تبیان، دستیار زندگی
مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان در دیدار با وزیر داخله ایران با بیان اینکه تروریسم خوب وجود ندارد، راه مبارزه با تروریسم را تقویت رابطه دولت ها دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتمر: دوستی با ایران سرمایه ملی افغانستان است


مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان در دیدار با وزیر داخله ایران با اشاره به اینکه تروریسم خوب وجود ندارد، بهترین راه مبارزه با تروریسم را تقویت رابطه دوستانه دولت ها دانست.

اتمر: دوستی با ایران را سرمایه ملی افغانستان

«محمد حنیف اتمر»، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور غنی در دیدار با «عبدالرضا رحمانی فضلی»، وزیر داخله ایران در تهران با ابراز خرسندی از همکاری دوستانه افغانستان و ایران گفت: دوستی ما با ایران به سرمایه عظیم ملی افغانستان تبدیل شده است.
وی همچنین با قدردانی از ایران در گسترش همکاری های دو کشور بر عزم افغانستان برای مبارزه با گروه های انحرافی از جمله داعش تأکید کرد و گفت: ما معتقدیم تروریسم خوب وجود ندارد و بهترین راه مبارزه با تروریسم تقویت رابطه دوستانه دولت هاست.
وزیر داخله ایران نیز در این دیدار با بیان این که دشمنان خارجی و عوامل منطقه ای آنها، خواهان تداوم ناامنی در منطقه هستند گفت: وجود اشتراکات فرهنگی، تاریخی و سیاسی افغانستان و ایران، این دوکشور را به هم نزدیک تر کرده و بستر مناسبی برای همکاری های دو کشور در ابعاد مختلف بوجود آورده است.
«بدالرضا رحمانی فضلی بر تحکیم روابط با کشور دوست و برادر افغانستان و تقویت همکاری های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی تأکید کرد و افزود: دشمنان مشترک ما، آمریکا و اسرائیل و عوامل منطقه ای آنها امنیت را برای منطقه نمی خواهند که نمونه آن را در افغانستان، عراق، سوریه و یمن شاهد هستیم.
رحمانی فضلی با اشاره به برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی افغانستان و ایران در هفته جاری در تهران گفت: توافق در زمینه های مختلف از جمله آب، پناهندگان، قاچاق موادمخدر، ترانزیت و امنیت مرزها در یک بسته کلی و بر اساس اولویت ها از اهداف اجلاس تهران است.
وزیر داخله ایران با تأکید بر ضرورت مقابله با تردد اتباع غیرمجاز افغانستان به ایران گفت: باید جلوی این گونه ترددها را بگیریم، چراکه مسیر قانونی برای سفر اتباع افغانستان به ایران هموار است.
وی همچنین بر آمادگی ایران برای اجرای طرح های اقتصادی در افغانستان و کمک به توسعه کشت جایگزین به جای مواد مخدر تأکید کرد.
منبع: خبرگزاری پیام آفتاب