تبیان، دستیار زندگی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رهبر انقلاب: نسل سوم؛ شجاع و غیور


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم استان آذربایجان شرقی، ضمن تشكر صمیمانه از حركت عظیم و پرشكوه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن امسال، مهم ترین نقطه قوت انقلاب اسلامی را غیرت، شجاعت و عزم انقلابی ملت ایران و دلبستگی مستحكم آنان به انقلاب و هویت دینی خود دانستند و تصریح كردند: مسئولان خدمتگزار و دلسوز باید به پشتوانه این قدرت عظیم مردمی و استعدادهای انسانی فراوان در كشور و همت و شوق آنان، لحظه ای از حركت به جلو بازنایستند و با عزم جدی به سمت فتح قله های بلند در عرصه های مختلف حركت كنند.

در این دیدار كه در آستانه سالگرد قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 برگزار شد، حضرت آیت الله خامنه ای این قیام را حركتی سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب اسلامی خواندند و با اشاره به اینكه هنوز طراحان سیاستهای ضدنظام، مردم ایران و حقایق ماندگار این ملت را نشناخته اند افزودند: در حالی كه 27 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد، مردم هنگامی كه احساس كردند دشمن نگاه تهدیدآمیز به انقلاب دارد، با راهپیمایی عظیم خود در 22 بهمن در سراسر كشور، به صحنه آمدند و این نقطه قوت انقلاب اسلامی است كه دشمنان هرگز آن را درك نكرده اند.

ایشان با تأكید بر اینكه حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تجلی غیرت و حمیت الهی بود كه قدرت نظام اسلامی را باردیگر به رخ جهانیان كشید، خاطرنشان كردند: این قدرت نمایی مردمی موجب كم شدن تهدیدهای دشمنان شد.

رهبر انقلاب اسلامی تصریح كردند: امروز آمادگی جوان نسل سوم انقلاب و شجاعت و غیرت او برای دفاع از هویت دینی و انقلابی خود، از جوان نسل اول انقلاب كه در دفاع مقدس حضور داشت، كمتر نیست و شاید هم جلوتر از او باشد.

به دلیل وجود فراوان نیروی انسانی با استعداد در كشور، مسئولان در هر بخشی كه همت بگمارند، نیروها توانایی پیشرفت را دارند.

حضرت آیت الله خامنه ای تأمین سعادت مادی و معنوی مردم را در گرو ادامه مسیر انقلاب و اسلام دانستند و با اشاره به دلبستگی عمیق مردم به انقلاب اسلامی افزودند: امروز به بركت وجود مسئولان خدمتگزار، مخلص، مردمی، دلسوز، كارآمد و پیگیر حل مشكلات مردم، و همچنین حضور جوانان با استعدادی كه در پی كسب علم و پیمودن راههای پرپیچ و خم و فتح قله های بلند هستند، توانایی حركت ملت به سوی پیشرفت و تعالی بیش از هر زمان دیگر است.

ایشان با تأكید بر اینكه مسئولان نباید از حركت به سمت قله های بلند واهمه داشته باشند، خاطرنشان كردند: به دلیل وجود فراوان نیروی انسانی با استعداد در كشور، مسئولان در هر بخشی كه همت بگمارند، نیروها توانایی پیشرفت را دارند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: با وجود پیشرفتهای مهم در برخی بخشها، مسئولان باید همه تلاش خود را برای پیشرفت در بخشهای دیگر نیز به كار بگیرند و قدر استعدادها و شوق و همت موجود در كشور را بدانند زیرا امروز هرگونه توقفی در محیطهای علمی دانشگاهی و دینی، صنعتی، كارخانه ها و مراكز تجاری جایز نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأكید بر اینكه در این مسیر نباید مرعوب دشمن شد و جانب احتیاط را هم نباید از دست داد، خاطرنشان كردند: مسئولان باید با درنظر گرفتن جوانب امور، به هیچ وجه عزم جلو رفتن را از دل خود و ملت خارج نكنند.

ایشان با تأكید بر اینكه باید در مقابل دشمن، قوی بود و هرگونه اظهار ضعف موجب جریتر شدن دشمن می شود، افزودند: متأسفانه برخی افراد با سخنان و مطالب خود و بزرگنمایی برخی مشكلات و یا بیان ضعف هایی كه وجود ندارد موجب جرأت پیدا كردن دشمن می شوند كه این اشتباه است.

خوشبختانه ملت ایران متوجه این قضیه شده و بر سر مسئله هسته ای ایستاده است و مسئولان هم آگاهانه و با جدیت این موضوع را پیگیری می كنند و به جاهای بسیار خوبی رسیده اند كه ان شاءالله به جاهای بهتری هم خواهند رسید.

ایشان در جریان بودن زندگی طبیعی مردم، انسجام، هوشیاری و بیداری ملت ایران را واقعیت امروز جامعه دانستند و تأكید كردند:یك نمونه از هوشیاری ملت ایران را می توان در مسئله هسته ای دید زیرا هنگامی كه مردم احساس كردند دشمن بر این مسئله متمركز شده است و قصد دارد آن را از چشم مردم بیندازد، وارد صحنه شده اند و این حق را با جدیت مطالبه می كنند.

ایشان مسئله انرژی هسته ای را مسئله آینده و سرنوشت كشور خواندند و با انتقاد از برخی افراد سطحی نگر و كوته فكر كه می گویند انرژی هسته ای با این هزینه برای كشور ضروری نیست، افزودند: ذخایر نفت و گاز تا ابد باقی نمی ماند و اگر ملتی به فكر تولید انرژی آینده خود نباشد باید محتاج و وابسته قدرتهای سلطه گر بماند.

حضرت آیت الله خامنه ای علت مخالفت قدرت ها را با دستیابی ملت ایران به انرژی هسته ای با وجود استفاده خود آنها از این انرژی، تسلط بر سرنوشت انرژی دنیا دانستند و تصریح كردند: خوشبختانه ملت ایران متوجه این قضیه شده و بر سر مسئله هسته ای ایستاده است و مسئولان هم آگاهانه و با جدیت این موضوع را پیگیری می كنند و به جاهای بسیار خوبی رسیده اند كه ان شاءالله به جاهای بهتری هم خواهند رسید.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود از مردم آذربایجان به عنوان مردمانی مؤمن، غیور، شجاع، با همت، پرطراوت، با نشاط و اهل ابتكار یاد و تأكید كردند: در طول تاریخ، هرگاه كه مصالح عظیم كشور مطرح بوده است، مردم آذربایجان در صف مقدم قرار داشته اند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به توهم دشمنان برای تكه تكه كردن ایران تأكید كردند:این اوج بلاهت دشمن است كه به سراغ آذربایجان می آید زیرا مردم تبریز و آذربایجان از لحاظ غیرت انقلابی و دفاع از انقلاب خودكفا هستند و همواره خود جواب بدخواهان را داده اند.

لینك مطالب مرتبط:

تغییری صد و هشتاد درجه ای!

كدامتان دویده اید؟

داستان سیستان (3)

حتی با پوستین وارونه!

بیانات مهم رهبر معظم انقلاب

توصیه های رهبر انقلاب به عبدالعزیز حكیم