدات خبرنگاری
خبرنگاران متعهد و پایبند به اصول و ارزش های اخلاقی اند که برای جلب منفعت ارگان ها و مؤسسات وابسته، تعهدات اخلاقی و دینی خود را زیر پا نگذاشته و با رعایت آن قوانین سهم عمده ای در هدایت و  بصیرت افزایی آحاد جامعه بر می دارند.

توصیه شاه چراغ/عکس نوشت 
شیعیان و محبان اهل بیت علیهم السلام، پس از حضور با برکت امام هشتم علیه السلام در خراسان برای زیارت چهره تابناک ایشان از نقاط مختلف، به سوی ایران حرکت می کردند. حضرت احمد بن موسی(علیه السلام) نیز در همین سال ها(198-203 ه. ق) با جمع زیادی از برادرزادگان و محبان اهل بیت علیهم السلام، به قصد زیارت حضرت رضا علیه السلام از مدینه حرکت می نمایند تا از طریق شیراز به طوس عزیمت کنند

آتش

چه کسانی هنگامی مرگ فرشته را می بینند؟
پیغمبر (صلی الله علیه و آله وسلم) رابطه بین عالم برزخ و دنیا را به رابطه دنیا و رحم مادر تشبیه کرد . مؤمن در حالت احتضار و ابتدای قبض روح فرشتگان الهی را می بیند. پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) و اهل بیتش جایگاهش را در بهشت به او نشان می دهند.

آیا داخل تنور می شوید؟
داستان نشستن هارون مکی در تنور را همه شنیده ایم. واقعه ای که حکایت از اطاعت بی چون و چرای یکی از شاگردان امام صادق علیه السلام دارد. آری! امام به ما آموخت مهمترین ویژگی یار امام زمان تسلیم بودن محض است.



مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.