تبیان، دستیار زندگی
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید فلفل بخورید و از فواید آن بهره مند شوید اما از طعم تند آن می ترسید، مطالعه ی این مطلب برایتان مفید خواهد بود.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تکنیکی برای تسکین دهان بعد از خوردن فلفل

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید فلفل بخورید و از فواید آن بهره مند شوید اما از طعم تند آن می ترسید، مطالعه ی این مطلب برایتان مفید خواهد بود.

فاطمه مهدی پور - بخش تغذیه و آشپزی تبیان
فلفل

برخی افراد فلفل تند می خورند و به اصطلاح ککشان هم نمی گزد. اما برخی دیگر همانند من با خوردن فلفل تند آتش از دهانشان زبانه می کشد. در این صورت همگی سعی می کنیم با سر کشیدن یک لیوان آب آتش زبان را خاموش کنیم. غافل از اینکه این ترفند نه تنها تأثیری ندارد بلکه ممکن است آتش را شعله ور کند.

محققان مکزیکی یک تکنیک موثر برای تسکین سریع سوزش زبان و دهان بعد از خوردن فلفل ارائه کرده اند که در ادامه می خوانید.

محققان در طی بررسی های خود مشاهده کردند که نان نیز مانند شیر همین خاصیت تسکین کننده را دارد. اما نوشیدن آب هیچ تأثیر در برطرف کردن سوزش دهان ندارد

به هر حال غذاهای تند، خوشمزه هستند و خیلی ها تمایل زیادی به مصرف آن ها دارند. البته خیلی ها هم سعی می کنند با سر کشیدن آب خود را از سوزش دهان نجات دهند. اکنون که فصل تابستان است و بازار غذاهای تند، داغ احتمالاً شما هم هوس غذای تند کرده اید تا کمی بدنتان را با گرمای حاضر سازگار کنید. اما اگر می ترسید نتوانید تندی غذا را تحمل کنید این مطلب به دردتان می خورد.

اخیراً محققان نیومکزیکو (مکزیک) تکنیکی برای مقابله با التهاب ناشی از مصرف فلفل تند ارائه داده اند که عبارت است از نوشیدن یک لیوان شیر!

یک لیوان شیر برای خاموش کردن آتش فلفل

پل بوسلند، سرپرست تیم تحقیقاتی به دیلی میل گفته است که کاپسایسین موجود در فلفل قرمز مسئول اصلی طعم تند آن است. به محض اینکه ما این ترکیب را می جوییم به گیرنده های زبان می چسبد و زبان آتش می گیرد. شیر حاوی پروتئینی است که کاپسیاسین را جذب می کند و روی گیرنده ها جا می گیرد و با سرعت باعث تسکین زبان می شود.

محققان در طی بررسی های خود مشاهده کردند که نان نیز مانند شیر همین خاصیت تسکین کننده را دارد. اما نوشیدن آب هیچ تأثیر در برطرف کردن سوزش دهان ندارد و فقط می تواند کاپسایسین موجود در دهان را پاک کند.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.