تبیان، دستیار زندگی
به همت موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه، ۲۰ جلد کتاب «الصحیح من سیر امام علی(ع) » نوشته سیدجعفر مرتضی عاملی به شکل دیجیتال و رایگان منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار دیجیتالی20 جلد کتاب الصحیح من سیر امام علی(ع)

به همت موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه، ۲۰ جلد کتاب «الصحیح من سیر امام علی(ع) » نوشته سیدجعفر مرتضی عاملی به شکل دیجیتال و رایگان منتشر شد.

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان
س

حجت الاسلام سید مجید نبوی در گفت و گو با خبرنگار مهر، پیرامون آخرین فعالیت مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه در فضای مجازی اظهار داشت: مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان در سال ۱۳۸۵با هدف طراحی و پیاده سازی نرم افزارهای کاربردی اسلامی، بومی سازی نرم افزارهای خارجی در سازمان ها و موسسات ایرانی، طراحی صفحات وب و پایگاه های اطلاع رسانی و در مجموع با هدف ارتقای فناوری اطلاعات در حوزه علوم اسلامی، در کشور پا به عرصه گذاشت.

وی با بیان اینکه مركز فرهنگی تحقیقات رایانه ای اصفهان، موسسه غیردولتی و مردمی بوده و با هدایا، نذورات و موقوفات پشتیبانی می شود، افزود: در راستای تسهیل و تسریع دسترسی محققین به آثار و ابزار تحقیقاتی در حوزه علوم اسلامی این مرکز تلاش کرده تا مجموعه ای غنی و سرشار از کتب و مقالات پژوهشی برای متخصصین، و مطالب و مباحثی راهگشا برای فرهیختگان و عموم طبقات مردمی به زبان های مختلف و با فرمت های گوناگون تولید و در فضای مجازی به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار دهد.

مدیر موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان در توضیح اهداف فعالیت این مرکز تحقیقاتی رایانه ای تصریح کرد: بسط فرهنگ و معارف ناب ثقلین، تقویت انگیزه عامه مردم بخصوص جوانان نسبت به بررسی دقیق تر مسائل دینی ، جایگزین کردن محتوای سودمند به جای مطالب بی محتوا در تلفن های همراه ، تبلت ها، رایانه ها و سرویس دهی به محققین طلاب و دانشجو از جمله اهداف تعریف شده است.

سایت قائمیه حاوی بیش از ۱۶ هزار عنوان کتاب دیجیتالی است وی ادامه داد: محتوا و دیتای دیجیتالی سایت قائمیه، حاوی بیش از ۱۶ هزار عنوان کتاب دیجیتالی است، که به صورت کاملا رایگان از طریق اپلیکیشین بازار کتاب در چهار مارکت اندروید، ویندوز فون، ios و ویندوز و در ۶ فرمت نرم افزاری برای استفاده در رایانه ، انواع گوشی های تلفن همراه و انواع تبلت ارائه می شود که به شکل رایگان بر روی وب سایت مرکز به نشانی www.ghbook.ir قرار گرفته است.

حجت الاسلام نبوی با بیان اینکه بیش از ۲۰ میلیون بازدید کننده کتاب در سراسر جهان داریم، گفت: روزانه بیش از ۲۰ هزار نفر از سایت بازدید می کنند که از این تعداد حدود ۷۵ درصد کاربرانی که از سایت استفاده می کنند، داخلی و مابقی نیز از کشورهای آمریکا، انگلیس و کشورهای اسلامی هستند.

وی افزود: از جمله ویژگی های ممتاز اپلیکیشن و کتابخوان قائمیه اینکه نرم افزار کتاب خوان فارسی قائمیه، اولین مارکت ایرانی جهت عرضه کتاب دیجیتالی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی است که طی برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است در آینده به بیش از ۴۷ زبان زنده دنیا نیز ارتقاء پیدا کند.

مدیر موسسه تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان با توضیح درباره آخرین انتشار دیجیتالی این موسسه ابراز داشت: با توجه به ایام شهادت مولی الموحدین امیر المومنین (ع) و عرض ارادت شیعیان آن حضرت در راستای کسب معرفت بیشتر از آن امام همام، در استای انتشار دیجیتالی ۲۰ جلد کتاب تراث «الصحیح من سیر امام علی(ع)» نوشته سید جعفر مرتضی عاملی به صورت رایگان در فضای دیجیتال منتشر شد.

وی با بیان اینکه این کتاب در بردارنده تمام وقایع و حقایق زمان امیرالمومنین (ع) نیست، بلکه قطره ای از دریای سیره علوی است، بیان داشت: اسم کتاب، الصحیح است، در واقع مولف معتقد است که اگر کسی به ما ایراد بگیرد که امکان کذب بودن فلان حدیث وجود دارد در جواب به او می گوییم که این روایات از کتب علمای مورد دیانت و وثوق خود شما تهیه شده است.


منبع:
سایت قائمیه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.