تبیان، دستیار زندگی
بازی در تمام سنین وجود دارد، اما اهمیت آن در سنین کودکی به دلیل ارتباط مستقیم با هوش و مهارت های حرکتی_ شناختی کودک است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کودکان باهوش بازی می کنند

کودک و بازی

فرهاد چنگیزی مشاور و روان درمانگر در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر اینکه بازی، زبان کودک است و به رشد شناختی او کمک می کند، اظهار داشت: کودک از طریق بازی کردن احساسات و مفاهیم خود را انتقال می دهد.
وی افزود: داشتن هم بازی  مسئله مهمی است و اسباب بازی نمی تواند جایگزین و همراه مناسبی برای بازی کودک باشد، چرا که انگیزه اصلی کودک از بازی، علاقه به همراه و همبازی است.
چنگیزی با اشاره به تأثیر همبازی در شخصیت کودک گفت: والدین یا همسالان می توانند همراه مناسبی در بازی با طفل باشند زیرا او نحوه تعامل، گفتار و رفتار را از آن ها می آموزد و این علت توجیه کننده شباهت کودکان با والدین است.
این مشاور و روان درمانگر در ادامه بیان داشت: نقش بازی در سنین پایین تقویت مهارت های حرکتی است، به همین دلیل بازی با لپ تاپ و تلفن همراه برای کودکان در سنین پایین توصیه نمی شود زیرا وسایل الکترونیکی مهارت های شناختی را تقویت می کنند.
وی در پایان اظهار داشت: ابزار اصلی رشد مغز، مهارت های حرکتی است که در صورت استفاده کودک از رایانه، رشد حرکتی و در نتیجه مغز موجب اختلال می شود.


خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.