تبیان، دستیار زندگی
تکنولوژی های پوشیدنی فرصت تعامل هر چه بیشتر با محتوای آموزشی را برای یادگیرندگان فراهم می آورد. در آینده ای نزدیک ممکن است افراد بتوانند در محیط های آموزشی حرکت کرده و در بازی های آموزش الکترونیک غوطه ور شوند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

4 روش برای استفاده از فناوری های پوشیدنی در آموزش شرکت ها

قسمت دوم

تکنولوژی های پوشیدنی فرصت تعامل هر چه بیشتر با محتوای آموزشی را برای یادگیرندگان فراهم می آورد. در آینده ای نزدیک ممکن است افراد بتوانند در محیط های آموزشی حرکت کرده و در بازی های آموزش الکترونیک غوطه ور شوند.

وجود واقعیت مجازی در دنیای آموزش می تواند ماهیت آموزش الکترونیک را دستخوش تغییر کند، در نهایت طراحی آموزش های الکترونیک ساده تر، کارآمدتر و با هزینه های پایین صورت گیرد.

فناوری های پوشیدنی راهی جدید در دنیای تکنولوژی است. عینک گوگل، ساعت اپل و ... گجت هایی هستند که در روند رو به رشد واقعیت مجازی در آموزش الکترونیک پیشگام هستند. کاربران می توانند با استفاده از تکنولوژی های ارائه شده ارتباطی پویا و چند بعدی با محتوای آموزش الکترونیک برقرار کنند. این روش آموزش الکترونیک را جذاب تر و تعاملی تر خواهد ساخت.

همچنین می توان با به کارگیری شبیه سازهای سه بعدی پیشرفت فناوری در زمینه ایجاد واقعیت مجازی را امکان پذیر ساخت.


داشتن روش هایی خلاقانه می تواند پروژه های بزرگی را حتی در زندگی واقعی افراد حل کند. حال اگر این خلاقیت و به روز بودن در طراحی آموزش های الکترونیکی به کار برده شود، می تواند افراد را علاقه مند به استفاده از آموزش های آنلاین سازد.

استفاده از واقعیت های مجازی و فناوری های پوشیدنی می تواند به عنوان راه حلی در این حوزه پیشنهاد شود.


در مطلب قبل که می توانید از اینجا مطالعه فرمائید، به دو مورد

1. بازخوردهای فوری، سریع تر و بینش بهتر
2. دسترسی سریع و پشتیبانی در هر زمان
اشاره شد در ادامه 2 مورد باقی مانده آورده شده است.

3. تجربه همه جانبه، آموزش محصولات بهتر

ابزارهای پوشیدنی در آموزش های شرکتی می توانند برای ارائه شبیه سازی های همه جانبه مورد استفاده قرار گیرند. با استفاده از برنامه های کاربردی واقعیت مجازی مانند عینک های هوشمند گوگل یا Cardboardها ، ارائه دهندگان برنامه های آموزشی قادرند داستان های خود را در ماژول های یادگیری جدیدی ارائه دهند به گونه ای که برای بهتر شدن فرایند یادگیری افراد بتوانند پله پله با شخصیت های داستان ارتباط برقرار کرده و وارد تعامل شوند.

از آنجایی که این امکان وجود دارد که سناریوی داستان با محیط کار فرد سفارشی شود، این امکان برای یادگیرنده وجود دارد که نه تنها اطلاعات را پردازش کند، بلکه بیاموزد که چگونه آنچه را که آموخته به مرحله عمل در آورد.

4 روش برای استفاده از فناوری های پوشیدنی در آموزش شرکت ها- قسمت دوم

تکنولوژی های پوشیدنی سبب می گردند تا قلمرو محصولات آموزشی گسترده شود و تا حد زیادی بهبود یابد. به جای ارائه یک نمایش دو بعدی از محصول، کارکنان می توانند با یک مثال سه بعدی تعامل داشته و آن را از زوایای مختف مشاهده نمایند. مشخصات، ویژگی ها، عناصر و منافع را می توان کاملا برجسته نمود.( می توان بر روی آن ها با طراحی، مثلا قرار دادن دکمه برای یک بخش خاص تاکید کرد.)
 Virtual reality


قرار گرفتن محیط آموزشی در جلوی چشمان افراد می تواند یادگیری را در ذهن آن ها تقویت کند. حال واقعیت مجازی این امکان را به مخاطبان می دهد تا بتوانند محیط آموزشی را به صورت مجازی در جلوی چشمان خود مشاهده کنند. به عبارت دیگر فرد هدست واقعیت مجازی را بر روی سر خود نصب می کند و براساس حرکات سر و بدن با محیط مجازی تعامل برقرار کند. یک محیط واقعیت مجازی در هدست واقعیت مجازی توسط اپلیکیشن های اختصاصی آن به وجود می آید. برخی از این محیط ها بصورت گرافیک رایانه ای و سه بعدی هستند و برخی دیگر نیز ویدئوها یا تصاویری 360 درجه از محیط های واقعی هستند که از قبل فیلمبرداری شده اند.

اغلب محیط های واقعیت مجازی در درجه اول، تجربه های دیداری می باشند که از طریق یک هدست واقعیت مجازی قابل مشاهده و تجربه می باشند. برخی از اپلیکیشن ها دارای اطلاعات حسی دیگری مانند تولید صدا هم می باشند. محیط  های شبیه  سازی شده می توانند مانند محیط  های زندگی واقعی و یا به صورت کاملا متفاوت باشند نظیر آنچه در محیط  های بازی دیده می شود. حال هدست های استفاده شده در این روش را می توان به دو بخش تقسیم نمود. اول هدست هایی که برای نمایش تصویر از نمایشگرهای اختصاصی درون خود استفاده می کنند و دوم هدست هایی که برای نمایش تصویر از نمایشگر تلفن همراه استفاده می کنند.

تکنولوژی های پوشیدنی فرصت تعامل هر چه بیشتر با محتوای آموزشی را برای یادگیرندگان فراهم می آورد. در آینده ای نزدیک ممکن است افراد بتوانند در محیط های آموزشی حرکت کرده و در بازی های آموزش الکترونیک غوطه ور شوند.


فناوری جدید گوگل Cardboard، همین واقعیت مجازی است که در اختیار کاربران قرار گرفته که ساده ترین هدست واقعیت مجازی است و یک راه حل ساده، بی دردسر و همچنین کم هزینه ای است که می توانید تلفن های هوشمند خود را به یک هدست واقعیت مجازی تبدیل نمایید.

4 روش برای استفاده از فناوری های پوشیدنی در آموزش شرکت ها- قسمت دوم

4. همکاری بهتر

با استفاده از فناوری های پوشیدنی، همکاری بین گروه های شرکت افزایش می یابد. با فناوری های پوشیدنی آن ها می توانند در انجام پروژه با یکدیگر همکاری داشته باشند و در زمان عمل ( در مراحل کار از مربی یا ناظر خود کمک بگیرند بدون اینکه مکان و موقعیت جغرافیایی آن ها یک محدودیت محسوب گردد.

دسترسی به ویدیو چت، فیلم های آنلاین می توانند خیلی فوری نگرانی ها و مشکلات افراد را مرتفع سازد. از آنجایی که تمامی نگرانی های افراد توسط فناوری های پوشیدنی آن ها به جای یک واکنش (نادرست) به یک فرایند یادگیری تبدیل می شود، عمق یادگیری بالا می رود و در نتیجه بهره آموزشی افراد افزایش می یابد.


استفاده از فناوری های پوشیدنی در آموزش های کارکنان شرکتی قدم بعدی تکامل یادگیری از طریق تلفن همراه محسوب می گردد. از جایی که ما ایستاده ایم، فناوری های پوشیدنی دارایی پتانسیل بسیار زیاد است که تحولات بزرگی در فرایند آموزش های الکترونیکی ایجاد می کند. حال ما به کجا می رویم؟ بررسی این موضوع و نگاه کردن به این روند برای ما که خیلی جالب است، برای شما چطور؟؟؟

4 روش برای استفاده از فناوری های پوشیدنی در آموزش شرکت ها - قسمت اول
4 روش برای استفاده از فناوری های پوشیدنی در آموزش شرکت ها - قسمت دوم

منابع

4 Ways To Use Wearable Tech In Corporate Training ? ANAND TIMOTHY ?
www.elearningindustry.com
10 Ways To Keep Oneself Productive And Focused

تهیه:سید خاموشی،تنظیم: نیلوفر یاقوتی