تبیان، دستیار زندگی
نگاهی دیگر عنوان نمایشگاه لباس و کارگاه آموزشی طراحی و ساخت پارچه است که از دوم شهریورماه به مدت یک هفته در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایشگاه «نگاهی دیگر» در سعدآباد برگزار می شود

"نگاهی دیگر" عنوان نمایشگاه لباس و کارگاه آموزشی طراحی و ساخت پارچه است که از دوم شهریورماه به مدت یک هفته در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد برگزار می شود.

بخش هنری تبیان
منظره عکس از شاهرود

مسوول موزه پوشاک سلطنتی در این باره به روابط عمومی مجموعه سعدآباد گفت: در نمایشگاه "نگاهی دیگر" 40 دست لباس از جمله کت، مانتو، پیراهن و سایر لباس های طراحی و دوخته و همچنین تابلو پارچه های تولیدشده توسط فریبا میرزایی به نمایش گذاشته می شود که در این آثار برداشت های هنرمندانه ای از رنگ و طبیعت روی پارچه به نمایش گذاشته شده و در طراحی آن ها از طبیعت و معماری ایرانی با ظرافت و زیبایی تمام الهام گرفته شده است.

فکور اظهار کرد: این نمایشگاه به پاسداشت یاد هنرمند گرامی کشور، از طرف موزه پوشاک سلطنتی و فریبا میرزایی به روان پاک «عباس کیارستمی»  تقدیم می شود.

او همچنین بیان کرد: کارگاه آموزشی طراحی و ساخت پارچه نیز در روزهای 6 و 7 شهریورماه توسط این هنرمند برای علاقه مندان برگزار خواهد شد. در این کارگاه به دو محور طراحی و ساخت پارچه با استفاده از تکنیک های سنتی (نمدمالی) و تغییر و نوآوری در آن برای به وجود آوردن پارچه هایی به سبک نو و آشنایی با تکنیک های جدید بافت و برجسته سازی سطح پارچه (texture)، رنگ و چاپ، رنگ برداری، سوزن دوزی و اضافه کردن پارچه به بافت پرداخته خواهد شد.

علاقه مندان به ثبت نام در این کارگاه آموزشی می توانند تا 25 مردادماه با شماره تلفن 27940435 (موزه پوشاک سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد) تماس بگیرند. به شرکت کنندگان در این دوره، گواهی نامه حضور در کارگاه اعطا می شود.


منبع: ایسنا