تبیان، دستیار زندگی
گزارش طرح جویشگر بومی توسط شورای راهبری این طرح به دبیر شورای عالی فضای مجازی و مدیران مرکز ملی فضای مجازی ارائه شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارائه گزارش جویشگر بومی به مرکز ملی فضای مجازی

گزارش طرح جویشگر بومی توسط شورای راهبری این طرح به دبیر شورای عالی فضای مجازی و مدیران مرکز ملی فضای مجازی ارائه شد.

بخش ارتباطات تبیان

اینترنت

نشست سی و هفتم جلسه شورای راهبری جویشگر بومی با حضور اعضای این شورا در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران ) برگزار شد.

در این نشست علیرضا یاری مجری طرح، گزارشی از جلسه با دبیر و برخی از مدیران مرکز ملی فضای مجازی در خصوص سیاستگذاری برای جویشگر بومی ارائه داد.

وی در راستای بررسی چارچوب نظارت بر پروژه ها، توضیحاتی در خصوص ساختار اجرای طرح، شرح وظایف آزمایشگاه، شرح وظایف ناظرین، مدیریت طرح و فرایند نظارت بر پروژه ها را برای اعضای شورا بیان کرد.

در این نشست، توسعه آزمایشگاه و فعالیت های زیرمجموعه آن در فاز اول با عناوین توسعه ابزارها و زیرساخت های آزمون خدمات اولویت اول، ترجمه ماشینی، بانک درختی و تجزیه گر فارسی، جویشگر متنی، سامانه تحلیل و جستجوی خبر، موتور جستجوی تصویری، جویشگر نقشه، ابزارهای پردازش پایه زبان فارسی (موجودیت نام مند)، ابزارهای پایه پردازش متن فارسی (مرجع گزینی)، فارس‌نت (وردنت عمومی فارسی)، دانشنامه، جستجوی اسناد علمی، جستجوی اسناد علمی و تبلیغات هوشمند و در فاز دوم، توسعه ابزارها و زیرساخت های آزمون خدمات اولویت اول، به عنوان دستور جلسه اصلی برای اعضای حاضر در شورا ارائه شد.

در روند برگزاری جلسه، اعضای حاضر در شورا در خصوص موارد مطرح شده به بحث و تبادل نظر پرداختند و بر رسالت آزمایشگاه در یکپارچه سازی تأکید شد.


منبع: خبرگزاری مهر