تبیان، دستیار زندگی
حشرات رده ای از بی مهرگان هستند که بزرگ ترین گروه را در میان گروه بندپایان به خود اختصاص می دهند. بندپایان حیواناتی هستند که دارای یک اسکلت خارجی بوده و اعضای آن ها به هم پیوسته اند. حشرات شش پا دارند و بیشتر آنها دارای بال هستند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حشرات

حشرات پر جمعیت ترین زیر شاخه های بند پایان هستند در حدود سه چهارم جانوران را تشکیل می دهند.

حشرات

پیشتر با بدن حشره که در درون جعبه ای از ماده شاخی شکل قرار گرفته و این لایه توسط نوعی موم پوشیده شده، اسکلت خارجی نامیده می شود و آب در آن نفوذ ندارد آشنا شده اید.

حشرات رده ای از بی مهرگان هستند که بزرگ ترین گروه را در میان گروه بندپایان به خود اختصاص می دهند. بندپایان حیواناتی هستند که دارای یک اسکلت خارجی بوده و اعضای آن ها به هم پیوسته اند.
حشرات شش پا دارند و بیشتر آنها دارای بال هستند.

بدن یک حشره از 3 قسمت تشکیل می شود:
سر، سینه و شکم.

حشرات موجود اتمی هوازی هستند، اما شش ندارند، در عوض دارای سوراخ هایی به نام اسپیراکل (منفذ تنفسی) هستند که در طول بدنشان امتداد یافته و به لوله های نازک و پر پیچ و خمی به نام تراشه (تراشه یا تراکه هوا را به تمام نقاط بدن منتقل می کند.) ختم می شود.

در این بازی آموزشی، دانش آموزان دوره دبستان، می توانند با توجه به شکل ها تشخیص دهند کدام یک جزء حشرات و کدام یک حشره نمی باشند و آنها را انتخاب کرده و داخل شیشه بیاندازند. (روی شکل ها دوبار کلیک کرده و سپس با درگ کردن آنها را در شیشه درست بیاندازید و برای تکرار بازی روی دکمه دوباره کلیک کنید.)
(در شکل سمت چپ با جاندارانی از جمله :حلزون، شپش، عنکبوت، هزارپا، مگس، پینه دوز، لیسه، بچه قورباغه، پروانه، زنبور، مگس سبز  آشنا می شوید و اگر یک بار  روی هر یک از آنها کلیک کنید توضیحاتی در مورد آن نمایش داده می شود.)

جهت دانلود فایل آموزشی اینجا کلیک کنید.

مرکز یادگیری سایت تبیان - مرجان سلیمانیان