تبیان، دستیار زندگی
وب سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام صادق(علیه السلام) به بررسی سیره عملی و زندگی شخصی امام خمینی (ره) پرداخت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان «زندگی شخصی امام خمینی (ره)» را بررسی می کند

وب سایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام صادق(علیه السلام) به بررسی سیره عملی و زندگی شخصی امام خمینی (ره) پرداخت.

هومن بهلولی- روابط عمومی

امام خمینی

به گزارش روابط عمومی، بخش حوزه علمیه موسسه فرهنگی اطلاع رسانی تبیان این مقاله را بر اساس خاطرات زندگی امام خمینی(ره) تهیه و منتشر کرده است.

در این مقاله چنین آمده است:«حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه ای درباره امام خمینی (ره) می فرمایند: "شما در خانه? امام(ره) که می روید، امامی که مردم او را بر شخص خودشان و فرزندان خودشان و وجود خودشان ترجیح می دهند، می بینید که زندگی، همان زندگی مردم متوسط و پایین است؛ فرش همان فرش است، خوراک همان خوراک است، تنگناها همان تنگناهاست، مضیقه ها همان مضیقه هاست. اگر مردم نفت سفید کم دارند، در خانه? امام هم مورد احتیاج است، کم است. اگر مردم بعضی از اجناس و لوازم در اختیارشان کم قرار می گیرد. امام (ره) هم همان مضیقه و همان کمبود در خانه اش محسوس است، با مردم خود یکسان است.البته نمونه عالی تر و بارزتر، زندگی امیرالمومنین(علیه السلام) است که می فرماید: آیا من خودم را قانع کنم که به من بگویند تو امیرالمومنین هستی؟ اما با آنها در سختی ها، گرسنگی ها، محنت ها شریک نباشم؟» زندگی امیرالمومنین ازلحاظ خوراک، ازلحاظ پوشاک، از لحاظ مسکن در حد زندگی پایین ترین مردم است. که این مخصوص امیرالمومنین (علیه السلام) است.»

متن کامل این مقاله و تصاویر مرتبط در اینجا قابل مشاهده است.