تبیان، دستیار زندگی
وپا هامبورگ با گل های فان در فارت احیا شد تیم فوتبال هامبورگ با یك برد قابل توجه برای بقا در بوندسلیگا امیدوارتر شد. در چارچوب هفته بیست و دوم این مسابقات دیشب تیم قعرنشین هامبورگ در زمین وردربرمن به میدان رفت و با ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج فوتبال اروپا


هامبورگ با گل های فان در فارت احیا شد

تیم فوتبال هامبورگ با یك برد قابل توجه برای بقا در بوندسلیگا امیدوارتر شد.

در چارچوب هفته بیست و دوم این مسابقات دیشب تیم قعرنشین هامبورگ در زمین وردربرمن به میدان رفت و

با 2 گل فان در فارت به پیروزی رسید تا با 21 امتیاز به رده شانزدهم جدول رده بندی صعود كند.

در این بازی که دربی شمال آلمان نیز خوانده میشود و از حساسیتهای ویژه ای برخوردار است ، مهدی مهدوی كیا 90 دقیقه برای هامبورگ بازی كرد و پس از درگیری با دیه گو اخطار گرفت ، مهدوی كیا در بازی رفت دو تیم پس از خطای شدید بر روی دیه گو از زمین بازی اخراج شده بود و در این بازی دیه گو که برای جبران آمده بود ، قصد داشت با ضربه ی آرنج مهدی را مضروب کند اما موفق نشد.

در دیگر بازیها تیم صدرنشین شالكه درحالیكه با 2 گل از ولفسبورگ پیش بود در نهایت با تساوی 2 – 2 مقابل این تیم متوقف شد.

بایرن مونیخ در روزی که علی كریمی را 90 دقیقه روی نیمكت داشت ، با یک گل مغلوب آلمانیا آخن شد.

ماینتس با نتیجه 2- 1 در زمین هرتابرلین به برتری دست یافت ، لوركوزن در زمین خود با یک گل مغلوب هانوفر شد ، وحید هاشمیان تا دقیقه 64 برای تیم هانوفر بازی كرد و تیم دورتموند هم با یک گل بر مونشن گلادباخ غلبه كرد.

در جدول رده بندی شالكه با 49 امتیاز همچنان صدرنشین است و تیمهای اشتوتگارت با 44 ، وردربرمن با 42 ، بایرن مونیخ با 37 و نورنبرگ با 33 امتیاز رده های دوم تا پنجم را در اختیار دارند.

در آخرین بازی های این هفته بوندس لیگا فردا ، بیلفلد با بوخوم و نورنبرگ با كوتبوس دیدار خواهند كرد.

هفته ای دلچسب برای میلانی ها

رکورد اینتر و گلزنی های رونالدو

رقابتهای فوتبال سری آ ایتالیا با پیروزی تیمهای میلانی و شكست رم ادامه یافت.

در آغاز هفته بیست و چهارم این رقابتها دیروز 3 بازی برگزار شد که طی آن اینتر در جوزپه مه آتسا با تك گلِ دقیقه 11 بوردیسو - كالیاری را شكست داد و یک رکورد تاریخی در اروپا از خود به جای گذاشت .

این شانزدهمین برد متوالی اینتر بود كه در نوع خود یك ركورد در اروپا به حساب می آید.

اما آ اس رم نزدیک ترین تعقیب کننده ی اینتر در زمین امپولی با یك گل مغلوب شد. تك گل امپولی در دقیقه 4 توسط نیكولا پوتسی به ثمر رسید.

اما تیم میلان با درخشش خرگوش چاق (!) در یك بازی پر گل با نتیجه 4 – 3 ازسد میزبان خود سیه نا گذشت . رونالدو که با جدایی از رئال ، راه بازگشت به اوج را در میلان جست جو می کند ، دو بار در این بازی برای میلان گلزنی کرد ، اولیویرا و آمبروسینی نیز زننده ی دیگر گلهای میلان بودند

ماكارونه دو بار و ورگاسولا نیز یك بار گلهای سیه نا را به ثمر رساندند.

به این ترتیب در جدول رده بندی سری آ اینتر با 63 امتیاز از 23 بازی در صدر جدول دست نیافتنی تر شد ، رم با 49 امتیاز در جای دوم است و تیمهای پالرمو با 42 ، امپولی با 35 و میلان با 33 امتیاز سوم تا پنجم اند.

در همین چارچوب عصر امروز پالرمو با كیه وو ، لاتسیو با تورینو ، كاتانیا با فیورنتینا ، رجینا با آتالانتا ، اسكولی با اودینزه ، پارما با سامپدوریا و لیورنو با مسینا دیدار خواهند كرد.

پیروزی پر گل چلسی در شب توقف منچستر

از دور رقابتهای فوتبال جام حذفی باشگاههای انگلیس اف ای کاپ دیشب چند دیدار برگزار شد که در مهمترین بازیها آرسنال برابر بلکبرن با تساوی بدون گل متوقف شد ، چلسی با 4 گل فیلیپس ، دروگبا ، شفچنکو و اسی ین برابر نوریچ سیتی به برتری رسید ، ردینگ هم منچستریونایتد را در اولدترافورد با حساب 1 – 1 موقف کرد و در دیگر بازیها این نتایج به دست آمد :

میدلزبور 2

وست برومویچ 2

پلی موث 2

داربی کانتی صفر

واتفورد 1

ایپسویچ صفر

توقف رئال مادرید با اخراج بکام

بازگشت شیرین دیویدبكام به سانتیاگوبرنابو، ورزشگاه اختصاصی رئال مادرید شنبه شب پس از اخراج وی در وقت تلف شده آخر بازی با رئال بتیس به تلخی گرایید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید بكام كه هفته گذشته پس از یك ماه متوقف شدن بازی وی در رئال توسط فابیو كاپلو سرمربی این تیم موفق به بازگشت شد و به محض بازگشت گلزنی كرد در حالیكه سه دقیقه از وقت تلف شده گذشته بود كارت قرمز دریافت كرد.

بكام كه درگوشه محوطه جریمه به زمین افتاده و ادعا می كرد كه باید پنالتی گرفته شود برای چهارمین بار از زمان پیوستن به رئال در لا لیگا اخراج شد این اخراج وی پس از گرفتن پاهای خوزه اسیدورو بازیكن بتیس و درو كردن وی صورت گرفت .

این عصبانیت بكام چه از دست خود یا از دست سزار مونیز فرناندز داور بازی كاملا مشهود بود چرا كه وی هنگام عبور از تونلی كه به رختكن ختم می شد یك لگد محكم به دیواره تونل زد.

این یك پایان ناخوشایند برای بازی كم فروغ برای بكام بودكه نتوانست عملكرد شش روز قبل خود را كه به رئال كمك كرد دو بر یك بر رئال سوسیه داد پیروز شود تكرار كند.

مهمترین كمك وی به رئال رساندن توپی به رود فان نیستلروی مهاجم هلندی بود كه در دقیقه 64 به تیر دروازه كوبید.

سه دقیقه بعد نوبت بتیس بود تا توسط نانو ریواس مدافع خود چارچوب دروازه حریف رابه لرزه درآورد.

هواداران رئال باسوت زدن ممتد بار دیگر اعتراض خود را نسبت به بازی تیم نشان دادند و این اعتراض را مستقیما متوجه كاپلو و ریمون كالدرون رئیس باشگاه رئال كردند.

با این تساوی بدون گل رئال كه 29 بارقهرمان اسپانیا شده با چهار امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونا صدرنشین لالیگا در مكان سوم جدول باقی ماند.

در دیگر بازی دیشب ساراگوسا با یک گل بر ویارئال غلبه کرد .

بارسلونا امشب به دیدار والنسیا خواهد رفت .

نتایج لیگ های اروپایی

آتش بازی مهدوی کیا ، حضور 90 دقیقه ای کریمی

بازگشت بکام و گلزنی های رونالدینیو