تبیان، دستیار زندگی
فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان گفت که بیش از ۷۰ درصد از تروریست های داعش در افغانستان از اعضای سابق گروه طالبان پاکستان هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

70 درصد از عناصر داعش عضو طالبان پاکستان هستند

فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان گفت که بیش از 70 درصد از تروریست های داعش در افغانستان از اعضای سابق گروه طالبان پاکستان هستند.

فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان

جان نیکلسون، فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان گفت: 70 درصد از تروریست های داعش در افغانستان از اعضای سابق گروه طالبان پاکستان و یا از قبیله «اورکزیی» در منطقه «خیبر ایجنسی» این کشور هستند که پس از عملیات ارتش پاکستان موسوم به «ضرب عضب» از آنجا گریخته و به عضویت داعش درآمده اند.
وی افزود: تروریست های داعشی سوریه و عراق در تلاش هستند، دیدگاه های تکفیری خود را به افغانستان بکشانند.
نیکلسون در ادامه تصریح کرد: علاوه بر گروه طالبان افغانستان، داعش، گروه طالبان پاکستان و اعضای جنبش اسلامی ازبکستان نیز در افغانستان حضور دارند و به عضویت گروه تروریستی داعش درمی آیند.
جان نیکلسون اظهار داشت: در دسامبر ل گذشته داعش بر 10 ولسوالی ولایت ننگرهار تسلط داشتند، اما پس از صدور حکم رئیس جمهور امریکا در ژانویه گذشته مبنی بر شرکت نیروهای امنیتی این کشور در مبارزه با تروریسم، اعضای داعش مجبور به ترک منطقه شدند.
وی گفت: نیروهای امنیتی امریکا با نیروهای افغانستان همکاری دارند و در تلاش هستیم، کنترل مناطق تحت تسلط داعش را دوباره به دست بگیریم.
خبرگزاری آوا