تبیان، دستیار زندگی
دبیر پنجمین آیین سرآمدان روابط عمومی ایران گفت: ظرفیت کنونی روابط عمومی ها، پاسخگوی نیاز و مطابق با انتظارات مقامات عالیرتبه کشور نبوده و در ایجاد ارتباط با گروه های مختلف مردم ناتوان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ظرفیت کنونی روابط عمومی ها پاسخگوی نیاز کشور نیست

دبیر پنجمین آیین سرآمدان روابط عمومی ایران گفت: ظرفیت کنونی روابط عمومی ها، پاسخگوی نیاز و مطابق با انتظارات مقامات عالیرتبه کشور نبوده و در ایجاد ارتباط با گروه های مختلف مردم ناتوان است.

هومن بهلولی- روابط عمومی

هوشمند سفیدی

به گزارش روابط عمومی، هوشمند سفیدی عصر چهارشنبه در پنجمین دوره آیین قدردانی از سرآمدان روابط عمومی ایران در کتابخانه ملی افزود: مدل غالب فعلی حاکم بر روابط عمومی های کشور، الگوی یکسویه اطلاع رسانی و تبلیغات است که متأسفانه ابتکار عمل و قدرت ارتباطی را در یک طرف ارتباط که سازمان باشد، متمرکز می کند .
وی با تأکید بر استفاده روابط عمومی ها از الگوی روابط عمومی سرآمد، آن را الگویی متوازن توصیف کرد که می تواند همه جنبه های عملکردی و ساختاری ارتباطی را در سازمان مدیریت کند .
سفیدی با اشاره به مسئله فیش های حقوقی نامتعارف گفت: مثلاً اگر در بانکی قریب به 70 درصد کارکنان، اقدام به راه اندازی کانال تلگرام برای اعتراض به مدیریت می کنند، آن علامت ناکارآمدی سیستم ارتباطی در پی ریزی ارتباطات دوطرفه متوازن داخلی بوده و مبین گرایش به سمت تبلیغات و بی توجهی به اهمیت ارتباطات داخلی است .
دبیرکل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی افزود: در این مسئله، نباید از کنار ضعف بعضی از روابط عمومی ها بویژه در نظام بانکی که به دلیل عدم سرعت عمل مناسب در شفاف سازی و پاسخگویی، زمینه سوءاستفاده را به منتقدان دولت داد، به سادگی گذشت .
وی مدل سرآمدی روابط عمومی که مبتنی بر نظریه تعالی سازمانی و استفاده از کلیه نظریات مرتبط با برتری در روابط عمومی است، الگویی جامع دانست که توسط صاحبنظران روابط عمومی کشور ارائه و قابل استفاده در جهان است .
دبیر پنجمین آیین سرآمدان روابط عمومی، راه برون رفت از کاستی های اطلاع رسانی و غلبه بر ضعف ساختاری و عملکرد روابط عمومی ها را استفاده از الگوی مذکور دانست و گفت: مدیران ارشد باید از شکل گیری این نوع روابط عمومی در سازمان ها حمایت کنند تا امکان استقرار مدلی از روابط عمومی که همه مخاطبان را ذینفع تلقی می کند و پاسخگویی به آنان و جلب رضایتشان را راهبرد خود می داند، فراهم شود .
وی از ظرفیت های کنونی روابط عمومی های کشور که از فقدان منابع و توسعه زیرساختی از جمله منابع مادی و نیروی انسانی کارآمد رنج می برند، انتقاد کرد و افزود: ظرفیت کنونی، پاسخگوی نیاز کشور و مطابق با انتظارات مقامات عالیرتبه کشور نبوده و در ایجاد ارتباط با گروه های مختلف مردم ناتوان است .
سفیدی با تأکید بر تدوین قانون جامع روابط عمومی، خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی برای تدوین آن شد .
پنجمین آیین قدردانی از سرآمدان روابط عمومی ایران با حضور تعدادی از مسئولان فرهنگی و جمعی از پیشکسوتان، اساتید دانشگاه و علوم ارتباطات در مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد .