تبیان، دستیار زندگی
برنامه ریزی در آموزش و پرورش از جنس توسعه و چارچوب است. عمل کردن درخارج از آن چارچوب، نتیجه ای جز آشفتگی و از هم گسیختگی ندارد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه ریزی؛ مهم ترین چالش فراروی آموزش وپرورش

برنامه ریزی ؛ مهمترین چالش فراروی آموزش وپرورش  

رئیس مرکز برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه ریزی در آموزش و پرورش از جنس توسعه و چارچوب است. عمل کردن درخارج از آن چارچوب، نتیجه ای جز آشفتگی و از هم گسیختگی ندارد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، اسفندیار چهاربند در آئین معارفه و تودیع روسای مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد؛ گفت: وزارت آموزش و پرورش ابر دستگاه اجرایی کشور  است که نظام برنامه ریزی همواره یکی از چالش های اصلی آن بوده است.

وی افزود: اگر بخواهیم سراغ فناوری، نیروی انسانی، مدیریت، بهبود کیفیت، تأمین منابع ملی و بهره وری و توسعه متوازن برویم، همه اینها ذیل توسعه و برنامه ریزی امکان پذیراست چرا که برنامه ریزی در آموزش و پرورش از جنس توسعه است و برنامه ریزی توسعه دارای چارچوبی است که عمل کردن درخارج از آن چارچوب، نتیجه ای جز آشفتگی و از هم گسیختگی و کاهش بهره وری ندارد.

رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات تصریح کرد: تعریف ما از توسعه، تأمین نیارهای تمام عوامل مؤثر در ساحت های ششگانه است و هر چیزی که نام آن را برنامه ریزی بگذاریم، اگر نتواند نیازهای عوامل سات های ششگانه را تأمین کند توسعه نیست.

وی اظهارکرد: توسعه متوازن، توسعه ای است که بتواند به ساحت های ششگانه توجه کند و مفهوم توسعه، تحقق اهداف ساحت های ششگانه در سند تحول است.

چهاربند استقرار نظام برنامه ریزی و اجرایی، متناسب با سند تحول را یکی از یادگارهای دولت تدبیر وامید دانست وافزود: با همت وزیر و مرکز برنامه ریزی عملیاتی خواهد شد و کسی نباید جلوی استقرار نظام برنامه ریزی بایستد و با آن مقابله کند چرا که تنها سند ما سند تحول بنیادین است که باید طبق آن برنامه ریزی کنیم.

اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .