تبیان، دستیار زندگی
عی! 3 PS یا همان پلی استیشن 3، نسل هفتم بازیهای ویدئویی شرکت سونی را تشکیل می دهد که با ظهور خود، جانشین پلی استیشن 1 و 2 شد. این محصول که چند ماه بیشتر از عرضه اش نمی گذرد در حال حاضر مهمترین رقیب XBOX مایکروسافت و همچنین...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پلی استیشن 3; یک کنسولگری واقعی!


3 PS یا همان پلی استیشن 3، نسل هفتم بازیهای ویدئویی شرکت سونی را تشکیل می دهد که با ظهور خود، جانشین پلی استیشن 1 و 2 شد. این محصول که چند ماه بیشتر از عرضه اش نمی گذرد در حال حاضر مهمترین رقیب XBOX مایکروسافت و همچنین کنسول WII محصول NINTENDO است. این محصول در یازدهم نوامبر 2006 در ژاپن و شش روز بعد در ایالات متحده به بازار آمد و از آنجا به سرعت به هنگ کنگ و کانادا و تایوان رفت. انتظار می رود PLAYSTATION 3 در مارس 2007 به اروپا، استرالیا و سنگاپور نیز برود.

در حال حاضر، هزاران خانواده ژاپنی و آمریکایی این محصول را با قیمتی بین 450 تا 600 دلار خریداری می کنند. ضمن اینکه در بازار سیاه دانمارک و مکزیک، یعنی دو کشور اروپایی و آمریکای لاتین، PS3با قیمتی معادل 900 دلار آمریکا معامله می شود!

از بعد تبلیغاتی، آنچه که در نخستین روزهای پرده برداری از سونی 3 باعث آشنایی مردم سراسر دنیا با این محصول جدید و خارق العاده شده بود، تبلیغات محیطی در سطح 16 ورزشگاه اروپایی همزمان با شروع مرحله گروهی رقابت های جام باشگاه های قهرمانان یوفا در روزهای پایانی سال 2006 بود. همینطور برای تبلیغ این محصول، سه بالون غول پیکر که نوزادی عروسکی با آرم PLAYSTATION 3 را نشان می داد به آسمان ایالات متحده فرستاده شد. همه این اتفاقات باعث شد تا در روزهای نخست عرضه، این محصول عجیب رکورد فروش محصولات سونی در یک هفته را بشکند!

این کنسول بازی، 20 گیگابایت حافظه داخلی بازی دارد که در نوع خود منحصر به فرد است. گفته می شود نسخه نهایی PS3 با 60 گیگابایت حافظه داخلی به بازار عرضه می شود و چندین پورت USB خواهد داشت ضمن اینکه حافظه های جانبی FLASH CARD را نیز پشتیبانی می کند. در نسخه فعلی، ظرفیت حافظه قابل ارتقاست هرچند که از WI-FI در حال حاضر پشتیبانی نمی کند. همینطور از دیگر قابلیت‌های آن می توان به پشتیبانی بلوتوث و نیز کارت شبکه برای اتصال چند دستگاه به یکدیگر اشاره کرد! در این کنسول جدید، شما می توانید با استفاده از کنترل‌های راه دور ویژه، بازیها را کنترل کنید ضمن اینکه ذخیره سازی آلبوم‌های عکس شخصی یا مربوط به هر بازی در حافظه داخلی دستگاه با امکان بازیابی مجدد مقدور است.

سیستم عامل طراحی شده برای این دستگاه، از یک MEDIA BAR با واسط گرافیکی بسیار قوی تشکیل شده که هشت دسته شامل گزینه‌های فرعی دارد. کاربران، تنظیمات، تصاویر، موسیقی ، ویدئو، بازی، شبکه و دوستان. شما می توانید برای دسترسی هر کاربر، پروفایلی مانند ویندوز طراحی کنید، تصاویر خودتان را در پروفایل قرار دهید، برای زمان روشن و خاموش شدن دستگاه، موسیقی های خاص درنظر بگیرید ضمن اینکه یک اینترنت اکسپلورر تمام عیار با امکاناتی که موس و صفحه کلید USB جانبی عرضه شده همراه با دستگاه به شما می دهند، قابلیت وبگردی و چت کردن به صورت آنلاین را فراهم کرده اند!

همین طور اگر بخواهید موسیقی یا بازی‌های تازه منتشر شده را از سایت سونی دانلود و نصب کنید، به راحتی با واسط اینترنتی داخلی خود دستگاه در کمترین زمان ممکن قادر خواهید بود چنین کاری را انجام دهید. کاری که برای کاربران فاقد کنسول بازی از سایت سونی غیر ممکن است.

سونی 3 یک کنسول طراحی شده همخوان با لینوکس است و بازی‌های ویژه این سیستم عامل را اجرا می کند ضمن اینکه قرار است امکان و قابلیت نصب نرم افزارهای معمول ویندوز و لینوکس نیز به نسخه بعدی آن اضافه شود. در حال حاضر، بسکتبال NBA 2007، بازی جنگی آوای سربازان،MOTOR RACE و عصر افسانه ها از محبوب ترین بازی‌هایی هستند که برای پلی استیشن 3 عرضه شدند. با این کنسول جدید شما می توانید از همه دستگاه های مجهز به BLUE-RAY و BLUETOOTH خود، بازی، موسیقی و اطلاعات دریافت کنید.

منبع : KARGOZARAAN.COM

مطالب مرتبط :

1. هشت بازی برای به‌کار انداختن مغز

2. یك بازی واقعی

3. جنگ کنسول های بازی در تعطیلات سال نو

4. آی بی ام و بازی حیات دوم