تبیان، دستیار زندگی
تحقیقات جدید انجام گرفته توسط گروهی از مهندسان شركت "گوگل" نشان می‌دهد استفاده زیاد از هارددیسك رایانه‌ها و نیز استفاده از هارددیسك‌ها در دماهای بالا برخلاف تصور عموم احتمال خراب شدن آنها را افزایش نمی‌دهد. هارددیسك ی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک نتیجه جالب درباره هارددیسك


تحقیقات جدید انجام گرفته توسط گروهی از مهندسان شركت "گوگل" نشان می‌دهد استفاده زیاد از هارددیسك رایانه‌ها و نیز استفاده از هارددیسك‌ها در دماهای بالا برخلاف تصور عموم احتمال خراب شدن آنها را افزایش نمی‌دهد.

هارددیسك یكی از مهمترین بخش‌های رایانه است كه تمامی اطلاعات كاربران در آن ذخیره می‌شود و بروز مشكل برای هارددیسك و خراب شدن آن می‌تواند به معنای از دست رفتن اطلاعات بسیار مهم و باارزش كاربران باشد.

هم‌اكنون گروهی از مهندسان شركت "گوگل" در مطالعه‌ای جدید ? 100?هزار هارددیسك ?80? تا ? 400?گیگابایتی را كه از سال ? 2001? تاكنون در رایانه‌های این شركت مورد استفاده قرار گرفته‌اند، بررسی كردند و متوجه شدند بر خلاف تصور عموم، میزان كار كشیدن از هارددیسك‌ها ارتباط اندكی با خرابی‌های رخ داده در آنها دارد.

به گفته "ادواردو پینهریو" یكی از محققان "گوگل"، بررسی هارددیسك‌های شركت "گوگل" نشان‌دهنده تصویر پیچیده‌تری در زمینه احتمال بروز خرابی‌ها در هارددیسك‌هاست. وی افزود: نتایج این مطالعه حاكی از آن است كه تنها هارددیسك‌های خیلی نو و یا خیلی كهنه ممكن است در اثر استفاده سنگین دچار خرابی شوند.

به علاوه در میان هارددیسك‌هایی كه كمتر از سه سال از عمر آنها گذشته، احتمال بروز خرابی درصورت استفاده در دماهای پایین از احتمال خرابی در هوای گرم بیشتر است اما برای هارددیسك‌هایی با عمر بیشتر از سه سال، هوای گرم بیشتر موجب بروز خرابی‌ها می‌شود.

نتایج این مطالعه همچنین نشان داد هارددیسك‌هایی كه با اسكن نرم‌افزاری در آنها مشكلاتی یافت می‌شود، 10? برابر بیشتر از هارددیسك‌هایی كه در این اسكن‌ها ایرادی در آنها یافت نمی‌شود، احتمال خراب شدن دارند.

شركت "گوگل" بر خلاف بسیاری از شركت‌های بزرگ رایانه‌ای و اینترنتی، حجم عظیم اطلاعات مربوط به فهرست كردن سایت‌های اینترنت كه در موتور جستجوی این شركت مورد استفاده قرار می‌گیرد را به جای ذخیره كردن در تجهیزات پیچیده و گران‌قیمت ذخیره اطلاعات، در صدها هزار هارددیسك معمولی ذخیره می‌كند.

منبع : ایرنا

مطالب مرتبط :

SATA و IDE چه هستند؟

حافظه اصلی رایانه وحجم آن

مراقب دمای کامپیوتر خود باشید!