تبیان، دستیار زندگی
تاریخ همچنان برای قرمزها در حال تکرار است. تساوی یک بر یک پرسپولس مقابل فولاد برشی بود از عملکرد تیم برانکو از فصل قبل.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

این پرسپولیس توان قهرمانی دارد؟

کار سخت پرسپولیس

تاریخ همچنان برای قرمزها در حال تکرار است. تساوی یک بر یک پرسپولیس مقابل فولاد برشی بود از عملکرد تیم برانکو از فصل قبل.

مهدی طاهرخانی - بخش ورزشی تبیان
پرسپولیس

توقف هایی که فصل قبل به بهای از دست دادن قهرمانی تمام شد.چند اتفاق از فصل قبل همچنان برای قرمزها در حال تکرار است؛ جمعیت بسیار زیادی از بازی های خانگی پرسپولیس استقبال می کنند اما تیم برانکو عوض استفاده از این وضعیت، بیشتر مرعوب جو ورزشگاه می شود. درست مثل بازی با نقت تهران که حتی یک تساوی می توانست دست آخر به قهرمانی قرمزها منجر شود اما تیم برانکو باخت. درست شبیه به بازی با راه آهن که یکصد هزار نفر آمده بودند تا شاهد یک باز ی سراسرهجومی باشند ، انتظار چندان زیادی هم  نبود که تیم مدعی قهرمانی بیش از سه گل به راه آهن دسته یکی گل بزند. اما اتفاقات تکراری این بود که برانکو مثل همیشه نیمه نخست را به کنترل بازی اختصاص داد و تازه در اواسط نیمه دوم بود که فکر ریسک به سرش زد اما زمان از دست رفت و متعاقبا جام پانزدهم.
آن اتفاقات که رخ داد انتظا رمی رفت پرسپولیس نخستین بازی خانگی اش در آزادی را به شکل دیگری آغاز کند. اما مربی محافظه کاری مثل برانکو به سختی تن به تغییرات می دهد. او در راستای تنبیه مهدی طارمی ، کماکان مهمترین بازیکن لیگ پانزدهم را به نیمکت پیچ کرد تا بهترین هدیه را به فولاد بدهد.  در بازی با سایپا به وضوح همگان متوجه شدند وحید امیری و علیپور زوج مناسبی برای خط حمله نیستند. این دو ذاتا گلزن نیستند و باید دست کم 4 یا 5 موقعیت عالی نصیب شان شود تا شاید یکی را گل کنند. در بازی نخست، ضربه کامیابی نیا به مدد برانکو آمد اما در نبرد با فولاد دیگر خبری از این خوش شانسی ها بود.
دقیقا اتفاقات همانند فصل قبل بود. ضربه عالیشاه که به زعم بسیاری از کارشناسان داوری از خط دروازه فولاد گذشته بود، توسط کمک داور مردود اعلام شد تا به همین راحتی باز هم اشتباهات داوری علیه قرمزها باشد. در آن سو اگرچه خیلی ها اشتباه و جا ماندن ربیع خواه را دلیل اصلی گل فولاد می دانستند اما چند کارشناس داوری مثل نوذر رودنیل اعتقاد داشتند که مهاجم فولاد روی مدافع پرسپولیس دچار خطا شده بود.

پرسپولیس

اما آیا توقف قرمزها در تهران تنها به خاطر اشتباهات داوری بود؟ برای خود فریبی می شود اینچنین برداشت کرد اما قطعا افکار و دستورات برانکو نقش پر رنگ تری را در این ناکامی خانگی داشت. وقتی محمد انصاری بهترین مدافع چپ لیگ قبل شد چرا پرسپولیس می بایست او را در صورتی که دو مدافع مرکزی دیگر دارد، به کنار سید جلال حسینی ببرد تا اینچنین جناح چپ قرمزها توسط ربیع خواه عقیم بماند؟
 نیمکت نشین کردن مهدی طارمی و عدم دستور حملات همه جانبه در نیمه نخست، دقیقا در همان راستای تفکرات محافظه کارانه برانکو در فصل قبل بود.  180 دقیقه گذشته و برای خیلی ها ثابت شده که جای رامین رضاییان همچنان خالیست و حسین ماهینی به هیچ عنوان قادر به پر کردن جای او نیست. حالا معجزه وار شرایط بازگشت این بازیکن مهیا شده و اگر برانکو به هر دلیلی او را نخواهد آن وقت شاید همان اشتباه بزرگی را مرتکب شود که فصل قبل در حق سید جلال حسینی مرتکب شد و دست آخر ادعا کرد حسینی را او می خواست و خبرنگاران اطلاعات درستی نداشتند!
شاید کلا به نفع قرمزها باشد که دیگر بازی های خانگی آنها با استقبال پر شور هواداران مواجه نشود چرا که هرگاه این اتفاق رخ داد، برانکو برای کنترل بازی، دستور پاسکاری های پر تعداد را در میانه میدان داد و این دقیقا همان چیزی بود که بازیکنان حریف آرزویش را می کردند.
پرسپولیس کماکان، یکی از بهترین بازی های لیگ را انجام می دهد و اگر برانکو نخواهد کمی افکارش را عوض کند آن وقت شاید باز هم حسرت در آخرین روز نصیب او و هواداران تیمش شود.
او از یاد نبرد که شالوده و اساس موفقیت تیمش در فصل قبل روی نفوذهای پر تعداد رامین رضاییان بود و گلزنی های مهدی طارمی. 
یکی اظهار ندامت کرد و بازگشت اما کماکان با بی مهری سرمربی مواجه است و تنها دقایقی فرصت خودنمایی دارد و دیگری هم فرصت جبران اشتباهش را می خواهد. اگر به واسطه خرید یک دروازه بان ذخیره، پرسپولیس لیستش را پر کند آن وقت شاید برانکو اشتباه بزرگ دیگری را مرتکب شود. در نبرد با فولاد 2 امتیاز خانگی پرپر شد اما اطلاعات بسیار بکری به برانکو رسید. او حالا می داند جناح راست تیمش یک سوم قدرت فصل قبل را ندارد، می داند اگر طارمی باز نمی گشت، یک فاجعه در راه بود، می داند، تفکراتش در بازی های خانگی نسبتی به شور سکوها ندارد.می داند به دست آوردن و از دست دادن جام قهرمانی شاید این بار هم یکی دو گل زده بیشتر و کمتر باشد.