تبیان، دستیار زندگی
دکتر «او جون هو» روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: یکی دیگر از برنامه های مرکز تحقیقاتی دانشگاه تجان این است که در آینده ربات های آموزشی برای کمک به انسان های سالمند و معلول بسازد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه کره جنوبی برای ساخت سه ربات جدید

دکتر «او جون هو»

دکتر «او جون هو» روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: یکی دیگر از برنامه های مرکز تحقیقاتی دانشگاه تجان این است که در آینده ربات های آموزشی برای کمک به انسان های سالمند و معلول بسازد.
وی افزود: برخی بر این باورند که ربات ها می توانند از انسان برتر باشند ولی واقعیت این است که هنوز ما نمی توانیم کارهای زیادی را از آنها بخواهیم چون بین تصورهای ما و واقعیت های موجود فاصله زیادی وجود دارد.
سازنده ربات 'هیوبو' (انسان نما) که در رقابت های رباتیک جهانی آمریکا ( دی آر سی ) موفق به کسب جایزه نخست شد، ادامه داد: برتری ربات هیوبو نسبت به دیگر رباتها این است که در عین حال که حرکت می کند می تواند اجسام را تا حداکثر 20 کیلوگرم جابجا نماید.
«او جون هو» اظهار کرد: هیوبو با 80 کیلوگرم وزن و 170 سانتی متر قد می تواند با توجه به کارآیی که دارد در حوادث مختلف بخصوص انجام کارهای خطرناک به انسان کمک کند.
وی فناوری ربات های ساخته شده توسط کشورهای آمریکا و ژاپن را بالا عنوان کرد و گفت: هیوبو به دلیل هوشمندی بالا و کارایی که داشت مقام نخست جهان را کسب کرد.
رییس پژوهشگاه دانشگاه شهر «تجان» کره جنوبی افزود: ربات هیوبو بعد از مسابقات جهانی یکصد بار در معرض نمایش قرار گرفته و بیش از 200 بار هم برای نمایش به کشورهای دیگر ارسال شده است.
وی هزینه ساخت هیوبو را 500 هزار دلار ذکر کرد و گفت: تاکنون تعدادی از ربات های هیوبو به کشورهای آمریکا و سنگاپور فروخته شده و برنامه ما این است که این تبادلات با کشورهایی صورت بگیرد که توانایی کار و نگهداری آن را نیز داشته باشند.
«او جون هو» در ادامه اظهار داشت: سنسورهایی در کف و مچ پا و ناحیه شکم هیوبو وجود دارد که می تواند به آن در مواقع حرکت و حمل اجسام کمک کند ولی اگر در حین کار زمین بخورد در عین حال که آسیبی نخواهد دید نمی تواند از جا بلند شود.
شهر «تجا» در شمال سئول مرکز کره جنوبی قرار دارد.




www.irna.ir
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .