تبیان، دستیار زندگی
دنیای حیوانات سرشار از شگفتی است که در این مطلب با تعدادی از آن آشنا می شوید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دنیای حیوانات

دنیای حیوانات سرشار از شگفتی است که در این مطلب با تعدادی از آن آشنا می شوید.

دنیای حیوانات

دم دوست داشتنی

دنیای حیوانات

بیشتر حیوانات دم دارند ولی کانگورو دمش را خیلی دوست دارد چون می توان با آن دشمن را بزند و با همان دم تعادلش را حفظ کند. دُم کانگورو آن قدر قوی است که به پریدن فنر مانند آن کمک می کند. کانگوروها در هنگام راه رفتن علاوه بر چهار پا، از دم خود به عنوان پای پنجم استفاده می کنند. کانگورو با دم دوست داشتنی اش تا سه متر می تواند بالا بپرد

چرا حیوانات قبل از زمین لرزه  متوجه آن می شوند؟

دنیای حیوانات

قبل از زمین لرزه بیشتر حیوانات از جمله پرنده ها و سگ ها متوجه آن می شوند و سر و صدا می کنند و خودشان را به جای امن می رسانند. چون پیش از زلزله صفحه های زمین جا به جا می شوند و امواجی به نام p به وجود می آیند. حیوانات این امواج را خوب درک و به محل امن فرار می کنند. بعد از آن امواج s که مخرب هستند پدیدار می شوند.

چرا بینی خوک قوس و سوراخ های بزرگ دارد؟

دنیای حیوانات

خوک عادت عجیبی دارد و همیشه در حال بو کشیدن آشغال هاست. حس بویایی خوک قوی است و با بوکشیدن می تواند دنبال غذایش بگردد. سوراخ های بزرگ بینی اش به خنک شدن بدنش نیز کمک می کند.

نخ عنکبوتی

دنیای حیوانات

وقتی عنکبوت تار می تند مایع چسبناکی را از سوراخ انتهای بدنش بیرون می آورد. این مایع در مجاورت هوا تبدیل به تار می شود. عنکبوت زبل این تار را در هوا رها می کند تا این که به چیزی گیر کند بعد انتهای دیگر تار را محکم می کند. از روی این تار، تارهای دیگر را می کشد و یک شکل می سازد. این کارگر کوچک از مرکز شکل که درست کرده تارهای دیگر می تند و دور مرکز این شکل می چرخد.

خفاش ها در تاریکی

دنیای حیوانات

این جانوران شب بیدار درتاریکی مطلق می توانند پرواز و غذا برای خودشان پیدا کنند. می دانید چگونه؟ آن ها با استفاده از امواج صوت از خود صدای ریزی تولید می کنند که با برخورد به اجسام به سمت شان برمی گردد. خفاش ها خون آشام هستند.

koodak@tebyan.com
فهیمه امرالله - ماهنامه روزهای زندگی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.