کیانوش عیاری، کارگردان شناخته شده سینما و تلویزیون است که تا امروز آثار متفاوتی خلق کرده که هر کدام از آنها رنگ و بوی خودش را دارد. با این که تعداد کارهای او در تلویزیون محدود است، اما کارهایش ماندگار شده است.
عبدالله اسکندری چهره پرداز مطرح سینمای ایران گفت: «یک زمانی رسیده بود که حس می کردم که گریم جذابیتش را برای من از دست داده است. خیال می کردم که خیلی بلد هستم و همه چیز را درباره چهره پردازی می دانم. تا اینکه رفتم سر صحنه فیلم علی حاتمی آن زمان مشغول ساخت فیلم «سوت دلان» بود. آقای حاتمی یک گریمور ایتالیایی آورده بود. من آن زمان خیلی بی انگیزه بودم. همین طور داشتم نگاه می کردم که آن گریمور چه کاری انجام می دهد. زمان کوتاهی گذشت و با خودم گفتم که تا چه حد من در اشتباه هستم و می توانم تازه شروع به یادگیری کنم. این تحول همواره برای من جالب بود و از خاطراتی بود که هیچگاه یادم نخواهد رفت»
یک گزارش درباره فیلم هایی که سکوی پرتاب بازیگران شده اند. این گزارش به بهانه اکران «عصباني نيستم!» تدوین شده که نوید محمد زاده را تبدیل به یک ستاره کرد. ذکر این نکته لازم است که فیلم های نه چندان مهم مد نظر نیستند، پس این نوشتار موردی چون مهناز افشار که در «شور عشق» چهره شد را شامل نمی شود.
در سالی که پشت سر گذاشتیم برخی نام ها بیش از دیگران در حوزه سینما و تلویزیون شنیده شد. این چهره ها بواسطه رفتار و گفتارشان مدت ها توی چشم بودند و اسم شان سر زبان ها بود. در این گزارش درباره چهره های خبرساز سال 96 نوشته ایم.
«آینه بغل» به رتبه دوم جدول فروش صعود کرد تا منوچهر هادی برای دومین سال پیاپی فیلمی پرفروش روی اکران داشته باشد. این کارگردان در روزهای نه چندان دور،مدیر تدارکات بود و حالا مرد اول سینما لقب گرفته است. پس مرور مسیری که طی کرده هم جذاب است و هم عبرت آموز.
موضوع برنامه دورهمی جمعه شب،«پشت پرده» بود. مهران مدیری که معمولا به مصاحبه کردن تن نمیدهد و حاضر به نشستن پای میز گفتوگو نمیشود،مقابل تماشاچیان ایستاد و اعلام آمادگی کرد که به سوالهای شان درباره پشت پرده خودش جواب دهد.
اكران «بدون تاريخ، بدون امضا» به كارگرداني وحيد جليلوند و تهيه كنندگي مشترك احسان عليخاني بهانه اي شده تا فعاليت هاي مجريان تلويزيون را بازخواني كنيم؛از تدريس فردوسي پور و وكالت جاوداني تا بازيگري حسني، رشيدپور و مدرس.
حسین رضایی، بازیگر نقش اول فیلم «زیر درختان زیتون» به کارگردانی عباس کیارستمی در سال ۱۳۷۲ درگذشت. او که نامش به این فیلم گره خورده، در سینمای ایران به جایگاهی که باید و البته حقش بود نرسید.
از چهارشنبه هفته گذشته دو فیلم با بازی هدیه تهرانی روی پرده سینماها رفته است تا خانم سوپر استار بعد از یک سال و 10 ماه بار دیگر فیلم روی اکران داشته باشد. آخرین فیلمی که با بازی تهرانی به نمایش عمومی رسید، «عادت نمی کنیم» بود که گیشه نسبتا موفقی هم داشت.
«خداحافظی رضا رشیدپور با تلویزیون؟» این خبری است که جمعه شب منتشر شد و نتیجه می گرفت این مجری ساز جدایی از صدا و سیما را بار دیگر کوک کرده است. حال آن که وقتی بررسی می کنیم می بینیم رشیدپور مدت ها پیش اعلام کرده بود با پایان سال به طور موقت از تلویزیون می رود.
«مرد هزار چهره»؛ این بهترین صفتی است که برای اکبر عبدی به کار برده می شود. او متولد ۴ شهریور ۱۳۳۹ است ، حدود 130 فیلم و سریال بازی کرده و چندین نسل با نقش هایش خاطره دارند. به بهانه بزرگداشت او در جشنواره فجر کارنامه سینمایی او را مرور کرده ایم.
مهران رجبی خود واقعیاش در فیلمها و سریالهاست؛ همینطور بذلهگو، شاداب، صمیمی و خندهرو. کافی است با او برای حتی چند دقیقه همصحبت شوید، آن وقت است که در همان چند لحظه کوتاه همراهش میخندید.
محمود پاکنیت و همسرش مهوش صبرکن، زندگی آرام، بیحاشیه و صمیمانهای دارند؛ بعد از گذشت سالها از ازدواجشان و فرزند و عروس و نوهدار شدن هنوز عاشق هم هستند و این دوست داشتن همراه با شیرینی را میتوان در لابهلای حرفهایشان بهوضوح احساس کرد. این دو بازیگر که جدیترین منتقدان یکدیگر نیز هستند، در شیراز با هم آشنا شده، همانجا ازدواج کرده و بعد برای ادامه فعالیت حرفهایشان به تهران کوچ کردهاند؛ اما هنوز دلتنگ شهر سعدی و حافظ و عطر بهار نارنجاند و از تصمیمشان برای بازگشت به این شهر میگویند.
مجریان معروف تلویزیون با چه جمله ای برنامه شان را شروع می کنند و موقع خداحافظی چه می گویند؟ کدامیک خوش ذوق تر هستند و برای سلام و خداحافظی صاحب اصطلاحات خاص شده اند؟
درباره جواد عزتی که در سه سال اخیر هر فیلمی بازی کرده پرفروش شده است. درخشش او در «آینه بغل» به اوج رسیده و یک تنه بار کمدی فیلم را به دوش می کشد. عزتی چطور تبدیل به ستاره شد؟
داریوش کاردان از آن دست هنرمندانی است که نسل بعد از انقلاب از او خاطرات زیادی دارد. بویژه اکثر مخاطبان دیروز شخصیت استاد خرناس را در برنامه رادیویی «عصرانه» به یاد دارند که اوایل دهه 70 پنجشنبهها پخش میشد. کاردان با توجه به اقبال مخاطبان، این شخصیت را به یک برنامه تلویزیونی برد که البته به اندازه رادیو موفق نبود.