تبیان، دستیار زندگی
امروزه با وجود افزایش جهانی شدن و دیجیتالی شدن، اما دوره های شرکت ها هنوز راه بسیار طولانی برای تبدیل شدن به فرایند شخصی سازی آموزش دارند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

4 روش برای استفاده از فناوری های پوشیدنی در آموزش شرکت ها

قسمت اول

امروزه با وجود افزایش جهانی شدن و دیجیتالی شدن، اما دوره های شرکت ها هنوز راه بسیار طولانی برای تبدیل شدن به فرایند شخصی سازی آموزش دارند.

4 روش برای استفاده از فناوری های پوشیدنی در آموزش شرکت ها

استفاده از دستگاه های پوشیدنی به عبور از این سطح کمک زیادی می کند و برای شخصی سازی آموزش های شرکتی ابزار بسیار ارزشمندی محسوب می گردد. در ادامه قصد داریم نگاهی داشته باشیم به این موضوع که چگونه شرکت ها می توانند از ابزارهای پوشیدنی برای آموزش های خود استفاده نمایند.

رشد دیجیتالی و گوشی های هوشمند و همه گیر شدن استفاده از آن ها و همچنین استفاده از تبلت ها، آینده ای را نمایش می دهد که باعث نفوذ دستگاه ها و ابزارهای پوشیدنی به حیطه آموزش و کلاس درس می شود. هر چه دستگاه های پوشیدنی مقرون به صرفه تر باشند، امکان تجویز شدن آن ها به عنوان ابزارهای درسی افزایش می یابد و قطعا تعاملات را جهت بهبود فرایند یادگیری افزایش می دهد. آموزش های شرکتی نیز دستخوش تغییرات فراوانی طی چند سال گذشته شده است.

4 روش برای استفاده از فناوری های پوشیدنی در آموزش شرکت ها

شما چه می پوشید؟

باید باور کنیم که تکنولوژی های مدرن روش زندگی و کار انسانی را به کل مختل کرده اند. گجت های جدید و فناوری های جدید، تجربه ای را به انسان های امروز می دهد که یک دهه قبل برای همه ما غیر قابل درک و تصور بود. به هر حال این تکنولوژی ها در دسترس همه هست و بخشی از زندگی ما شده است. به طور مثال گوشی های هوشمند بخشی ازمغز ما شده اند، برای برخی از ما تقریبا همه چیز مان است و بسیاری از ما بدون تلفن همراه خود احساس گم شدگی داریم حتی اگر فقط چند ساعتی از ما دور باشند.


به طور مثال آیا شما 10 سال پیش اصلا به اینکه در روز باید 10000 قدم بردارید فکر می کردید؟ یا اینکه روزی ممکن است به ضربان قلب شما نظارت شود؟! هیچ وقت فکر می کردید که لباس شما زمان خوردن دارویتان را به شما گوشزد کند!! امروز موارد فوق خیلی رایج شده است.

آیا 10 سال پیش اصلا فکر می کردید در روز باید 10000 قدم بردارید ؟ یا اینکه روزی ممکن است به ضربان قلب شما نظارت شود؟! هیچ وقت فکر می کردید که لباس شما زمان خوردن دارویتان را به شما گوشزد کند!!! ابزارهای پوشیدنی و گجت ها در دنیای امروز، موجوداتی زنده در اکوسیستم انسانی شده اند که به ما کمک می کند بهتر شویم و بیشتر عمل کنیم.

ابزارهای پوشیدنی و گجت ها در دنیای امروز، موجوداتی زنده در اکوسیستم انسانی شده اند که به ما کمک می کند بهتر شویم و بیشتر عمل کنیم. مانند بسیاری از فناوری های پوشیدنی که در بخش های وسیعی از زندگی ما وارد شده است، آموزش الکترونیکی و آموزش های هدفمند شرکتی نیز در بخش های مختلف زندگی ما نفوذ کرده اند. در اوایل سال جاری (سال 2016 میلادی) Tech Navio گزارش داد که انتظار می رود کلاس درس بازار تکولوژی های پوشیدنی در ایالات متحده تا سال 2020 حدود 46% رشد داشته باشد.


در این نوشتار قصد داریم 4 راهی که شما می توانید از تکنولوژی های پوشیدنی برای آموزش شرکت جهت کسب تجربه یادگیری موثرتر استفاده کنید، بررسی نماییم.


1. بازخوردهای فوری، سریع تر و بینش بهتر

یکی از مزایای استفاده از تکنولوژی های پوشیدنی در آموزش های شرکتی برای داده هایی است که تولید می شوند! با نفوذ این داده ها ارائه دهندگان آموزش می توانند خیلی سریع تشخیص دهند که دوره چگونه باید ادامه پیدا کند. افراد کار می کنند و در زمان کار با اطلاعات و فیدبک های جدیدی از محصولات ( یا به طور مثال در فروش با معایب محصولات) مواجه می شوند. با ابزارهای پوشیدنی افراد قادرند خود اطلاعات را وارد فرایند محصول کنند و ارائه دهندگان را مطلع سازند. ارائه دهندگان (کارفرمایان) مفروضات غلط را تشخیص می دهند.

ارائه بازخوردهای به روز، فعال و فوری برای تغییر روند یادگیری و بستر کمک به یادگیری صحیح بسیار مفید است. با کمک این داده ها، آموزش را می توان جذاب تر نمود


ارائه بازخوردهای به روز، فعال و فوری برای تغییر روند یادگیری و بستر کمک به یادگیری صحیح بسیار مفید است. با کمک این داده ها، آموزش را می توان جذاب تر و شخصی س ازی (Personalization) نمود و می توان پیش بینی کرد که موفقیت دوره و مواد و منابع آموزشی قابل تضمین است.


2. دسترسی سریع و پشتیبانی در هر زمان

کارکنان فعال می توانند تا حدودی به پشتیبانی کمک کنند. در حالی که در حال حاضر تمرکز ما بر روی فراهم آوردن مواد و محتواهای آموزشی در طول یک دوره آموزشی شرکتی است. پشتیبانی های خیلی کوچک بعد از دوره آموزشی (Post Training) است، می تواند ما را جلو بیاندازد به خصوص اگر با فن اوری های پوشیدنی نیز همراه شود.

4 روش برای استفاده از فناوری های پوشیدنی در آموزش شرکت ها

این نوع پشتیبانی (منظور پشتیبانی های پست آموزشی - بعد از دوره آموزشی) در خصوص آموزش های یدی (کارهای دستی) بیشتر معنا پیدا می کند مانند زنجیره تامین، تعمیر و نگهداری حرفه ای، فروش حرفه ای و .... که افراد در زمان کار، به دفترچه راهنما و راهنمایی نیاز پیدا می کنند.

به طور مثال در جلسات تعمیرات حرفه ای یک دکل، به سادگی فرد می تواند به منابع آنلاین خود مراجعه کرده تا دید بهتری داشته و بینش کامل تری نسبت به محصول در زمان کار داشته باشد. حرفه ای های فروش هم می توانند به اطلاعات ارزشمند خود نگاهی بیندازند بلاخص زمانی که قصد عیب یابی محصول را دارند و این امر با استفاده از فن آوری های پوشیدنی همیشه در دسترس آن ها آسان تر و کارآمدتر خواهد شد.

منابع
4 Ways To Use Wearable Tech In Corporate Training ? ANAND TIMOTHY ?
www.elearningindustry.com
10 Ways To Keep Oneself Productive And Focused

تهیه: سید خاموشی،تنظیم: نیلوفر یاقوتی