تبیان، دستیار زندگی
روز گذشته که روز خبرنگار و روز اهالی رسانه بود، تصمیم عجیب و غیرمنتظره وزارت ورزش و جوانان درباره مدیریت باشگاه استقلال همه را شوکه کرد و نگرانی بیش از گذشته بر اردوی آبی ها سایه افکند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شوک دوباره وزیر ورزش به استقــلال

روز گذشته که روز خبرنگار و روز اهالی رسانه بود، تصمیم عجیب و غیرمنتظره وزارت ورزش و جوانان درباره مدیریت باشگاه استقلال همه را شوکه کرد و نگرانی بیش از گذشته بر اردوی آبی‌ها سایه افکند.

بخش ورزشی تبیان
حسنی خو

در‌حالی که رضا حسنی‌خو گزینه وزارت ورزش و جوانان که اواخر هفته گذشته به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال انتخاب و معرفی شده بود، با پس زدن این سمت و استعفای ناگهانی‌اش دست وزارت را در پوست گردو گذاشت، روز گذشته وزارت به جبران این موضوع دست به انتخاب عجیب‌تری زد و سید‌رضا افتخاری مرد چند‌شغله فوتبال، فوتسال و وزارت را به عنوان سرپرست جدید باشگاه استقلال انتخاب و معرفی کرد! 
افتخاری در شرایطی برای این سمت انتخاب شده‌‌ که در روزهای گذشته هواداران و پیشکسوتان استقلال پس از استعفای حسنی‌خو، آرزوی بازگشت بهرام افشارزاده سرپرست قبلی باشگاه که به روایتی استعفا داده‌ شده بود را داشتند و برخی هم مثل منصوریان خواستار تجدید‌نظر حسنی‌خو و قبول مسئولیت مدیریت باشگاه استقلال توسط وی شده بودند. علاوه‌بر این شایعاتی درباره مدیرعاملی شهاب جهانیان یا حسن زمانی، 2 عضو هیئت‌مدیره شنیده می‌شد و همه منتظر انتخاب مدیرعامل باشگاه و پایان بلاتکلیفی آبی‌ها بودند اما تصمیم وزیر ورزش و‌جوانان که پیش از این نیز تصمیماتش با واکنش هواداران استقلال مواجه شده‌ و حتی او را به پرسپولیسی بودن متهم کرده و شکایتش را در اینستاگرام رئیس‌جمهور مطرح کرده بودند، مثل پتک بر سر استقلالی‌ها فرود آمد! 
محمود گودرزی که جایگاه مناسبی نزد استقلالی‌ها ندارد و شاهد تحصن آن‌ها مقابل دفترش در زمان نقل و انتقالات بوده، دوباره تصمیمی جنجالی درباره آبی‌های پایتخت گرفت تا فضای مجازی برای چندمین بار به محل انتقاد و اعتراض شدید هواداران استقلال به وزیر ورزش دولت روحانی تبدیل شود. غیرفوتبالی بودن، نداشتن سابقه عضویت در خانواده استقلال و از همه مهم‌تر چند‌شغله بودن افتخاری از مهم‌ترین موارد اعتراض استقلالی‌ها به انتخاب وزیر ورزش است.

سوابق سرپرست جدید باشگاه استقلال

سید‌رضا افتخاری که چند سالی است مسئولیت کمیته فوتسال را دارد و از قضا فوتسالی‌ها هم از تصمیمات و مدیریتش چندان دل خوشی ندارند، اوایل دهه‌70 وارد تشکیلات فوتبال شد. او با سابقه مدیریت در کمیته امداد استان زنجان و ریاست بر هیئت فوتبال این شهر به عنوان دبیرکل فدراسیون داریوش مصطفوی برگزیده شد و ظاهرا ‌به واسطه ارتباط‌های قدرتمند خانوادگی‌اش که گفته می‌شود از منسوبان اسحاق جهانگیری معاون رئیس‌جمهور است. بدون دردسر کار خود را آغاز کرد.
 وی از سال 74 تا 77 دبیرکل فدارسیون فوتبال داریوش مصطفوی بوده و در زمان ریاست محسن صفایی نیز سرپرستی تیم ملی که به جام‌ جهانی ‌1998 فرانسه صعود کرد را برعهده داشت. همچنین از سال 85 تا‌ 86 به عنوان نایب‌رئیس دوم و رئیس سازمان لیگ برتر در زمان ریاست‌ کیومرث هاشمی مشغول فعالیت بوده است. وی علاوه بر این‌که از آبان 88 تا‌90 مدیرکل تربیت بدنی استان تهران بود، در همین زمان‌عضو کمیته استیناف فدراسیون نیز بود و در حال حاضر به عنوان سرپرست سازمان لیگ فوتسال مشغول فعالیت است. 
البته مسئولیت او فقط فوتسال نیست و گویا وی به‌عنوان دبیر کمیسیون اقتصادی وزارت ورزش هم مسئولیت دارد. گفته می‌شود او بازنشسته نیز هست و برای مسئولیت فعلی‌اش در باشگاه استقلال که چندمین شغل او محسوب می‌شود، وزارت باید مثل افشارزاده برای او هم مجوز بگیرد!

چه کسی برای آبی‌ها تصمیم می‌گیرد؟

پس از‌ انتخاب افتخاری این سوال پیش آمد که چرا این فرد و چه کسی او را پیشنهاد داده است؟ خبر انتخاب افتخاری را شهاب جهانیان عضو هیئت‌مدیره در سایت رسمی باشگاه استقلال اعلام کرد و در حالی که انتخاب سرپرست آبی‌ها باید از سوی وزارت ورزش و سایت رسمی این وزارتخانه اعلام شود، اما این اتفاق رخ نداد و جهانیان خبرش را اعلام کرد.‌ جالب این‌جاست که منصور پورحیدری یکی از اعضای هیئت‌مدیره  نیز از این انتخاب و اطلاع نداشتن او و دیگر اعضای هیئت‌مدیره از این تصمیم ‌خبر داد! 
حتی گفته‌ می‌شود حسن زمانی دیگر عضو هیپت مدیره از شنیدن این خبر شوکه و ناراحت شده است. در این باره گفته‌ می‌شود شهاب جهانیان عضو هیئت‌مدیره تصمیم‌گیرنده اصلی برای باشگاه استقلال است و حتی افتخاری را هم مثل حسنی‌خو، جواد زرینچه و هاشم ساعدی‌فر او به وزیر پیشنهاد داده است! 
جهانیان که برخی خود او را گزینه اصلی مدیرعاملی باشگاه استقلال‌ می‌دانستند، ظاهرا از مدیرانی است که دوست دارد در سایه بماند و کمتر دیده شود! او بیشتر از یک عضو معمولی هیئت‌مدیره در معادلات باشگاه استقلال نقش دارد و با توجه به رابطه نزدیکی که با وزیر ورزش دارد و مشاور حراست و مشاور شخص وزیر ورزش است، تصمیمات کلان در استقلال را او‌ می‌گیرد. موضوع زمانی جالب‌تر‌ می‌شود که پس از انتخاب افتخاری نخستین کسی که اظهار‌نظر‌ می‌کند، جهانیان است. 
او در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره انتخاب سرپرست جدید باشگاه‌ می‌گوید: «‌از بین گزینه‌هایی که مطرح بودند، ترازو به سمت آقای افتخاری سنگینی می‌کرد و به ‌همین دلیل ایشان از سوی هیئت‌مدیره باشگاه انتخاب شد. البته ایشان را به زور راضی کردیم تا سرپرست باشگاه استقلال شود!» اگر اتفاقی نیفتد و افتخاری نیز مثل حسنی‌خو نیامده نرود، قرار است جلسه معارفه افتخاری ساعت 18 امروز در محل تمرین استقلال برگزار شود. طبق هماهنگی تمرین از ساعت‌ 18 برگزار خواهد شد و قرار است سرپرست جدید در محل تمرین حاضر شود و دقایقی برای بازیکنان و کادر ‌فنی صحبت کند. تیم فوتبال استقلال بعد از یک روز استراحت دور جدید تمرینات خود را  امروز از سر خواهد گرفت، آن هم در شرایطی‌ که صاحب سرپرست شده است!


منبع : اسپرت