تبیان، دستیار زندگی
شبکه های اجتماعی به رقیبی جدی برای روزنامه ها در زمینه جذب آگهی تبدیل شده اند. در بریتانیا چهار روزنامه صاحب نام از جناح محافظه کار و چپ با یکدیگر متحد شده اند تا به همین منظور از خود در برابر فیس بوک و گوگل دفاع کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتحاد چهار روزنامه ی بریتانیایی در مقابل فیس بوک و گوگل

شبکه های اجتماعی به رقیبی جدی برای روزنامه ها در زمینه جذب آگهی تبدیل شده اند.

بخش ارتباطات تبیان

فیس بوک

در بریتانیا چهار روزنامه صاحب نام از جناح محافظه کار و چپ با یکدیگر متحد شده  اند تا به همین منظور از خود در برابر فیس بوک و گوگل دفاع کنند.

روزنامه های "سان"، "گاردین"، "دیلی میل" و "تایمز" قصد دارند از انحصار فیس بوک و گوگل در زمینه جذب آگهی پیشگیری کرده و در این زمینه چاره اندیشی کنند.  در حالی که درآمد روزنامه ها در ماه های گذشته از طریق جذب آگهی کاهش چشمگیری داشته است،

فیس بوک توانسته میزان درآمد خود از تبلیغات را به طرزی قابل توجهی افزایش دهد.  چهار روزنامه یادشده حال دست به دست هم داده و پروژه ای را با هدف یافتن راه هایی برای افزایش درآمدهای حاصل از آگهی آغاز کرده اند.

مایکل بوت، رئیس هیئت مدیره شرکت مشاوره MC&C که هدایت این پروژه را بر عهده دارد، در گفتگویی با روزنامه اقتصادی "سیتی ای .ام" اظهار داشت: «اهالی صنعت روزنامه در میان خودشان رقابت داشتند، اما در صورت همکاری با هم می توانند رقبای آشکارشان را بهتر از راه به در کنند.»

منظور بوت از "رقبای آشکار" کمپانی های صاحب نامی نظیر گوگل و فیس بوک هستند که توانسته اند به محلی جذاب برای انتشار آگهی در نزد صاحبان شرکت ها و صنایع تبدیل شوند.


منبع: سیتنا