تبیان، دستیار زندگی
کوچکترین نوزاد دنیا، نوزاد نارسی است که پزشکان می‌گویند کمتر از هر کودک دیگری در رحم مادرش زندگی کرده است. به گزارش آسوشیتدپرس، آمیلیا سونیا تایلور (AMILLIA SONJA TAYLOR)هنگامی که در 24 اکتبر 2006 (2 آبان 1385) به دنیا آمد، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کوچک ترین نوزاد دنیا


کوچکترین نوزاد دنیا، نوزاد نارسی است که پزشکان می‌گویند کمتر از هر کودک دیگری در رحم مادرش زندگی کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، آمیلیا سونیا تایلور (AMILLIA SONJA TAYLOR)هنگامی که در 24 اکتبر 2006 (2 آبان 1385) به دنیا آمد، قدش تنها 75/23 سانتی‌متر و وزنش کمتر از 285 گرم بود. او 21 هفته و شش روز پس از لقاح به دنیا آمد، در حالیکه مدت کامل بارداری 37 تا 40 هفته طول می‌کشد.

دکتر ویلیام اسمالینگ، دوشنبه 19 فوریه (30 بهمن) گفت: "ما آنقدرها به زنده ماندنش خوش‌بین نبودیم، اما او ثابت کرد که همه ما اشتباه می‌کردیم."

متخصصانی که از آمیلیا مراقبت می‌کردند می‌گویند او اولین نوزاد شناخته‌شده‌ای است که پس از دوره بارداری کمتر از 23 هفته زنده مانده است.

یک جستجوی پایگاه داده‌ها بوسیله بخش کودکان دانشگاه آیوا هفت نوزاد را فهرست کرد که در فاصله سال‌های 1994 تا 2003 در 23 هفتگی به دنیا آمده‌اند.

تصویر بالا، آمیلیا را درست بعد از تولدش نشان می دهد که قد او فقط کمی بلندتر از یک قلم روان نویس است.

آمیلیا دچار مشکلات تنفسی، یک خونریزی بسیار خفیف مغزی و برخی مشکلات گوارشی شد، اما به گفته پزشکان هیچکدام از این مسائل پزشکی، او را در معرض مشکلات درازمدت قرار نخواهند داد و سالم باقی خواهد ماند.

دکتر پل فاسباخ دوشنبه گفت: " ما می‌توانیم مسائلی مانند مشکلات ریوی را حل و فصل کنیم، اما مهم ترین چیز وضعیت مغز نوزاد است."

آمیلیا از هنگام تولد در انکوباتور قرار داده شده و اکسیژن دریافت می‌کرده است. او پس از ترک بیمارستان کودکان باپتیست، همچنان مقدار کمی اکسیژن دریافت خواهد کرد و تنفسش تحت نظارت قرار خواهد داشت.

او اکنون قدی برابر 5/62 سانتی‌متر دارد و وزنش به 2 کیلوگرم رسیده است.

آمیلیا اولین فرزند ادی و سونیا تایلور اهل شهر هامستد است. باروری او بوسیله تلقیح آزمایشگاهی انجام شد، در نتیجه زمان دقیق جایگزینی او در رحم مادر مشخص است و با عمل سزارین به دنیا آمد.

منبع : همشهری


*مطالب مرتبط در این سایت:

تولد نوزاد باردار!

باز هم تولد نوزاد یخی

سالمندترین مادر جهان دو قلو زایید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.