تبیان، دستیار زندگی
از رقابت های "یو. اس. اوپن" ، با خداحافظی یكی از بزرگترین قهرمانان تنیس همراه بود. پیت سامپراس دارنده 14 عنوان قهرمانی در مسابقات گرانداسلم ، دو هفته پس از تولد 32 سالگی اش با حضور در زمین مركزی استادیوم « آرتوراش ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سامپراس خداحافظی كرد

نخستین روز از رقابت های "یو. اس. اوپن" ، با خداحافظی یكی از بزرگترین قهرمانان تنیس همراه بود. پیت سامپراس دارنده 14 عنوان قهرمانی در مسابقات گرانداسلم ، دو هفته پس از تولد 32 سالگی اش با حضور در زمین مركزی استادیوم « آرتوراش » برای همیشه از ورزش حرفه ای خداحافظی كرد. در قلب خود به خوبی احساس می كنم كه موقع آن فرا رسیده. كاملاً آرام هستم و به آنچه انجام می دهم ، صد در صد اطمینان دارم. این روندی است كه همه باید طی كنند. بازنشستگی و به ترتیب از این لحظات هیجان انگیز نیز باید گذر كنید. "

او همچنین در ادامه سخنانش در مراسم خداحافظی كه قبل از افتتاحیه مسابقات برای او ترتیب داده شده بود ، با اشاره به شركت نكردن در هیچ مسابقه ای پس از آخرین قهرمانی اش در یو . اس . اوپن 2002 مقابل آغاسی افزود: می گویند بعد از آن فینال باید خداحافظی می كردم ، ولی آن موقع به هیچ وجه آماده چنین كاری نبودم . اما حالا چرا. پس از سه سال نمی خواستم تمرین كنم. نمی خواستم تمرین كنم. نمی خواستم بازی كنم. قلبم اجازه نمی داد آنچه را فكر می كردم ، به زبان بیاورم اما پس از چند ماه حس كردم زمان آن رسیده كه به طور رسمی همه را از تصمیم خود مطلع كنم.

سامپراس در حالی كه به خاطر تشویق های شدید تماشاگران اشك می ریخت و پسر كوچكش را در آغوش داشت، گفت: حالا به بزرگ شدن پسرم نگاه خواهم كرد. امیدوارم همسر خوبی باشم. گلف بازی می كنم و تمام آن كارهایی را كه طی این سال ها فرصت انجام آن را نداشته ام.