تبیان، دستیار زندگی
بخش سیاسی وب سایت تبیان، در مقاله ای با عنوان «مثلث شریعتمداری، خرازی و برجام » به بررسی زوایای مناظره جنجاری صادق خرازی و حسین شریعتمداری پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مناظره جنجالی از دیدگاه تبیان

بخش سیاسی وب سایت تبیان، در مقاله ای با عنوان «مثلث شریعتمداری، خرازی و برجام » به بررسی زوایای مناظره جنجاری صادق خرازی و حسین شریعتمداری پرداخته است.

هومن بهلولی- روابط عمومی

شریعتمداری، خرازی، روزنامه کیهان، روزنامه، برجام، دستاوردهای برجام، آمریکا، کیهان، برجام چیست،

به گراش روابط عمومی، ذر بخشی از متن این مناظره آمده است: «حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در برنامه نگاه یک به بررسی عملکرد آمریکا در قبل و بعد از برجام و همچنین بدعهدی های آمریکا در مقابل جمهوری اسلامی ایران و همچنین مسئله فیش های حقوقی و... پرداخت و در ابتدای این برنامه روز خبرنگار و هفته کرامت را تبریک گفت.
وی درباره اینکه فردی رسانه ای است یا سیاسی؟ گفت: معمولا کسی که در کار رسانه و مطبوعات است، به طور طبیعی در عرصه سیاسی نیز ورود دارد و این دو از هم قابل تفکیک نیستند.
شریعتمداری درباره اینکه آیا اصحاب رسانه از احترام لازم در بین صاحبان قدرت برخوردارند؟ گفت: کار خبر و خبرنگاری از آن جا که گزارش واقعیات است و نوعی خدمت است، طبعا در برخی مواقع با چالش هایی روبرو می شود، خبرنگار باید شجاع باشد و جسارت کار داشته باشد.
وی اضافه کرد: خبرنگاری با پشت میز نشستن و زیر کولر لم دادن سازگار نیست و آنچه تحت عنوان کپی - پیست مطرح است، کار خبرنگاری نیست. خبرنگار باید وارد معرکه شود. مثلا در مورد حقوق های نجومی که الان اشاره کردید، ما وارد موضوع شدیم، یعنی اسنادی را به دست آوردیم که این اسناد سخت به دست آمد و بسیاری دنبال این بودند که ببینند این اسناد از کجا بیرون رفته است.
شریعتمداری گفت: مسئولی که پشت تریبون می آید و در تلویزیون و در مصاحبه ای از رسانه هایی که فیش های نجومی را مطرح کردند، تشکر می کند، البته برخی از آنها در پشت صحنه دنبال این هستند که چه کسی این فیش ها را لو داده است.
این فعال رسانه ای ادامه داد: این طبیعت کار است. مهم این است که شما کارتان را درست انجام داده باشید و از دایره حق بیرون نرفته باشید، برای مردم واقعا کار کرده باشید، واقعیات را وارونه، واژگونه و خدای نخواسته غیرواقعی تفسیر نکرده باشید. اگر قرار باشد کار خبرنگار این چنین باشد، طبیعتا چالش هایی پیدا می کند.
 وی افزود: اما اگر خبرنگاری از این نوع باشد که هوا تار است تار می نوازد پس هوا می نوازد، دیگر مسئله ای نیست، نه سیخ می سوزد و نه کباب و هیچ اتفاقی این وسط نمی افتد.
شریعتمداری در پاسخ به این سوال مجری که با توجه به اظهارات شما آیا خبرنگاران در بین مسئولان جایگاه و احترام ویژه ای را دارند؟ عنوان کرد: خبرنگاران در بین مردم جایگاه خوبی دارند و این جایگاه بستگی به این دارد که چگونه عمل می کنند. مثلا یک روزنامه و نشریه در فضای مجازی، وقتی یک رسانه به معنی عام خود به جای پرداختن به مسائل اصلی، حاشیه سازی کرده و اذهان را از مسائل اصلی منحرف می کند یا خدای ناخواسته برای برخی از جریانات کار جاده  صاف کنی انجام می دهد، طبیعی است که چنین افرادی قابل احترام نیستند و آنگونه که باید مورد احترام نیستند، ولی این جایگاه معتبر و خوبی است.»

علاقمندان به منظور مطالعه مقاله «مثلث شریعتمداری، خرازی و برجام» می توانند به بخش سیاسی تبیان مراجعه نمایند.