تبیان، دستیار زندگی
مراسم اهدای نشان درجه یك هنری به نویسندگان و شاعران کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعطای درجه یک هنری به 6 نویسنده و شاعر

مراسم اهدای نشان درجه یك هنری به نویسندگان و شاعران کشور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بخش ادبیات تبیان
عطای درجه یک هنری به 6 نویسنده و شاعر

مراسم اهدای درجه یک هنری به چند نفر از نویسندگان با حضور سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمدمجتبی حسینی دبیر شواری نظارت و ارزیابی هنرمندان و جمعی از نویسندگان روز سه شنبه (12 مردادماه) در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه درجه یک هنری به مرتضی سرهنگی، بلقیس سلیمانی و علیرضا کمره ای اهدا و از تلاش های آن ها تقدیر شد. همچنین درجه یک هنری برای محمدحسین مهدوی (متخلص به م. موید)، مفتون امینی و مجید قیصری صادر شده است که به دلیل حضور نداشتن آن ها در جلسه، این درجه هنری برای شان ارسال خواهد شد.

سیدعباس صالحی در این جلسه با اشاره به مکانیسم فعالیت شورای ارزشیابی هنرمندان گفت: عمده کسانی که در سالیان گذشته به اخذ درجات هنری نائل شده اند، کسانی بوده اند که خود متقاضی دریافت درجات هنری بودند. اما در دوره جدید، روش دومی نیز مورد نظر جدی بوده است تا مصوبات شورا نمایه جامع تری از شاخصان جامعه هنری- ادبی کشور باشد.

او افزود: در این مسیر که با ضوابط و آیین نامه های مصوب منطبق است، افراد برجسته هنری- ادبی شناسایی شده اند و پس از گردآوری سابقه فعالیت های ادبی- هنری و بررسی های لازم، شورای ارزشیابی در مورد آن ها به بحث و بررسی می پردازد و در صورت تمایل آن ها به تطبیق درجات هنری متناسب اقدام می کند.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به فلسفه تشکیل شورای ارزشیابی هنرمندان گفت: این شورا به منظور تطبیق آیین نامه و ضوابط مصوب ارزشیابی هنرمندان که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است و با حضور نمایندگان وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل می شود. در دوره جدید، تلاش شده است که هم در کمیته های تخصصی شورا و هم در شورا حداکثر ملاحظات کارشناسی رعایت شود.

صالحی در پایان اظهار امیدواری کرد که با استفاده از آیین نامه مصوب شواری عالی انقلاب فرهنگی و نیز ظرفیت های هم افزایانه سازمان ها و نهادها، کاربردها و آثار مترتب بر مدارک درجه یک هنری کشور افزایش یابد.

در ادامه این جلسه پیشنهادهایی با موضوع تکریم، ارائه تسهیلات رفاهی، ایجاد فرصت های مطالعاتی برای هنرمندان در خارج از کشور، تعامل با دانشگاه ها و... برای هنرمندان دارای درجه یک هنری ارائه شد.

در این جلسه جواد محقق، مرتضی سرهنگی، علیرضا کمره ای، بلقیس سلیمانی، احمد دهقان، مهرزاد دانش، مهدی قزلی و سیدمحمد طباطبایی حسینی حضور داشتند.


منبع: ایسنا