تبیان، دستیار زندگی
براساس اطلاعات موجود اینتل در نظر دارد تا ماه آینده ی میلادی و در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگانش، از عینک واقعیت افزوده ی هوشمند خود رونمایی کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اینتل عینک واقعیت افزوده خود را رونمایی می کند

عینک

براساس اطلاعات موجود اینتل در نظر دارد تا ماه آینده‌ی میلادی و در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگانش، از عینک واقعیت افزوده‌ی هوشمند خود رونمایی کند.

عینک واقعیت افزوده Remote EyeSight اینتل از نظر عملکرد به عینک واقعیت افزوده هولولنز مایکروسافت شباهت‌هایی خواهد داشت. اینتل در نظر دارد تا جزئیات بیشری از این عینک واقعیت افزوده را در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگانش که در سان‌فرانسیسکو برگزار می‌شود، ارائه کند.

براساس اطلاعات موجود در صفحه‌ی جلسه‌ی مربوط به تشریح قابلیت‌های این عینک واقعیت افزوده، در این محصول از تکنولوژی Collaboration Suite for WebRTC استفاده شده است. با استفاده از این قابلیت‌ می‌توان تصاویر ویدیویی را با استفاده از بستر ارتباطی امن و بهینه‌ی اینتل انتقال داد.

سخنگوی اینتل از اظهار نظر در مورد Remote EyeSight اجتناب کرده، اما به این موضوع اشاره کرده که واقعیت افزوده و واقعیت مجازی با تمرکز ویژه‌ای در IDF دنبال خواهد شد.

استفاده از عینک‌های هوشمند در استراتژی اینتل کاربردهای بسیار جالبی دارد. برای مثال می‌توان با استفاده از واقعیت افزوده دنیای مجازی و واقعی را با یکدیگر ترکیب کرده و حتی به ساخت اشیا سه بعدی پرداخت. از جمله‌ی کاربردهای دیگر این حوزه در استراتژی اینتل می‌توان به چت در اسکایپ یا حتی انجام بازی‌های سه بعدی اشاره کرد.

عینک واقعیت افزوده‌ی اینتل کاربردهای مختلفی را می‌تواند داشته باشد که از جمله‌ی آن می‌توان به برقراری ارتباطی صوتی و تصویری ریموت روی عینک اشاره کرد. برای مثال می‌توان با استفاده از ریموت ای‌ساید به برقراری ارتباطات ویدیویی اسکایپ پرداخت که دستاورد آن آزادی عمل در جابجایی در کنار امکان برقراری ارتباط ویدیوی است. همچنین با استفاده از این عینک می‌توان دنیای مجازی را به اندازه‌ی دنیای واقعی در مکالمات ویدیویی دخالت داد. عینک واقعیت افزوده‌ی اینتل را می‌توان در کاربردهای دیگری نظیر تحصیل، پزشکی و سایر موارد نیز استفاده کرد.

هرچند مایکروسافت نیز هدستی با عنوان هولولنز را رونمایی کرده، اما این هدست‌ها حرکات را برای کاربران محدود می‌کنند که علت آن سایز بزرگ هدست مورد استفاده است، هرچند اینتل رویکردی شبیه به گوگل را برای طراحی عینکش در نظر گرفته و به نظر می‌رسد این محصول شبیه به گوگل گلس خواهد بود. البته چنین محصولی نیز چالش‌های خود را دارد، چراکه شاید شاهد ممنوعیت ورود این عینک به محل‌هایی نظیر رستوران‌ها باشیم.

بازی‌هایی نظیر پوکمون گو نشان دادند که چگونه واقعیت مجازی و استفاده از قابلیت‌های این حوزه می‌تواند در گجت‌های موبایل کاربردی و دوست داشتنی باشد. عینک واقعیت افزوده‌ی اینتل می‌تواند شماری از قابلیت‌های Phab 2 Pro لنوو را نیز به عاریه بگیرد. این گوشی هوشمند از فناوری پروژه‌ی تانگوی گوگل بهره می‌برد که قابلیت‌هایی نظیر اندازه‌گیری مسافت، شناسایی اشیا و تهیه‌ی نقشه از محیط را دارا است.

در حال حاضر اینتل یک محصول را به عنوان عینک هومشند به فروش می‌رسد. Recon Jet یک عینک هوشمند است که با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش می‌رسد. این عینک هوشمند قادر است اطلاعاتی نظیر نقشه‌ی GPS، سرعت حرکت، مسافت طی شده، ضربان قلب و زمان تمرین را به ورزشکاران نمایش دهد. این محصول هیچ یک از ویژگی‌های محصولات مبتنی بر تکنولوزی واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی را به همراه ندارد.

اینتل اقدامات متعددی را در حوزه‌ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی انجام داده است. برای مثال این کمپانی در CES سال جاری یک پی‌سی با فرم فکتور کوله پشتی و حمل ساده را برای هدست‌های واقعیت مجازی رونمایی کرد. کمپانی‌های دیگری نیز نظیر اچ‌پی، MSI و Alienware چنین محصولی را رونمایی کرده‌‌اند.

بسیاری از تلاش‌های اینتل در حوزه‌ی تولید محصولات حوزه‌ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی مبتنی بر دوربین RealSense 3D است که البته محبوبیت چندانی در میان پی‌سی‌ها به دست نیاورده است. در جریان نمایشگاه CES 2016 نیز نمونه‌ای از گوشی هوشمند مجهز به پلتفرم تانگو رونمایی و عرضه شد که چندان مورد استقبال قرار نگرفته و از این رو فروش آن متوقف شد.

دوربین موسوسم به RealSense قادر است تا عمق تصاویر را نیز سنجیده و از این‌رو شکل، سایز و خطوط اشیایی را در که در دامنه‌ی تصویرش قرار دارند، به راحتی تشخیص دهد. این فناوری حتی قادر است تا روحیات انسان‌ را نیز با استفاده از حالت لب نظیر لبخند یا چهره‌ی غمگین تشخیص دهد.

اینتل در کنار توسعه‌ی فناوری‌های بینایی برای سیستم‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، از ظر پردازشی نیز عملکرد خوبی داشته و پردازنده‌های گرافیکی قدرتمندی را برای محاسبات گرافیکی دارد.

اینتل در ماه‌های اخیر کمپانی‌های متعددی را در زمینه‌ی فناوری‌های واقعیت افزوده و مجازی تصاحب کرده است. از جمله‌ی این کمپانی‌ها می‌توان به Replay Technologies اشاره کرد که فناوری‌های بهبود بازپخش تصاویر حساس را توسعه می‌دهد.



زومیت

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .